Nee joh, leuke souvenir juist, heb er een vitrine voor gekocht En ook al schaffen ze ze af, je denk toch niet dat het inschrijfgeld dan naar beneden gaat?
hhmm waar vloog ik toen mee ..... , oh ja dat was een extra 330L cq met een dweil. en trots dat hij is, dat hij mij verslagen heeft
Valt mee hoor, daar ging het ook niet om, was mij meer te doen om het postje van Henri, nummertje 13..... Al aan het trainen Bert? Grt.
het weer werkt niet mee, maar ik heb het b programma al geoeffend met de x-tra (in het najaar) de adrenalin is maar amper buiten geweest, zal ook nog wel even duren voor het weer bij trekt. als ik piet moet geloven het b programma is toch een stuk pittiger dan de c. ik kom vooral tijd te kort tussen de figuren. en dan het rudder hé, dat is nog steeds een probleem.
Dat gaat vooral spelen als je verwaait. Een van de dingen waar je dus aan moet gaan werken is dat je altijd met je positie bezig bent en niet je positie corrigeert na het figuur wat in de C zo makkelijk ging. Aan het eind van het seizoen heb je dat gewoon onder de knie en begint het feest van weinig tijd weer opnieuw als je de A figuren gaat oefenen.
ja... ik weet het, dit jaar wordt vooral een leer jaar. vindt ik niet erg hoor, ik ben bang dat ik te weinig tijd heb, om lekker met de adrenalin overweg te kunnen. ik twijfel dan ook om gelijk met de adrenalin te beginnen, de x-tra is vertrouwd het programma niet. om dan ook gelijk met een kist te beginnen die ik vervolgens ook niet ken. misschien is dat wel te veel van het goede tegelijk. dit draadje ging eingelijk over servo's op 6 volt ik heb nog wel een opmerking een 4 cellen nicad pakket staat voor 4.8 volt in werkelijkheid geeft een net gelade accu makkelijk 5.4 volt. een 5 cellen nicad kan al aardig eind richting 7 volt gaan dat trekt die servo niet, ontvanger kan hier ook problemen mee hebben
Futaba ontvangers in ieder geval niet, die kunnen 5 cellen aan, graupner heeft daar vaker moeite mee.... Ik ga zelf voor een emcotec mps rv regelaar, 2s540 lipo eraan en klaar Grt.
Of je neem een 2s lipo met Powerbox Digiswitsch eraan, deze levert 5,5V. Hij is ook gunstig qua gewicht, een van de redenen waarom ik 'm ook in mijn F3A kist zet....
Wat rudder betreft denk ik dat ik nu wel een voorsprong op je genomen heb Bert.. ik kan je alleen maar aanraden om volgend jaar ook indoor te gaan vliegen.. dan moet je buiten weer wennen aan het gebruik van Ailerons
weet ik.... het is niet anders, laten we het maar op een beperkt buget houden. nu de adrenalin klaar is kan ik weer aan een nieuw project dat indoor vliegen heet beginnen. het is niet zo dat ik niet meer met m'n rudder kan sturen, alleen in de b ga je veel meer invert vliegen dan kom ik nog regelmatig in de knoop, vooral als ik invert uit een figuur kom. (kan nu ook veelste weinig vliegen, door het weer wat niet mee werkt) dat is ook de reden dat ik twijfel om gelijk de adrenalin te gebruiken, ik wil hem toch niet verspelen door een stomme stuurfout, die voort komt uit een nieuw programma en een nieuw vliegtuig. ik denk er over dat ik eerst met de x-tra aan de gang ga en pas overstap als het programma lekker loopt.
Je hoeft echt niet bang te zijn voor een crash door een stomme stuurfout, wanneer is dat je voor het laatst gebeurd? Ben het wel met je eens dat je tijd nodig hebt om een kist te leren kennen, vanuit die optiek zou ik het helemaal niet raar vinden als je idd met de X-tra zou beginnen.. die deed het immers ook prima
Je mag je niet laten afschrikken voor eventuele stuurfouten.Dit zorgt zelf voor je beperkingen.Je durft niet echt volledig te gaan waardoor er fouten komen. Het is ook zo als je programma vliegt dat je toch op een redelijke hoogte zit dat de kist door een eventuele stuurfout niet direct de grond in steekt. Ik heb je nog niet zien vliegen maar je hebt tijd te kort tussen de figuren,probeer wat dieper en groter te vliegen.Dan krijg je meer tijd en rust tijdens het vliegen.
daar zit misschien wel het echte probleem, stuurfouten met het rudder heb ik nu echt regelmatig. 1 keer was het zo heftig dat ik even helemaal de weg kwijt was, ik wist even niet meer hoe hij lag. dat koste me bijna m'n x-tra, daar kreeg ik toch even de bibbers van. dat invert vliegen en het rudder gebruik is gewoon nog niet zoals het zou moeten zijn. de groote en diepte kloppen, als ik nog groter en dieper ga vliegen dan kom ik met de totale vluchttijd niet meer uit