Raptor 30 kopen

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Duprezz, 27 feb 2009.

  1. Duprezz

    Duprezz Guest

    Beste mensen,

    Ik ben van plan een brandstof heli te gaan kopen. Het lijkt me een enorm leuke hobby en daarom wil ik er een kopen. Ik heb het internet afgespeurd en ben op deze heli gestopt. Raptor 30 V2 ARF met TT PRO-39H motor - RCHeliparts.nl Leuk dingetje lijkt me om mee te beginnen. Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou er zoal bij moeten om geheel compleet te zijn (op de zender na dan). Dus wat is mijn totale prijskaartje hiervoor?

    Groeten Duprezz
     
  2. nwolsink

    nwolsink Guest

    Raptor is een leuke beginners heli (en ook nog wel gevorderd) maar het is wel een heel oud ontwerp. Ik zou deze persoonlijk alleen 2de hands kopen.

    Neem dan ook gewoon een 50'er ipv een 30'er want dit maakt qua prijs vrij weinig uit en een 50'er vliegt heeeel veeeel beter!

    Koop je nieuw overweeg dan een T-REX600 of een JR VIBE50. Dit zijn nieuwere modellen die IMO veel beter vliegen.
     
  3. Duprezz

    Duprezz Guest

    Oke, maar ik zat juist aan nieuw te denken zodat ik deze dan verder kan opbouwen. Maar stel dat ik zo'n pakket koop, wat komt er dan nog bij?
     
  4. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    RC Heli vliegen is volgens mij ± het moeilijkste wat je kunt bedenken in dit hobby segment...bovendien ook niet geheel ongevaarlijk.:roll:

    Mijn ongevraagde,maar wel positief en goedbedoelde advies:
    Sluit je aan bij een modelvliegclub in de buurt en koop eerst een Simulator om te kunnen oefenen op je PC. ;)
     
  5. rene69be

    rene69be

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    62
    kijk liever voor een goeie tweedehands op bijv. ebay.de een raptor 50 bijv.
    ik heb zelf kort geleden een Raptor 60 gekocht.

    gr rene
     
  6. nwolsink

    nwolsink Guest

    Als newbie een nieuwe heli samenstellen + bouwen is wel een hele taak en zal je veel geld kosten. Je zal de eerste niet zijn die nog voor echt te kunnen vliegen afhaakt (uitgaande van het ergste)

    Daarom is een 2de hands (vliegklare) heli een goede keuze als beginnen, zo krijg je een idee van de hobby en geloof me als je het leuk vind volgen er heus wel meer helies :)

    Een sim is ook een noodzakelijk hulpmiddel, ik zelf vind Phoenix erg prettig. De kosten van een sim wegen niet op tegen je eerste crash en geloof me wederom, zonder sim zal je die heel wat vaker hebben.

    Daarnaast heb je ook echt hulp nodig hierbij, zeker als je begint met een nitro heli want die zijn niet bepaald ongevaarlijk.
    Ik weet niet waar je vandaan komt maar er is vaak een club of welwillend persoon in de buurt die je wel op weg wil helpen
     
  7. Gert Mulder

    Gert Mulder

    Lid geworden:
    27 feb 2009
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Oostenrijk, Zell am See
  8. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    Klinkt zo'n beetje precies het advies dat ik je ook gaf ;)
     
  9. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
  10. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Er staat nog een R30 met bijna alles wat je nodig hebt in het 2ehands forum, kijk daar eens naar wat er allemaal bij zit.
     
  11. rene_w

    rene_w

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    154
    Locatie:
    leeuwarden

    allemaal mee eens maar vergis je niet in het feit dat electro helies zeker net zo gevaarlijk zijn.
     
  12. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    oke mensen deze jongen wil een nieuwe kopen. eerder zou dan het advies zijn geweest goed bezig maar koop een kit zo dat je hem zelf in elkaar kunt zetten je leert dan de heli kennen en ga naar een ervaren persoon om alles na te kijken eventuweel wat lessen te krijgen
    maar nee veel mensen adviseren nu in eens tweede hands spull. weet niet waarom.
    btw het maakt geen donder uit kwa veiligheid of je nu vliegt met een vliegtuig of heli. heli is in zijn directe omgeving iets gevoeliger kwa veiligheid maar een vliegtuig heeft een veel grotere actie radius en dus een veel groter gebeid van gevaar
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  13. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    @ Marco Bosch

    Ik ben het niet met je eens:

    Of je nu een electro of brandstof heli koopt, nieuw of 2e hands,maakt volgens mij geen f#ck uit.

    Waar het om gaat is dat Duprezz zover ik het op dit moment kan beoordelen,net zo goed kan heli vliegen als ik...:oops: NIET dus.
    (correct me,if I'am wrong!)

    Je zelf goed verdiepen in de materie en aansluiting zoeken bij een vereniging waar ook ervaren heli piloten/instructeurs aanwezig zijn,lijkt mij een MUST!
    Anders is het voor bijna 99% een kansloze missie en draait het alleen maar uit op een heleboel teleurstelling,met daarbij de nodige gevaren voor Duprezz zelf en zijn omgeving.

    Heli vliegen is geen "Übermensliche" hobby,maar wel 1 waar lichtzinnige en ondoordachte akties NIET in thuis horen.

    Met de juist begeleiding en geduld en vooral "common sense" in schakelen lukt het vast wel! Maar het is geen kwestie van: "ik koop even een rc brandstofheli en ik ga even vliegen"

    Just my 2 cents...;)
     
  14. nwolsink

    nwolsink Guest

    Mijn advies voor 2de hands is dus ook mete name gebaseerd op het feit dat velen voor überhaupt te kunnen vliegen al afhaken. Als je nieuw koopt pak je de volle afschrijving en daar heb je met 2de hands lang niet zoveel last van.

    En als beginnen maakt het geen hol uit of je met een 2de hands R50 vliegt of met een nieuwere eCCPM heli.

    Dat zijn my 2 cents :p
     
  15. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    Nwolsink
    ik vlieg heli en vliegtuig in alle soorten op het moment heb ik een twee jaar rust periode gehad door persoonlijke problemen maar ik weet wel wat verstandig is en wat niet.
    dat afhaken voor dat men uberhoud begind met vliegen komt voornamelijk door foutief advies van mensen die dus helemaal niet bekent zijn met de stoff. als je zelf een heli bouwd en je krijgt hulp van de juiste mensen is het heel veel lol en ook als je een vliegtuig zelf bouwd heb je heel veel lol.
    waar het hier om gaat is dat de persoon in kwestie geen persoon moet willen zijn die zegt van ik koop een rtf heli en ga daar even mee vliegen.
    als je kitbouw hebt is dat al meteen weg ook krijg je door dat je met het bouwen al een indruk krijgt van de krachten die in de heli zitten weet je ook beter wat veilig is en wat niet. als je tenminste een hersen cel hebt. tuurlijk zijn er ook wel luitjes die het dus niet hebben en die zijn levens gevaarlijk. maar die helis zullen 90% van de keren ook nooit het lucht ruim vinden.crashen al bij het opspinnen.de overige 10% is het gevaarlijkste volk wat er is. maar ook als die een vliegtuig vliegen of (in) auto rijden zijn dat gevaarlijke types. (of wat dan ook besturen)

    bart dijkstra
    alle respect maat maar zo als ik hier boven al zei het gaat er omdat als je een heli bouwd dat je goede begeleiding zoekt iemand die als je klaar bent met bouwen de boel na kijkt. die dus de heli kent en zelf ook heeft gebouwd en al behoorlijk wat ervaring heeft.
    een tweede hands is een quick fix en meestal alleen geschikt om te verkopen aan iemand die een stapje verder wil. bijvoorbeeld iemand heeft nu al 2 jaar met mini en micro cp gevlogen en wil nu wel eens groter dan kun je een tweede hands kopen.
    iemand die een beginneling tweede hands spull verkoopt wat dus rtf is en zonder begeileding is praties een moordwapen aan het verkopen. dus ja wat komt er nu de hele tijd in mijn verhaal terug o ja bergeleiding of dat nu van een club is of een onafhankelijk persoon maakt niet uit zo lang die bergeleiding er maar is. persoonlijk vind ik een onafhankelijk persoon een betere optie anders word je kop ook maar vol gestouwd met adviesen van mensen die ook niet altijd exact weten waar ze over praten. want tenzij het een heli only club is heb je er ook veel plank vliegers en de meeste van hun vliegen alleen maar plank en lullen dan toch soms mee over dingen waar ze niets van weten. daar moet je dus niet tussen zitten als beginneling
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2009

Deel Deze Pagina