HPI Savage X FLM brushless conversion

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Joram, 13 aug 2008.

  1. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    je nieuwe CEN diffs hebben een verhouding van 2,89
     
  2. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    en dat is berekend op de 1ste versnelling als ik niet mis ben...

    o ja en maak van die 3.7V/cell maar 4.2V van op die calculator anders zal je snelheid nooit kloppen.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2009
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik rijdt sinds deze week met mijn Carson CE-5 (1:5 Big Scale onroad) met dezelfde Savöx BLS-4570 motor met de standaard Carson/HARM ELS 100/160Amp regelaar op 32 NiMH GP3700 cellen (2 x 16 Parallel) en ik moet zeggen dat de motor een heel stuk krachtiger is dan de standaard motor, de auto een hoge topsnelheid heeft en makkelijker rijbaar is geworden met het extra vermogen...
     
  4. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    @ drkdgglr, dat heb ik al meeberekent, 16 tands is + 2 tandjes want reed met een 14 t.!

    Ookal verander je het voltage, dan nog zit je op een lage snelheid van 55 km/h...

    Ik ben erg benieuwd hoe de motor is, maar moet eerst eens rode locktite voor me pinion halen, of gebruik jij gewoon blauwe??

    Greetz,
    Joram
     
  5. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik gebruik gewoon blauwe locktide op alle pignions op alle BL autootjes die ik heb...
     
  6. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    dat begrijp ik niet helemaal. jij hebt voor de front/rear diff ingevuld dat je een savage flux diff hebt met een verhouding van 3,307 terwijl dat 2,89 moet zijn.

    als je dat invult kom je op een hogere theoretische topsnelheid.
     
  7. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    idd ik kom al snel op 55kmh uit bij 18.5V en zonder ballooning, een beetje balloonen zullen de banden wel doen ook al is het maar 2mm dat heeft onmiddelijk effect op de topsnelheid...

    en met volgeladen lipo(4.2V/cell) kom je al snel uit op 62kmh ex 'balloonen'.
     
  8. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    De Cen diff's zorgen ervoor dat je een lagere verhouding hebt, dat staat gelijk aan 2 pinion tandjes....

    Dus als je met ene 14 tands pinion rijd, is het theoretisch 16 tands...

    EDIT:

    Zo, de auto is weer RTR, nu wachten tot het DROOG is...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  9. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Power genoeg zo te zien..... Ziet er goed uit, Joram!
     
  11. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Dit was ook nog op een nat wegdek, hij kan nog meer power kwijt...

    Moet alleen een oplossing voor mijn slipper vinden, ik smoke ze elke 10 min...:(

    Greetz,
    Joram
     
  12. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    mooi filmpje, spur oplossing : vaste spur of zelf pads laten maken van bf. teflon ofzo...
     
  13. erik1234

    erik1234

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    227
    Locatie:
    Den Haag
    Volgende keer a.u.b. een bash- en jumpfilmpje... Dit is toch niet waar je die dure brushless voor hebt aangeschaft?

    Gr.

    Erik
     
  14. mixit

    mixit Guest

    cool dingie !
     
  15. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik was al van plan om te kijken om hem op de ene of andere manier te locken... Anders weet ik nog wel wat goeds voor pads..:)

    @erik1234, dit is de 1e tesrit voor de deur, wat verwacht je dan, dat ik direct full bash???

    Greetz,
    Joram
     
  16. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Jongens, dat ding hangt aan z'n gas zeg! Ongelofelijk! Maar jij hebt een te nitro-achtige rijstijl, Joram. Bij een elektro moet je geen stootjes gas geven :wink:
     
  17. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik was een nitro-rijder, dus dat zit er nog ingebakken..

    Tevens wilde ik hem niet bij de 1e echte testrit in de*** rijden. Het was erg nat en dat ding heeft power dus:D

    Greetz,
    Joram
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Maakt niet uit of het nat was, als ie een wheelie trekt kan hij helaas niet meer kwijt. (want he hebt dan al het maximum aan vermogen wat naar de grond gebracht word, lijkt me. )

    iig power genoeg, of je moet de achterwielen verder naar achteren zetten om wheelies meer tegen te werken. (is wat ik iig wil gaan doen met m'n ERBE als die er is. )
     
  19. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Op droog wegdek hebben je banden meer grip, en kan je dus meer vermogen kwijt zonder door te slippen. Daar doelde Joram op, denk ik. Dat hij dan continu wheelie's trekt moet je erbij nemen :lol: En ff een halve kilo lood aan z'n neus hangen wil ook wel helpen om wheelie's tegen te gaan :wink:
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    op die fiets.. dat kan, mja, als je op nat wegdek al wheeliesw trekt, zal het op droog wegdek niet sneller gaan, dat bedoel ik. :)
     

Deel Deze Pagina