Als je de C op een aparte dag neemt, krijg je heus genoeg B-vliegers bij elkaar als jury? Bij B en A idem denk ik?
3 juryleden aangevuld met 2 'opgeroepen vliegers' is in de ogen van de SC absoluut een no-go? De C zou met 3 juryleden wel kunnen denk ik, maar voor B en A lijkt mij dat idd geen optie. Dat valt denk ik nog best tegen.. je moet er op zo'n dag toch vroeg uit en zult dan die afstand moeten rijden, etc. Denk ook wel dat er een mouw aan te passen zou moeten zijn, maar het is zeker wel een lastig probleem. Toch.. als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die er op de jurycursus waren, dan zou je denken dat het toch mogelijk moet zijn om 9 keer per jaar 5 man bij elkaar te krijgen.. jammer dat dat zoveel problemen geeft.
Terecht punt Job. Toch zullen we het moeten hebben van het verzinnen van oplossingen. In de lijn van wat hezik en alexz zeggen zou ik me kunnen voorstellen dat: de a-vliegers verplicht tenminste één keer jureren in de B, en de B-vliegers dito in de C. Dan heb je al driekwart van je probleem opgelost. Ben wel met je eens dat dit weer beperkingen aan het rooster oplegt maar per saldo neemt het aantal mogelijkhede toch flink toe, daar ben ik van overtuigd. Als je de A en de C op dezelfde datums doet, en de B op een andere dag, dan gaat bovenstaande jury suggestie al goed werken. De enige restrictie is eigenlijk dat B en A niet op dezelfde dag vallen. En dat is handig want er zijn B-vliegers die de A jureren.
Ik denk het ook; ik zou het zelf geen bezwaar vinden om 1 wedstrijd per seizoen te jureren, Urlien wil dat ook, dan heb je er al 2 per autorit dus Ik ken bijna iedereen persoonlijk in het F3A wereldje, voor zover ik het kan inschatten zullen de meeste andere piloten hier ook geen moeite mee hebben
Ik zat net nog te denken: ijzer smeed je als het warm is. Misschien is het vanuit de SC een strategisch handig iets om volgend jaar tijdens de jurycursus alvast de wedstrijddagen voor te leggen en mensen een beetje te pushen zich vast te leggen als jurylid..
Jureren afgelopen zondag was in ieder geval geen straf. Ik heb veel mooie vluchten gezien en daar ook echt van genoten. Met dat zonnetje erbij was het helmaal heerlijk en ook nog gepoogd mijn schrijver, een zweefvlieger in hart en nieren, er van te overuigen hoe mooi F3A kan zijn. Misschien heb ik wel een zaadje geplant.
Het was tijdens de B/C wedstrijd ook geen straf, maar 2 rondes van 23 vluchten is wel een hele zit. Een 3e ronde zou qua tijd misschien gekund hebben, maar ik denk dat je dan wel vraagtekens kunt zetten bij hoe 'scherp' een jury dan nog is.. als je goed wilt jureren moet je je er toch redelijk op concentreren en pak-m-beet 7 uur goed concentreren (23 *7minuten * 3 rondes) op 1 dag is niet iets wat veel mensen kunnen.
Hezik, 23? Ik dacht 25... Oss F3A B/C Die 7 uur veranderd dan dus in (14×7×3) ~5uur B en ~4uur C. lijkt me te doen met 2 pauzes. Geen pauze en 1 jury is onmogelijk...
Als je van 1 jury uitgaat, is het denk ik veel. 9 uur concentreren is echt lastiger dan je denkt Maar met 2 juries zou dat te doen zijn. Ik heb ook wel eens de suggestie gehoord, de klasses niet 'door elkaar heen' te vliegen, maar gescheiden van elkaar. Bv. de ene wedstrijd 's ochtends de C en 's middags de B en de andere andersom. Dat zou mogelijk een stap richting verdere scheiding kunnen zijn.
En die 25 is nog krap genomen voor dit jaar, omdat er een aantal mensen niet meededen (waaronder Henri)
Is een aardig idee, maar daar zitten ook nadelen aan. De briefing, ga je die dan twee keer doen etc. Gaan er geen mensen weg als ze hun ochtendprogramma gedaan hebben. Mogelijk verdwijnt er dan wat van de gezelligheid. Ik ervaar, vooral de B/C wedstrijddag, als een gezellige ontmoetingsplaats van vaak weer nieuwe vliegers.
Laten we even reeel zijn, 80% van die briefing is overbodig. De briefing in Oss kan samengevat worden in 2 zinnen nuttige informatie: niet boven de golfbaan, niet boven de jury en niet achter de jury. De informatie in die briefing kan piloten ook bij de uitnodiging schriftelijk ter hand gesteld worden. Er zullen ongetwijfeld mensen weggaan, maar er zullen er zeker ook blijven, bijvoorbeeld om te jureren. Mensen die ergens zijn terwijl ze daar eigenlijk niet willen zijn, dragen niet bij aan de sfeer. Bedenk je wel dat de toekomstige oplossing die men nu voor ogen heeft, het volledig splitsen is. Dan ben je nog meer mensen kwijt op een B of C dag.. is dat erg? Volgens mij niet.. de groep is kleiner, maar dat is de groep A-vliegers bijvoorbeeld ook. Is het op een A-dag minder gezellig? De kans bestaat dat we de volgende B/C wedstrijddag met 27 vliegers zitten. Zoals Alexzzz terecht zegt, vlieg ik de volgende wedstrijd mee (tenzij ik m'n toeste prak of de post het voor elkaar krijgt de pakketjes nog zo lang tegen te houden) en mogelijk Julius Monchen ook. Het ging er mij met dat idee om dat de insteek moet zijn om de nieuwe aanwas ook geinteresseerd te houden. De grootste klacht nu is dat men toch wel lang aanwezig moet zijn voor relatief weinig vliegwerk.. daar is nu al iets aan te doen, zonder te hoeven wachten op een vergadering..
Niet zo zakelijk, zo ontdoe je het van alle menselijkheid. Natuurlijk hoort er een openingswoord, een welkom heten etc. bij. Zo verwordt het tot een bedrijfsproces waarbij de werkgever constant met de kaasschaaf aan de gang is om de laatste beetjes te optimaliseren.
Volledige mee eens, zulke mensen hoef je niet te missen. Daarbij; de uitslag blijft toch gewoon aan het einde van de dag? Lijkt me raar dat mensen al weg gaan voordat ze weten hoe zij zelf en anderen gepresteerd hebben
Mogelijk? Tenzij de motor straks voor de 3de keer problemen heeft, doe ik in Son inderdaad gewoon mee.
Tsja, ik vlieg liever die derde ronde dan een briefing of prijsuitreiking, maar dat zal wel aan mij liggen.. vliegen heeft bij mij voorrang boven al het andere
ik zou in elk geval niet de B en C uit elkaar halen; C is bedoeld om te leren; en je leert veel door te kijken naar de B (en bijv. als schrijver de jury assistentie te geven) en te praten met de B-vliegers. Daarom beter, als het nodig is en het kan, twee regios maken. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel mensen in het noorden interesse hebben in de C of B te vliegen indien er daar ook wedstrijden worden georganiseerd. Ik prijs me gelukkig met waar de wedstrijden dit jaar zijn....! Volkert