Het systeem van de Evolution is erg goed, gewoon een staaldraad die onder spanning staat en bij opzij drukken kun je zo de cockpit omhoog tillen, werkt geweldig hoor
In dit geval is het ook vooral het idee dat ik gewicht toevoeg wat niet nodig is,. Bij de instelling die jij nu toont heb ik (gelijk formaat) kisten al meer dan 100g zwaarder zien worden. Met een schroefje absoluut niet, ik vind het nu al zwaar vervelend dat ik er 2 moet doen om hem in elkaar te zetten, elke keer dat ik een accu vervang is mij veel te vaak. Zolang het anders kan doe ik het anders. Oa de reden dat ik weinig met mijn viper vlieg, elke keer 4.
Anders gewoon met van die cockpitsluitingen met zo'n veertje.... Dat werkt zelfs op een 1.90m benzine-Yak
Ik dacht toch dat er inmiddels is aangetoond dat het wel degelijk nodig is.. Je zou mij voldoende moeten kennen dat ik miereneuker ben op gewichtsvlak. Maar zaken die nodig zijn, zijn nodig.
Nee, er gaan waarschijnlijk gewoon 1 of 2 paartjes magneten bij, en de gaten onderin open zoals het hoort, en dat is mss zelfs al voldoend, bij 3W iig wel maar ik vlieg mss wat extremer. :twisted:
Op een electrokist vanaf dit formaat ben ik al geen voorstander meer van magneetjes, maar goed, wie weet gaat het wel gewoon werken
Vandaar dat ik het in dit geval ook niet zou doen. Ja, dat weet ik (maar niet zo erg als ik dat ben) maar met niet nodig bedoelde ik dat het ipv de magneetjes kan, dan haal je evenveel gewicht weg als je toevoegt, en niet icm, en dus 5-10g extra. Alexzzz, Ik op zich ook niet zo heel erg, maar het gaat wel werken straks. Voor de 2,25m extra heb ik al een geweldig systeem gezien, ook met magneetjes, maar dan anders. Dat is hier alleen erg veel werk.
Deze cockpit sluitings werken ook erg goed: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Canopy Lock 30x8mm $0.95 Helaas zijn ze momenteel niet op voorraad. Groet, Julius
Komt allemaal wel goed hoor, ik heb er zelfs nog 2 liggen. Toch is een extra magneetje en 2 koel gaten de makkelijkste oplossing, en ik ben ervan overtuigt dat dat gaat werken.
Nu wachten op de nieuwe kist.. in mijn tijd kwam de stufi altijd rond de 22e.. (was altijd k*t.. zoals loesje al zei: aan het eind van mijn geld, is er nog een stuk maand over)
Voorbeeld van een 2 meter Funtana : Voor in de kap 2x een 6 mm houtplug Achter in de kap 2 power magneten 10x3 mm (1mm uit laten steken) In de romp 2 power magneten 10x3 mm (1,5 mm dieper zetten) Gewicht van de 4 magneten is 6 gram , ingelijmt met CA Belangrijk is dat de magneten verzet ingelijmt worden zo dat de kap niet kan schuiven. En een paar tiende mm lucht laten tussen de magneten zodat hij altijd op aantrekken staat In dan valt hij er niet af . Bij deze kap moet ik een kracht van +- 6 kg opbrengen om hem los te krijgen . Elke kist ook met 3 meter span kan je de kap met magneten vast zetten . Mvg Johan
De kapjes vlogen laag dus gister. Zag mijn acromasterkap na een cub8 eraf gaan, wegwaaien en in het gewas verdwijnen... Zwarte kap in de beplanting op zwarte modder. En we mgen daar niet komen, club heeft al genoeg ruzie met die boer..
Nou...................nee Die 157cc boxermotor wipt 'm zo eraf, met magneten en al Bij een beetje 3 meter+ kist zit de cockpit met 6 bouten vast, vaak versterkt de cockpit ook de romp nog als deze is aangedraaid.
Altijd meer trillingen dan electro, dat ontken ik niet Maar een complete cockpit voor een 3.2 meter kist is al snel 1200 gram..... Trek dan maar eens een snap-rolletje
Een kap die van voren met 2 duvels in de motorspant zit en dan 2x een magneet bevestiging in de midden en 2x achter van 14 x 5 magneten krijgt een 157 3W of 150 Da er niet af , ook niet bij 20 snaprollen . En als een kap een romp moet verstevigen zit er een fout in de konstruktie . Mvg Johan
Toch niet Johan, er zijn heel wat kisten waar dit bij speelt Maar goed, het ging het over een Angel S50
ik heb met mijn angel de cockpitkap er nooit afgekregen, tot de laatste keer in een blender met volle uitslagen de accu niet meer mee wou doen. accu en kap samen weg. aan de kap was echter geen schade, accu nooit teruggevonden. met een slotje gegarandeerd schade.