Montageverslag SebArt Angel S50

Discussie in 'F3A' gestart door nando, 3 apr 2009.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het systeem van de Evolution is erg goed, gewoon een staaldraad die onder spanning staat en bij opzij drukken kun je zo de cockpit omhoog tillen, werkt geweldig hoor:)
     
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    In dit geval is het ook vooral het idee dat ik gewicht toevoeg wat niet nodig is,.
    Bij de instelling die jij nu toont heb ik (gelijk formaat) kisten al meer dan 100g zwaarder zien worden.

    Met een schroefje absoluut niet, ik vind het nu al zwaar vervelend dat ik er 2 moet doen om hem in elkaar te zetten, elke keer dat ik een accu vervang is mij veel te vaak. Zolang het anders kan doe ik het anders.
    Oa de reden dat ik weinig met mijn viper vlieg, elke keer 4.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Anders gewoon met van die cockpitsluitingen met zo'n veertje....
    Dat werkt zelfs op een 1.90m benzine-Yak:)
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ik dacht toch dat er inmiddels is aangetoond dat het wel degelijk nodig is..

    Je zou mij voldoende moeten kennen dat ik miereneuker ben op gewichtsvlak. Maar zaken die nodig zijn, zijn nodig.
     
  5. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nee, er gaan waarschijnlijk gewoon 1 of 2 paartjes magneten bij, en de gaten onderin open zoals het hoort, en dat is mss zelfs al voldoend, bij 3W iig wel maar ik vlieg mss wat extremer. :twisted:
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Op een electrokist vanaf dit formaat ben ik al geen voorstander meer van magneetjes, maar goed, wie weet gaat het wel gewoon werken:)
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Vandaar dat ik het in dit geval ook niet zou doen.

    Ja, dat weet ik (maar niet zo erg als ik dat ben) maar met niet nodig bedoelde ik dat het ipv de magneetjes kan, dan haal je evenveel gewicht weg als je toevoegt, en niet icm, en dus 5-10g extra.

    Alexzzz,
    Ik op zich ook niet zo heel erg, maar het gaat wel werken straks.
    Voor de 2,25m extra heb ik al een geweldig systeem gezien, ook met magneetjes, maar dan anders. Dat is hier alleen erg veel werk.
     
  8. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, die bedoel ik:)

    [​IMG]
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Dat zijn canopy latches, die ik ook al noemde :)
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Komt allemaal wel goed hoor, ik heb er zelfs nog 2 liggen.
    Toch is een extra magneetje en 2 koel gaten de makkelijkste oplossing, en ik ben ervan overtuigt dat dat gaat werken.
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Nu wachten op de nieuwe kist.. in mijn tijd kwam de stufi altijd rond de 22e.. :)

    (was altijd k*t.. zoals loesje al zei: aan het eind van mijn geld, is er nog een stuk maand over)
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Voorbeeld van een 2 meter Funtana :

    Voor in de kap 2x een 6 mm houtplug
    [​IMG]

    Achter in de kap 2 power magneten 10x3 mm (1mm uit laten steken)
    [​IMG]

    In de romp 2 power magneten 10x3 mm (1,5 mm dieper zetten)
    [​IMG]

    Gewicht van de 4 magneten is 6 gram , ingelijmt met CA
    Belangrijk is dat de magneten verzet ingelijmt worden zo dat de kap niet kan schuiven.
    En een paar tiende mm lucht laten tussen de magneten zodat hij altijd op aantrekken staat
    In dan valt hij er niet af .
    Bij deze kap moet ik een kracht van +- 6 kg opbrengen om hem los te krijgen .

    Elke kist ook met 3 meter span kan je de kap met magneten vast zetten .

    Mvg Johan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    De kapjes vlogen laag dus gister.
    Zag mijn acromasterkap na een cub8 eraf gaan, wegwaaien en in het gewas verdwijnen...

    Zwarte kap in de beplanting op zwarte modder.
    En we mgen daar niet komen, club heeft al genoeg ruzie met die boer..
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou...................nee:) Die 157cc boxermotor wipt 'm zo eraf, met magneten en al:D Bij een beetje 3 meter+ kist zit de cockpit met 6 bouten vast, vaak versterkt de cockpit ook de romp nog als deze is aangedraaid.
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Hoezo wipt ie 'm er af, die trilde toch helemaal niet? ;)
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Altijd meer trillingen dan electro, dat ontken ik niet:p Maar een complete cockpit voor een 3.2 meter kist is al snel 1200 gram..... Trek dan maar eens een snap-rolletje:D
     
  18. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Een kap die van voren met 2 duvels in de motorspant zit en dan 2x een magneet bevestiging in de midden en 2x achter van 14 x 5 magneten krijgt een 157 3W of 150 Da er niet af , ook niet bij 20 snaprollen .

    En als een kap een romp moet verstevigen zit er een fout in de konstruktie .

    Mvg Johan
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Toch niet Johan, er zijn heel wat kisten waar dit bij speelt:)

    Maar goed, het ging het over een Angel S50:D
     
  20. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik heb met mijn angel de cockpitkap er nooit afgekregen, tot de laatste keer in een blender met volle uitslagen de accu niet meer mee wou doen.

    accu en kap samen weg. aan de kap was echter geen schade, accu nooit teruggevonden.

    met een slotje gegarandeerd schade.
     

Deel Deze Pagina