Hoor zojuist Gerrit Hiemstra, journaal van 10 uur. Vanaf een uur of twee wat lichte regen. Als het mee zit dan zitten twee rondes er wel in.
Denk dat het wel mee zal vallen, vandaag zou het ook regenen, niets gezien. Vandaag 5 vluchten gemaakt, 4 'vrij vliegen' die ook gewoon ruk waren, en op het laatst 1 gecoachte en die ging eigenlijk heel goed.. wordt dus spannend morgen, het kan vriezen, het kan dooien Heb er iig. wel zin in.. nog even de accu's laden, toestel schoonmaken en dan mandje in..
Ik baal verschikkelijk aangezien ik er niet bij ga zijn.. Sinds donderdag last van nierstenen, nog geen helse pijnen maar vandaag niet gevlogen omdat mijn hoofd te moe was van de constante aanwezigheid van mijn nieren. Iedereen een fijne dag gewenst met strakke vluchten en niet teveel regen. Of stiekem wel teveel, dan kan ik in september gewoon meedoen
Ik zal morgen eveneens niet meevliegen. Sinds vanochtend een beetje ziek... Ben natuurlijk wel aanwezig om mijn maatje te coachen. Een goede nacht en tot morgen, Julius
En ik ga ook niet meevliegen. Heb even anderen dingen aan mijn hoofd. Ben morgen wel aanwezig op de thuiswedstrijd! Grt.
De laatste voorspelling: <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=1 width=410 bgColor=#ffffff border=1><TBODY><TR align=middle><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]tekst[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]zo, 07-06[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]ma, 08-06[/FONT]</TD><TD width=104 height=24>[FONT=Arial,Helvetica]di, 09-06[/FONT]</TD></TR><TR align=middle><TD height=34>[FONT=Arial,Helvetica]minimum[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]temperatuur[/FONT] </TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]6°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]8°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]13°C[/FONT]</TD></TR><TR align=middle><TD height=34>[FONT=Arial,Helvetica]maximum[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]temperatuur[/FONT] </TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]19°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]21°C[/FONT]</TD><TD width=109>[FONT=Arial,Helvetica]22°C[/FONT]</TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]ochtend[/FONT]</TD><TD width=109></TD><TD width=109></TD><TD width=109></TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]middag[/FONT]</TD><TD width=109></TD><TD width=109></TD><TD width=109></TD></TR><TR vAlign=center align=middle><TD height=40>[FONT=Arial,Helvetica]avond[/FONT]</TD><TD width=109></TD><TD width=109></TD><TD width=109></TD></TR></TBODY></TABLE>
's ochtends prima weer, tijdens 2e ronde C ff regenpauze maar alle 2e vluchten zijn gemaakt. De 2 jury's beviel geloof ik wel, 3e B ronde had gekund als er geen regen was. En word volgende wedstrijd opnieuw gedaan. Er was wel wat discussie rond de rugvlucht, maar dat is op een correcte wijze opgelost. (ik was ook van mening dat het terug rollen is, dus in de tegenovergestelde richting... Maar nu moet dat voor iedereen duidelijk zijn) Mijn vluchten waren crap, en ik heb niet gehoord hoeveelste ik was, zal 8 of 9e zijn.
Prima dag, goed dat het niet afgelast is. Mijn 1e vlucht was redelijk, alleen verknalde ik de stallturn en de 2 lussen met geintregreerde rol. De 2e vlucht was al beter, maar wederom die lussen niet goed. Een 5e plek, waar ik zeer tevreden mee ben, het is ook ongeveer de plek waarvan ik dacht dat ik 'm zou moeten kunnen halen. Als bonus Alexzzz en Bert de Eerste verslagen (WRAAK!) Wat betreft het rollen, het is geheel op de correcte wijze opgelost, maar ik blijf het oneens met de stelling. Er is nog nooit zo gejureerd*. * in de tijd dat ik deelneem Het gaat er om hoe je het woord 'terug' interpreteert, of je dat leest in het kader van de rolrichting of van de vlieghouding. Diegenen die vinden dat de twee rollen tegengesteld moeten zijn, redeneren "in de reglementen staat dat je moet terugrollen naar normale vlucht, anders had er moeten staan 'doorrollen'. Ik vind dat het gaat om het figuur. Het figuur heet rugvlucht. Je gaat dus vanuit normale vlucht naar rugvlucht en dan terug. De rolrichting is daarbij arbitrair. Anders had er moeten staan 'in tegengestelde richting terugrollen'. Voorbeeld.. de twee tegengestelde rollen heten ook tegengestelde rollen en niet 'een rol heen en een terug' ofzo.. Hoe dan ook, het is wel op de correcte wijze opgelost en uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hoe je het interpreteert, als alle juryleden het maar hetzelfde interpreteren.
Tsja, ik denk daar iets anders over ... volgens mij waren het Alexzzz en Urlien die het aanzwengelden, maar was men in het verleden een andere mening toegedaan. Voordat ik m'n eerste wedstrijdvlucht maakte, ben ik een dag meegeweest met een hele groep naar een 'kennismakingsdag F3A', gegeven door oa. Job en Winfried, als ik mij niet vergis, en daar is dit toen nog besproken als iets waar je je vlucht mooier mee kunt maken.. toen was het dus (nog) wel bekend en geaccepteerd dat je beide mag doen (tegengesteld/gelijk rollen)..
klopt als een bus, er werd toen gezegd: officeel moet je terug rollen maar er wordt niet opgelet. (ik dacht dat de rede daarvan was dat het vaak gemist word, klopt ook wel, je let er op en toch mis/twijfel je het vaak) wat de meerwaarde is zie ik ook niet, maar het staat wel zo in het regelement. dan heb je twee opties: echt terug rollen of regelment aanpasen. wat mij betreft regelment aanpassen, voor een mooie/goede rugvlucht een nul krijgen om dat de jury zich vergist. dat werkt alleen maar verwarrend, maar dat is mijn mening.
Ik denk dat het reglement goed is, maar de interpretatie verkeerd fotos-f3a-b-f3a-c-te-son-07-06-2009-a
Zo, net terug gekomen na dik een uur bij Rosmalen in de file te hebben gestaan Mijn 2e vlucht was ik erg tevreden over, mijn eerste helaas niet (ik zat bij de stallturn tegen de zijkant aan te kijken waardoor ik die verziekte, dat koste me dus een nul) Door de regen hebben we helaas geen 3e ronde kunnen maken, maar in Gouda proberen we het opnieuw. Verder een erg leuke dag gehad, zal vanavond de foto's uppen
mooi dat er toch nog 2 vluchten afgemaakt zijn! Henri, gefeliciteerd met het verslaan van Bert en Alexzzzzzzzz. Aangezien dat je doel was Wat is de eind uitslag? Ik ben toch maar niet komen kijken, had ik graag willen doen! Echter andere prioriteiten... heb voor de derde keer met mijn nieuwe Leviosa gevlogen en ben druk bezig de Spark klaar te krijgen.
Dit is inderdaad al eeuwen bekend. En ik zou er niet voor gekozen hebben voor de interpretatie dat je terug moet rollen inplaats van doorrollen. Het is een instap klasse en daar hoort niet bij dat je dit ook nog in de gaten moet houden. Bovendien, hoever voer je dit door. Moet er nu ook opgelet worden in de hoge hoed, of je twee keer dezelfde kant in rolt (omhoog en omlaag), en met de cubaan? Naar mijn mening moet in de F3A-C klasse deze rolbewegingen vrij van keuze te zijn!
Bij die figuren staat niets vermeld, dus dan hoef je daar niet op te letten, simpeler kan het niet. Deelnemers in de C keer op keer "matsen" terwijl er wel degelijk dingen misgaan is mijns inziens ook niet slim; als ze later de overstap maken naar een hogere klasse, dan staan ze ineens voor aap, omdat dan wel op al die regeltjes gelet wordt...... http://www.modelvliegsport.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=173&Itemid=64