Zo heb hem hier staan. Ziet er allemaal heel gelikt uit! Maar wat voor acu's vliegen jullie hier mee? Ik heb er een 5s bij gehad. Maar 6s lijkt me beter. Maar die heb ik allen in 5000 mah maar dat lijkt mij aan de zare kant Ik beb de hacker setup in zitten Posted via Ipod
Met de standaard hacker setup idd 6s. Ik wil met 5S 5000 gaan vliegen, ik denk dat je (Voor F3A!) niet echt last hebt van het gewicht van 6s 5000 zolang je de power maar hebt die nodig is. Zoals ik al schreef beginnen mijn accu's 'op' te raken, dus als je die 5s kwijt moet voor een zacht prijsje...
Hey nando, ik ga hem eerst even proberen, maar ook de 6s 5000 van de 600. die 5s is nog helemaal nieuw (1 lading om de cellen te controleren) als hij weg gaat krijg je een berichtje.
hij heeft vandaag gevlogen vliegt echt super alleen ga er wel een 6s in doen aangezien ik net 1 6s paket heb gesloopt koop ik er gelijk wel 3
dat dacht ik al, dat 5s niet genoeg zal zijn met die motor. Ik had gister een probleem met mijn regelaar, 1e vlucht van de dag met de angel. Ben heel erg blij dat het gister was en niet zaterdag.. Voor het eerst dat ik een noodlanding heb moeten maken met de angel. Met een tandwiel kapot op de zagi en parkmaster eigelijk de hele dag met een heli gevlogen, ook leuk.
Pfoe, eerst Henri, nu jij. Zo zie je maar; bij een toenemend aantal electrovliegers, nemen ook de problemen toe. Zou mij niet verbazen als bij een gelijke verdeling brandstof/electro-vliegers, het aantal problemen ook gelijk is. Ff afkloppen nu, m'n Evolution is tot op heden (60 vluchten) probleemloos
Tja, ik weet nog niet wat het is, misschien wel mijn schuld... Maar het aantal problemen kan nooit gelijk zijn, ik ben er van overtuigd dat ik als er een brandstof motor in zat al meerdere vluchten een afgeslagen motor zou hebben, of iig een wisselende preformance. De constantheid van een electro motor is niet te evenaren met een brandstofmotor. En de power/weight ratio ook niet.
Toch ben ik er van overtuigd dat als je een bewezen setup kopieert en alles netjes en strak in bouwt (er ligt bij mij geen enkel kabeltje los te slingeren) je minder problemen hebt dan bij brandstof. Heb zelf in 1,5 jaar zo'n 250 vluchten met de Synergy gedaan. 0 - issues
Tja, deze motor/regelaar/accu combi vliegt ook al met de funtana S40 al jaren probleemloos. Ben ondertussen wel benieuwd wat het is, zal straks alles nalopen. Klonk als out of sync, maar mss is het gewoon een magneet los... Het probleem kwam na een tipspin, iets wat ik nog niet eerder met een klap prop had gedaan (oke, die vlucht al wel 2-3 keer).
Dat electro minder problemen heeft dan brandstof, is bij ons op het veld al ruimschoots bewezen. Dat wil niet zeggen dat electro dan gelijk geheel vrij is van problemen, helaas.
En nu er steeds meer mensen overgaan op electro zullen er logischerwijs ook meer problemen komen.....
En ook steeds meer mensen denken er 125% uit te kunnen halen wat dan onherroepelijk een keer fout gaat . Alles kan goed gaan bij 25 grad en als het dan iets warmer is slaan de regelaars af . Ook de Beech van Han hat gistern afslaande regelaars . Heb je geen temperatuur beveiliging op je regelaar kan hij ook wel eens gaan roken . Mvg Johan
Het was niet afslaan, veel geluid en een zeer langzaam draaiende prop af en toe tijdens het op en neer gaan van mijn gasknuppel. Maar opzich zou er 1 fase doorgebrand kunnen zijn, ik ga het straks allemaal bekijken. Daarna kunnen we het pas over een oorzaak hebben. Op de wedstrijd zaterdag was het trouwens ook warm.
Warmte was het probleem niet, mijn regelaar werd niet warm en wordt ook niet op 125% belast, eerder op 75% op z'n hoogst. Hij mag 90A continu hebben, mijn motor trekt statisch op de grond zo'n 65A, in de lucht is dat dus minder. Dat is dus 72%. Het probleem deed zich ook alleen voor in de 1e vlucht, toen het nog niet zo warm was. Bij de 2e en 3e vlucht, waar hij het gewoon goed deed, was het warmer.
Klopt wat Henri zegt; direct na zijn landing op de wedstrijd heeft hij (op mijn aanraden) lange tijd volgas gegeven. Direct daarna hebben we aan de regelaar en motor gevoeld, die waren gewoon koud....... Vind het maar maf allemaal
Oeps foutje Johan. Het was bij de Lapidar. Waar de temperatuurs beveiling in werking ging. Was eigenlijk de allereerste keer vanaf 2004. Nu had die de heletijd in gesloten toestand gestaan. Dus in de romp was al een lekker temperatuurtje ontstaan. Later met het opruimen tegen 7 uur was de regelaar gewoon warm door het in de zon staan. Er was ook nul wind. Vollaststroom 6o amp regelaar 77amp. De beech het zelfde met 100 amp regelaar. Al waren gisteren de motoren van de beech ook lekker op temperatuur. Toen die om 7 uur voor het laatste lande. Groeten Han.
Is niet maf!!! Een regelaar die gewoon het volle vermogen afgeeft wordt niet warm. Alleen bij gas mindering halfgas bv wordt die warm. Mijn lapidar vliegt bijna nooit volgas. Dus moet de regelaar meer werken. Han.
Hmmm ok, dacht dat bij halfgas de belasting op de regelaar en motor juist erg laag was normaal gesproken. Dus bij volgas juist een zware belasting, dus warm worden (als ie flink wat ampjes trekt) Anyway, jij bent de expert, dus ik neem het zo van je aan (zelf kies ik gewoon bewezen setups, dan hoef ik niet te experimenteren en werkt het gelijk goed)
Waarom zou dat zo zijn volgens jou? Voor de brushless regelaar die ik gebruik, is het in elk geval zeker NIET waar. De warmte ontwikkeld zich bij de hoogste belasting. Volgens mij klopt je stelling uberhaupt niet voor hedendaagse brushless regelaars. Het zijn geen linaire regelaars die vermogen beperken door het te dissiperen als warmte. Het zijn PWM sturingen. Heel simpel; 100% efficient bestaat nooit. Zeg dat je regelaar 95% van de ingaande energie ook uitstuurt, dan wordt er 5% in warmte omgezet. Dat dat bij een belasting van 20A minder warmte op zal leveren dan bij een belasting van 40A, is logisch.