Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Ellikom
    de motor reglaar heb ik er een ingebouwd ik heb een speedpassion dus maar met wheelybar ik denk dat het wel iets uitmaakt die wheelybar

     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Lochii, ik heb er in de breedte ook even met de dremel aangezeten, vond het anders iets te strak zitten.
     
  3. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    In dat geval ga ik er morgen nog eens een schuurpapiertje langs halen. Ik ben niet zo precies met dremeltjes ;)
    Dat achterschotje onder de regelaar weg halen ging ook niet al te vlekkeloos. Er zitten nu o.a. ronde hoeken in. Kreeg de dremel niet verder in de hoeken. Was misschien wel gelukt als ik hem half uit elkaar had gehaald, maar daar had ik het geduld niet voor, moest de nieuwe lipo testen he ;) haha
     
  4. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  5. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    een iets wat ik mij afvroeg is waar je het onderscheid maakt tussen de spur gear en de zogenaamde "slipper-clutch"

    Als dit grote zwarte tandwiel de spur gear is en je wil dit vervangen moet je hem uiteraard losdraaien.
    Maar door het los te draaien, pas je dan ook niet die slipper-clutch aan?
    Want ik heb de indruk dat beiden gelegen zijn op dezelfde plaats?

    [​IMG]

    hier van de rustler website, details van de slipper clutch http://www.traxxas.com/products/electric/rustler2006/details/slipper-clutch.jpg
    en ook de foto doet dit vermoeden op pagina 23 van hun manual http://www.traxxas.com/products/ele...manuals_instr/070926_RstStpBnd_VXL_owners.pdf

    En terzelfdertijd staat er op de website
    "Spur gears can be removed and replaced without altering the slipper adjustment"
    dus ik veronderstel dat de slipper clutch die grote tandwiel is ACHTER de spur gear?
    Maar welke vijs draai je dan om de spur te vervangen zonder de slipper aan te passen is de vraag...
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  6. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    De slipper clutch stel je in d.m.v. het moertje waar het veertje aan zit.
    De spur gear kun je apart loshalen d.m.v. de 3 inbusjes.
     
  7. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    owkidoki, thx voor de opheldering!

    ps: de stock instelling van de slipper clutch is bij elke wagen hetzelfde of is fijntuning hiervan nodig?
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    een mooie basis instelling voor de slipperclutch is dat je net door de slipperclutch moet kunnen draaien als je het spur vasthoudt, en dan de wielen gaat draaien.

    dus, je sput met 1 hand vast houden, het linker achterwiel tussen je benen vast klemmen, en dan aan het rechter wiel draaien. Je moet het een beetje met gevoel doen uiteraard, zodat je niet de aandrijfassen kapot trekt als de slipper te vast staat (mja, dan ben je ook wel erg lomp bezig. :) )
    De slipperclutch is er alleen maar voor om erg harde klappen op te vangen (welke de standwielen zouden strippen bijvoorbeeld.) dit is een makkelijke mannier om te kijken of de afstelling klopt.
     
  9. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    je bedoelt om te testen of je slipper goed is of niet moet je dit doen
    [​IMG]
    try to rotate the spur gear whilst holding driving wheels down. The slipper should slip just a little bit and you should be able to rotate the spur gear very slowly. If you cannot turn the spur gear then the slipper is set too tight. Loosen the slipper by half a turn and re-try.

    dit is toch een heel andere uitleg dan wat jij zegt, hier moet je aan de spur draaien precies, en in jouw uitleg aan het andere wiel...


    ze zeggen dus "should be able to rotate the spur gear very slowly" maarja, wat is very slowly, ze bedoelen een beetje weerstand, maar hoe trek je de lijn natuurlijk
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  10. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Zoal de uitleg van HPI moet je het doen;)

    Spurgear vasthouden en dan de auto naar voren bewegen. De auto moet heel moeilijk naar voren te duwen zijn, niet dat je hem vrij normaal kan duwen, en ook niet dat je geweld moet gebruiken:p

    Greetz,
    Joram
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nee hoor, is precies hetzelfde. je blokkeerd de hele aandrijtrein, en draait aan 1 deel ervan. ;) maar idd, die uitleg van HPI kun je ook gebruiken. Ik zelf draai altijd aan een wiel, en zet iets tussen de tandwielen om de te blokkeren omdat ik het persoonlijk iets prettiger vind aan de handen.
     
  12. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België

    thx weeral voor de verduidelijkingen! ;)
     
  13. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
  15. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  16. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    FLM alu is haast onbreekbaar, niet alleen voor de bling bling.

    Integy's HD alu is wel veel sterker. Dat is prima spul. Hun oude voorraadje alu was bagger..

    Greetz,
    Joram
     
  17. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  18. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik had een full FLM rustler(op enkel dingetje na).

    Niet kapot te krijgen, en ziet er verdomd nice uit:D

    Hier mijn oude ding, met bandit kap erop:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Per ongeluk een keer tegen een paaltje en hij is echt wel krom te krijgen. Er is altijd wel een zwakpunt en zeker de hingpins zijn nooit erg stevig die zijn helemaal zo krom zeker in combinatie met aluminium draagarmen. Dan nog maar afwachten of de draagarmen en andere alu delen recht blijven na een crash.

    Voor dat geld wat aan alle alu is uitgeven kan je veel extra reserve onderdelen kopen en leuke elektronica met een paar leuke accu's waar je veel meer aan hebt.

    Ook zal die vele malen zwaarder zijn als een stock versie. Dat betekend kortere rijtijd en nog is langzamer gaan ook en de motor zwaarder belasten.
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Als je wilt bashen wordt gewoon plastic / RPM aangeraden. Dat wil niet zeggen dat Alu niet sterk kan zijn, zoals ik het zou doen:

    Alu:
    Chassis
    Diffcase?
    Bulkhead
    Casters / turning / hubs
    Shocks
    Turnbuckles en zo

    RPM:
    Armen
    Shocktowers
    Gearcover
    Bumper
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina