Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giganielsie

    giganielsie

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Haarlem
    In je diff (De grootste tandwiel) zitten nog wel een paar tandwieltjes. Bij de xl-5 is de buitenkant van dat tandwiel nog van plastic. Ik heb dat ook vervangen.
     
  2. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    moet je bij het overplaatsen van die diff dan niets aantrekken van die kleine tandwielen?

    en ik herhaal mijn vraag:
    Moet je op speciaal op iets letten of afstellen bij het overplaatsen van de tandwielen of zijn al de gaatjes al op voorhand bepaalt waardoor je ze er gewoon moet indroppen?
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Ik dacht altijd dat dat de gearbox was.. ;)
     
  4. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Gearbox noem je het geheel, dit is gewoon een ''case'';)

    Gewoon de boel overzetten Riko.

    Plastic ding uit elkaar schroeven, en zoals het daar in zat, overzetten naar de alu case:)

    Zorg er wel voor dat er geen speling op de assen, dus heen en weer. Is dat aanwezig, dan kun je dat oplossen met een klein(shim) ringetje.

    Dan vul je als het ware de loze ruimte op de as op met dat ringetje, en kan de boel niet meer bewegen!


    Owja, uitlubberen:p

    Dat is dat de reuimte waar je lagers in zitten, wijder worden. Zo krijg je dus zwabberende assen, want het lager houd ze immers niet meer op de goede plek;)

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2009
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ja.. maar niet de diffcase, want dat is de behuizing van het differentieel zelf (wat dus mee draait :p )
     
  6. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België

    "niet de diffcase" wat niet de diffcase?

    niet de diffcase uit mekaar halen bedoel je? gewoon de diffcase in zijn geheel overzetten veronderstel ik?
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik had het tegen Joram. :) Die helften is de gearbox casing, niet de diff casing.

    Anyways, ik zou helemaal neit beginnen met Alu delen om eerlijk te zijn. het is niet nodig, de auto word er alleen maar zwaar van (dus, meer belasting voor de aandrijftrein en wielophanging.) en als je echt een crash maakt, zal het grotere gewich het hele zaakje ook echt wel krom drukken.

    Een lichte auto (van stevig materiaal.) zal minstens net zo goed bestand zijn tegen een crash als een volledig alu auto. (als niet beter)
     
  8. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    De gearbox is echt inmens stevig, dat krijg je niet kapot...

    Whatever you wan't to call, je snapt het punt... Het word vaak gewoon de diffcase genoemd.

    Greetz,
    Joram
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    zal best dat het immens stevig is, dat betwijfel ik ook niet hoor. :) maar bekijk het eens van de andere kant. (teminste, bij m'n MF2 is dat het geval, en gezien de wagens eenzelfde layout hebben.. ;) ) De motor hangt al achter de achter-as. die werkt dus al mooi als een soort pendulum in een bocht. het laatste wat je eigenlijk wilt is de achterkant nog zwaarder maken door er een blok alu in te schroeven.

    Uiteraard betekend meer gewicht op de achteras betere tractie (bij eht optrekken.) maar bochten zullen minder makkelijk gaan. (ik denk dat hij je dan erg snel achterstevoren gooit.)
     
  10. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    De standaard Rustler Gearbox ook niet... Ik snap ook niet hoezo mensen zo'n aluminium spul kopen terwijl de Rustler gewoon een prima auto is! Er hoeft niks aan veranderd te worden als je het mij vraagt. Dat plastic spul houd méér dan genoeg vol. Enigste wat je zou kunnen vervangen is de gearcover omdat daar een gat in zit. De rest zou ik gewoon helemaal stock laten!
     
  11. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    En als je zo'n fameus RCM chassis neemt dat veel sterker is of stock én 22% lichter is + al die kwetsbare delen ook in het alu zet, dan heb je toch sterker geheel dan als je maar een paar delen in het alu zet zonder de kwetsbare delen ook up te graden?
    (het zal natuurlijk wel veel geld kosten :D)

    neem nu dit:
    Fastest RC: New Record - 82 mph Rustler

    ik vraag mij trouwens af welke drive shaft en drive yoke die gebruikt, die lijken mij ook van een bepaald metaal te zijn...
    Hij heeft dan ook alles in het alu gezet precies, chassis, gear casing, ophanging en die drive shaft onderdelen.

    Maar qua drive shaft zie ik precies niet veel alu upgrades of vergis ik mij?
     
  12. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    voor den bling bling e ;)
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat chassis kan een goed idee zijn, echter heb ik liever een helemaal dicht chassis. mja, dat is een persoonlijke voorkeur. :)

    Welke andere kwetsbare delen bedoel je eigenlijk? houd er wel rekening mee, dat je met alu delen het breekpunt vaak alleen maar verplaatst.
     
  14. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Ellikom
    op wat rijd jij een 2S lipo ? Of een 3S lipo 15C zeker !

    Ik rijd op 3S 30C lipo's de asjes en tandwielen rond mijn oren ! :)
    Gister nog de output van men gearbox een stuk afgevlogen ja nu was ik tog vanplan om daar een alu van te maken ! :D

     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    hoeveel C maakt eigenlijk niet uit hoor. als je een accu neemt met een te lage C waarde gaat de accu gewoonweg kapot omdat deze overbelast word. ;)

    besides, de slipperclutch goed afstellen is ook nodig. en uiteraard hoe je ermee rijdt is erg belangrijk. (ie, niet vanuit stilstand gewoon volgas er op gooien. is alleen maar een onnodige belasting voor de hele aandrijftrein, terwijl je toch neit sneller weg bent.
     
  16. berrytt01

    berrytt01

    Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Nujenhage - Landgraaf - Limburg
    Heb hier nog alu wiel meenemers 12MM liggen messchien iemand intressen 12.50 + verzending Benelux .

    PB Maar .

    MVG Berry
     
  17. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Ellikom
    kan je eens een foto geven ?

    @ Klamath dat heeft tog te maken met hoeveel A hij constant geeft :)

     
  18. berrytt01

    berrytt01

    Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Nujenhage - Landgraaf - Limburg
    Hier zijn ze heb er 4 Geen 2 hé .
    Het zijn de blauwe .

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  19. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Ellikom
    neen bedankt dan hou ik mij alu wel die zijn wel een beetje versleten maarja ik heb er nog 2 ligge :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    ik weet niet wat je bedoelt met dicht chassis, maar in het RCM chassis zijn er geen gaten, het is dicht ;)

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina