19 sept 2009 de natte vleugels weer op Zeumeren!!!!!!

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 15 mei 2009.

  1. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel

    Heligek rustig aan denk aan je rikketik. Het was gewoon een vraag.

    Ik ben het overigens ook mee eens dat het niet verstandig is om dit te doen wetende dat Berto hier met de eigenaar over gesproken heeft.
     
  2. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Sinds wanneer heeft HELIGEK EEN RIKKETIK???


    Gr Japiooooooooo
     
  3. Cornelis B

    Cornelis B

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Barneveld
    Ik zit er over te denken om voor het watervliegen ook een Calmato Sport EP 1400 aan te schaffen.
    Wat zijn de ervaringen met deze kist op het water?
    De Sport 40 gaat best heb ik gezien maar ben benieuwd wat de elektrovariant doet
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.949
    Locatie:
    Zeewolde
    En hier zijn nog wat foto`s erbij geplaatst afkomstig van Gijs:
    http://bosmodelair.fotopic.net/c1757347.html

    En ik weet niet waar Onno heen kijkt maar in ieder geval NIET naar zijn kist ;-)
    [​IMG]

    Verder ook wel weer goed nieuws van de RGV we zijn zeer welkom om elk jaar 2 meetings te organiseren.
    Waarvan 1 in april en de ander in september :D

    We houden jullie op de hoogte.
     
  5. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Dat is zeer goed nieuws! Leuk dat ze ons zo verwelkomen.

    De foto is ook leuk:D
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dat "andere " heb jij al , Onno is nog zoekende .:D

    Zeer goed nieuws .
    Het is ook een perfekte lokatie .

    Mvg Johan
     
  7. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    De brandstofvariant doet et niet goed zo te zien :p
    [​IMG]


    edit: oelalalaaaaa!!!!!
    [​IMG]
    ik wil die twee burgers rechts! :tank:
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  8. Cornelis B

    Cornelis B

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Barneveld
    Doe mij maar zo'n mooi roodbruin worstje
    Het lijkt dat de meeste Wate Calmato's geen lang leven hebben ja :D
    Maar ligt dat niet het meest aan de vliegstijl?
    Of zijn ze toch eigenlijk minder geschikt.
    Ook iemand info over de elektrovariant?
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.949
    Locatie:
    Zeewolde
    9 van de 10x wel ;-)

    De elektrovariant schijnt het ook wel goed te doen volgens Kees, echter had hij een wat mindere landing waardoor hij vroegtijdig moest stoppen.

    Maar hij gaat nu wel een brandstofmodel voor op het water gereed maken :D
     
  10. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Elke kist die met wielen goed vliegt kan je ook gebruiken als water vlieger .

    Je moet wel genoeg vermogen hebben omdat het gewicht en de weerstand van de drijvers er bij komt . ;)

    En het landen op water moet wel rustig gebeuren omdat het water zo hard als beton is . :D

    Dus elke trainer is uitermate geschikt er voor .

    Mvg Johan
     
  11. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Ligt inderdaad aan de vliegstijl!

    De Calmato heeft een mooi formaat om als watervliegtuig gebruikt te worden, lekker stabiel en groot.
    Elektrisch of brandstof zou weinig verschil moeten maken in vlieggedrag.

    wat beroerde is is dat de folie snel loslaat van de Calmato's. Zeker in combinatie met watervliegen zul je dus wat voorzorgsmaatregelen moeten nemen.
     
  12. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Inderdaad, landen op water moet zeker niet onderschat worden omdat er van die grote dingen ( drijvers ) onder het toestel hangen waardoor de kans op een niet perfecte " touch down " groter is .
    Bij het landen op de grond heb je alleen het wielcontact ( van de banden ) op het water de hele drijver ( meestal een 80 cm. lengte )
    Kom je met de punt van de drijvers eerst in het water ( dit is wel extreem ) , dan gaat het zekers verkeerd ...
    Een juiste instelhoek van de drijvers tov het water ( tijdens de landing ) is de hoofdzaak .
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  13. Cornelis B

    Cornelis B

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Barneveld
    We hebben zaterdag idd gezien dat het vaak fout kan gaan, watervliegen.
    Mijn vader en ik waren aanwezig met een Mentor van MPX.
    Dus Johan ik was je buurmen :D
    Waarmee we beiden 4 vluchten hebben gemaakt, zonder schade.
    Nu ben ik helemaal aangestoken met het watervliegvirus.
    Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een geschikte kist.
     
  14. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Aah, die Cornelis, volgens mij heb jij nog geholpen met opmaken van de Hamburgers dan.... :hammer:

    Persoonlijk zou ik NIET gaan voor de Calmato sport. Deze is aan alle kanten open van onder (koelgaten motorschot, koelgaten onderzijde, rond aansluiting vleugel onderzijde etc). Daarbij moet de accu er van onderen in.
    Ik zou in ieder geval een kist pakken die je van BOVEN moet voorzien van accu enzo, die van onderen dicht is.
    Ook wielen zitten niet praktisch (bevestiging aan vleugel), handiger om deze aan onderzijde romp te bevestigen. Dat is natuurlijk zelf te maken, maar toestel is er niet op voorbereid, daarbij moet luik voor accu toegankelijk blijven en moet vleugel er aan onderzijde tegenaan gezet worden (in de meeste autos past ie alleen als je 'm uit elkaar haalt!). :rolleyes:

    Dit alles staat los van vliegeigenschappen. Calmato sport EP vliegt mooi, is prachtig zacht neer te zetten, maar vliegt zeker niet super relaxed, je moet er wat meer bij nadenken dan bij een heleboel (trainer) modellen. Als watervliegkist zou ik persoonlijk een goedmoedig toestel aanraden, dat superspectaculaire vliegen kun je beter aan land doen, op het water met een goedmoedige kist touch- en go's maken gaat meer lol opleveren dan een super rolsnelheid of Torque capaciteiten ;)

    Denk er gerust nog eens over na, maar hou rekening met het spatwater wat er van beneden gaat komen, mogelijkheid drijvers te bevestigen en toegang tot romp voor accu's enzo. :D

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.949
    Locatie:
    Zeewolde
    Al was vlucht 1 wel 1 van de "lastigste" ;-)
     
  16. Cornelis B

    Cornelis B

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Barneveld
    Eey Berto: ja dat was wel even spannend.
    Zoals een paar posts terug al gemeld is dat voor een groot deel aan jou te danken dat we geen schade hebben.
    Moet wel ff wat afstellingen controleren voordat je een goed vliegend watervliegtuig hebt.

    Mijnheer Rob: Wij hebben idd jou van je laatste burgers afgeholpen.
    Waren lekker!!
    Ook bedankt voor de tips voor het kiezen van een watervliegtuig.
    Heb alleen wat minder zin om een trainer te kopen die ik alleen gebruik voor watervliegen.
    Wil altijd nog een wat grotere motorkist waar ik op land lekker mee kan raggen en bv FunFly's mee kan vliegen.
    En dacht die dan mooi ook te gebruiken voor het watervliegen.
    In een draadje bij elektrovliegen adviseren ze me ook al om de Sport 40 te kiezen ipv de Sports EP1400.
    Die zou stabieler vliegen. Maar ik denk er nog ff over.
    Eventueel bouw ik een Polaris, maar vind een motorkist met drijvers mooier.
    Als er nog mensen tips hebben hoor ik het graag
     
  17. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    PLINGPLONG PLINGPLONG


    Vandaag is Denny (mijn KIP dus) haar onderbeen (KIPPEPOOT) in het gips gewikkeld, haar scheenbeen is aan de onderkant schuin gebroken NEEEEEEEEEEEEEEEE ik heb haar niet getekkeld, niet deze keer hi, echt niet vliegmakkers echt echt niet, hoewel het best had gekunt natuurlijk hahaha.

    Ma goed Woensdag wordt ze geopereerd en krijgt ze loopgips en kan haar ketting weer om, die niet verder als de bank gaat, eigenlijk al te ver, maar voor deze keer mag het van mij hi.


    Gr Japioooooooooooo en Denniooooooooooooo
     
  18. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je kan ook een Fourstar gaan bouwen.

    [​IMG]

    Ik bouw hem in 5 min om van land naar watervliegtuig.

    En heeft wel bewesen geen rare makken te hebben op het water , hoefde niet van de reddingsbrigade gehaalt te worden . :D

    Je hebt ze in 3 groten en als ARF of Kit , keus genoeg dus .

    Mvg Johan

    Ps: Depron polaris komt bij mij ook nog wel . heb nog zoveel depron .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.949
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Jaap,

    Sterkte dan de komende dagen, nu moet je Denny extra veel verwennen (zodra ze dan weer op de been is kan je weer lekker veel vliegen ;-) ).

    Beterschap van onze fam aan Denny.
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.949
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat heeft eerder te maken met de vliegstijl en de betrouwbare motor dan de vliegeigenschappen zelf ;-)
     

Deel Deze Pagina