Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henky23

    henky23 Guest

    Ik heb me motor ook kapot,en ik ga denk ik gewoon voor de velineon.
    Is gewoon een goede motor nix mis mee toch;)
     
  2. neil9

    neil9 Guest

    ik reed net even met mijn auto maar nu komt er een gek geratel vanaf de motor. ik denk dat het iets te maken heeft met mijn wielen want de rechterkant blijft langer doordraaien dan de linker kan. kunnen jullie mij helpen ik heb egt dringend hulp nodig want ik wil vanavond weer met mijn broer kunnen rijden.
    alsjeblieft geef mij zo snel en zo duidelijk mogelijk antwoord u kunt mij ook spreken via neil9@live.nl
     
  3. henky23

    henky23 Guest

    Heb je het zwarte kapje er al afgedraaid,om te kijken wat er aan de hand is daar>?
     
  4. neil9

    neil9 Guest

    ja er zit niks
     
  5. Dudok12

    Dudok12 Guest

    Maak het kapje eens open waaronder de pinion- en spur tandwielen zitten: staan ze netjes in lijn? niet te ver van elkaar af? Zijn de tandwielen afgesleten? Zit er zand of vuil tussen de tandjes? (schoonmaken met tandenstoker/ -borstel.) Dit is bij mij vaak de reden van getik...

    Als de pinion en spur tandwielen OK zijn en de ratel blijft: zit er iets om de aandrijfassen naar de wielen toe? (had er laatst een stuk vislijn met wartel omheen :()

    Als je de wagen met de wielen van de grond zet en je houdt een achterwiel tegen en draait me hand het andere tandwiel, voel je dan weerstand, of loopt alles soepel? (zo nee, dan wordt het sleutelen, want dan moet je bak open om te kijken of je differentieel of een van de andere tandwielen in de bak tandjes mist...)
     
  6. neil9

    neil9 Guest

    de tandwieltjes staan goed en er zit ook niks om mijn wielen.
    als ik 1 tegen houd en de ander draaien dan voel ik weerstand. als ik alles laat en ik doe aan een kant draaien dan draaien ze tegen elkaar in.
    wat nu1?
     
  7. Dudok12

    Dudok12 Guest

    Een beetje weerstand voelen is normaal, want er draaien een stelletje tandwielen mee. Zo soepel als de voorwielen draait het nooit... Dat de wielen tegen elkaar indraaien is normaal. Niet normaal is het als je het al draaiend plaatselijk meer weerstand voelt.

    Als je spur en pinion OK zijn en het getik is voelbaar, dan moet je de bak openmaken om te zien waar het vandaan komt...
    Kijkt eens hiero voor hoe dat moet: 6Z23qdwjJ5M[/media] - Cleaning a Transmission On A Traxxas Rustler VXL - HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. neil9

    neil9 Guest

    moet egt alles eraf of kan het ook makkelijker want die krijg ik dan nooit mer inelkaar owr
    :S
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. neil9

    neil9 Guest

    hoe moet ik de motor los koppelen van de regelaar?
     
  10. neil9

    neil9 Guest

    ik denk dat ik het al zie. er zit stro net achter mijn velg. ik krijg alleen de velg niet los gedraaid
     
  11. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    krijg je het moertje niet van het asje of de velg van de meenemer
     
  12. neil9

    neil9 Guest

    het is gelukt de moer die zat te vast maar na veel kracht zetten tog los gekregen.
    maar het was dus niet het probleem en het klinkt ook als een tandwieltje dus nu weer dezelfde vraag:
    hoe krijg ik de motor van de esc af?
     
  13. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Draden lostrekken, duhh...
     
  14. neil9

    neil9 Guest

    waar? op dat doorzichtige of niet?
     
  15. neil9

    neil9 Guest

    heel mijn autotje ligt uit elkaar en ik heb het gevonden er zijn 3 tandwieltjes die helemaal afgesloten zijn waarvan de grote los zit dit is dus het vreemde geratel.
    weten jullie hoe ik hem weer vast krijg?
    het tandwieltje kan ik wiebelen
     
  16. Dudok12

    Dudok12 Guest

    OK, dus je heb de bak open en je ziet een langere as met daarop een tandwiel: hierop zit je spur bevestigd. Je ziet ook een tandwiel op een los asje en je ziet een groter/ dik tandwiel. Dat laatste is je differentieel. Hierin zitten nog meer tandwielen en vet...

    Kijk eens op de exploded view die bij de auto zit en op het filmpje om te zien hoe het differentieel hoort te zitten en waar de kogellagers horen te zitten. Hoezo zit dit los? Is het differentieel zelf kapot/ is een van de uitgaande assen aan het differentieel stuk? Je kan het differentieel openmaken. Is er anders een lager stuk? Het p/n voor een nieuwe diff is 2388X. Kost iets van $14,-

    Succes ;)
     
  17. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, Belgiƫ
    ik ben van plan bij UKModelsport mijn laatste bestelling te doen, en zoek oa een 31T pinion gear.
    Alleen verkopen ze niet die van Traxxas zelf maar van het merk RW Racing

    heeft iemand ervaring met pinion gears of ander materiaal van RW Racing?
    thx
     
  18. neil9

    neil9 Guest

    dankje wel. pff mijn autotje zit vol problemen nou wil hij ineens nie meer starten en geeft mijn esc een rood lampje.kbn nou op onderzoek wat dat weer kan zijn
     
  19. neil9

    neil9 Guest

    ik word een beetje hopeloos. ik heb mijn esc reset maar nu doet hij presies hetzelfde hij geeft groen licht maar als ik probeer vooruit te komen dan zie je wel da hij het ontvangt maar gaat niet vooruit en ook niet achteruit egt vreemd weten jullie een oplossing?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2009
  20. joeri369

    joeri369

    Lid geworden:
    24 dec 2008
    Berichten:
    86
    heb je de standaard xl-5 motor en regelaar? die motor houd er vaak snel mee op (heb ik ook):(. ben nu aan het sparen naar een brushless setje.

    groeten joeri
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina