Nieuwe Uitdaging !!!

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door VOLVO FH 16 750, 23 aug 2008.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.527
    Locatie:
    Nieuwegein
    behoorlijke piek stromen op die servo dan toch nog.
     
  2. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Misschien zijn de pieken bij digitale servo's iets groter dan bij analoge.
    ook het continu gepiep van de servo wordt je ook maf van.
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.527
    Locatie:
    Nieuwegein
    dat zijn wel kenmerken van digitale servo's Zeker brushless.

    De middenstand is veel fijner afgeregeld hierdoor zoeken ze constant hun middenstand op.
     
  4. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Oja,
    Piet, je kunt het beste het plastic heveltje door een alu versie vervangen.
    Dit veert een stuk minder.
    En heb je de smart versie verbeterd. Ik bedoel dat de dieplader nu ook rechts het aantal wielen aanpast aan de last en niet alleen links??:D
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2009
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Stefan,

    Tja, het technische verhaal is voor mij echt acca-cadabra, ik snap hier niet zoveel van, als ik het zelf had moeten aasluiten had waarschijnlijk de Semi-Dieplader in rook opgegaan, in ieder geval de elektronica !! :D :D :D
    Maar door jou vakmanschap werkt het nu perfect !!
    Ik denk dat ik toch maar een een cursus basikennis elektronica volgen !!

    Zo als je weet Stefan, ben ik me al aan het oriënteren wat voor hydrauliek ik ga gebruiken voor de dieplader, dus de dieplader gaat er zeker komen en zal zeker jou kraan kunnen vervoeren, want ik ga er van uit dat ik er 75 kg op kan gaan laden.
    Omgerekend van 1:14.8 naar de 1:1 = 243 ton
    De 75 kg zal worden verdeeld over 14 aslijnen = 5,3 kg per as, nou dat moet makkelijk kunnen !!
    In de 1:1 gaat dit dus niet lukken, want dan wordt de asdruk per aslijn veel te hoog !!! = 17,35 ton op per aslijn !!!


    Het meeste messing heb ik al op voorraad, ik moet nog de radiaal en axiaallagers bestellen.
    Verder moet ik nog de stalen koker voor de laadvloeren het plaatstaal voor het zwanenhals nog bestellen.

    Voor de hydrauliek wil/zal ik t.z.t. nog wel even een beroep op jou doen voor de juiste adviezen, wat ik precies moet aanschaffen.
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Stefan,

    Ik ga inderdaad het heveltje vervangen door een Alu, heveltje, dit Alu. heveltje zit standaard bij de servo geleverd , waarom ik dit niet gemonteerd heb is mij niet duidelijk eigenlijk, waarschijnlijk omdat het kunstof heveltje standaard op de servo gemonteerd was door de fabriek.


    Hallo allemaal,

    Een leuk detail, we waren aan het proefrijden met de Semi-dieplader achter 5 assige de MB Actros om de besturing uit te testen.
    Na enige rijd rijden hadden we plotseling aan de linkerkant nog een 4 assige Semi-dieplader, de 2 voorste wielen compleet met de 2 naven waren eraf gelopen, hahaha ! :D :D
    Grappig gezicht, als plotseling de wielen er aflopen en een eigen leven gaan lijden en los door de kamer rollen !! :cool: :cool:
     
  7. mark

    mark Guest

    We willen natuurlijk wel foto's zien.
    En dan speciaal van de onderkant, benieuwd waar je alles gelaten heb.
     
  8. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Mark,

    Alles is keurig weggewerkt in het zwanenhals !
    Aan de onderkant van het zwanenhals zie je dus helemaal niets, alles is dicht geschoeft met de onderplaten en de plaat waarin de kingpinbesturing zit.
    Het enigste wat je ziet onder de laadvloer is de bedrading van de servo en de zwaailichten, die naar vooren lopen naar het zwanenhals.
    Stefan heeft alles keurig aangesloten en weggewerkt, zeer professioneel
    Zelf had ik 2 kastjes met dekseltjes gemaakt waar de elektronica in zit.
    Dus als de onderkant de zwanenhals open is, zie je alleen de 2 kastjes, het accupack en de bedrading.

    T.z.t zal ik wat foto's plaatsen van de inbouw !
     
  9. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo allemaal,

    Even een paar foto's van de Broshuis Semi-dieplader :

    De Semi-dieplader past straks ook achter de 4 assige Volvo F16 zwaartransporttrekker.

    Maar de Volvo past ook op de Semi-dieplader !!

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De zwaailichten werken/branden !!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  10. Beemerke

    Beemerke Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2009
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Beemerke,

    Bedankt voor het compliment !

    Ik begrijp jou niet verkeerd hoor !!
    Opbouwende kritiek is altijd welkom !!

    Nu even jou vraag beantwoorden, waarom 3 ronde spartborden ???

    Heel simpel !!
    Volvo levert standaard de 4 assige zwaartransporttrekkers met per as 1 spatbord, dus ook 3 spatborden !!
    Vandaar dat ik ook 3 spatborden gebruik, bovendien vind ik het zelf mooi en wil ik me onderscheiden van de rest !!

    Iedereen bouwt de zwaartransporttrekkers met spatborden waaronder de 2 of 3 assen zitten met schuine rechthoekige kanten of halfronde spatborden met een recht tussenstuk !!
    Ook heel mooi, maar ik zal dit niet gauw toepassen op een zwaartransporttrekker !

    Ik heb het wel toegepast op mijn Volvo 3 assige kiepauto !


    Zie de spatborden op de 5 assige MB Actros !!
    Originele MB spatborden !!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  12. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Piet, :thumbsup:
    ik zeg maar zo, ik zeg maar niks wat dan heb ik al veel te veel gezegt. :lol:
     
  13. Beemerke

    Beemerke Guest

    ...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2009
  14. fabi

    fabi

    Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Berichten:
    626
    Locatie:
    belgie
    Piet,
    alsje nou de Volvo voor de dieptelader spant en
    de Actros er op dan klopt het plaatje beter :)
     
  15. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Knappe dieplader Piet!!Zeer netjes gebouwd.Ben benieuwd naar je vorderingen ervan.
    succes.
    gr Marcel.
     
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland


    Hallo Fabiaan,


    Op jou verzoek wordt je op je wenken bediend :

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    @Piet,

    Het zijn in alle twee gevallen mooie combinaties hoor...

    ben benieuwd hoe het er straks in kleur uitziet.

    mvg Robert
     
  18. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Piet,
    is de plaats van de zwaailichten op de trailer de orginele?

    Ik heb wel eens van dit soort trailer gezien, maar dan zaten de zwaailichten ongeveer midden achter de achterwielen.:confused:
     
  19. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Ruud,

    De zwaailichten zitten op de zelfde plaats als bij de originele Broshuis Semi-dieplader (1:1)

    Als de zwaailichten verder naar buiten worden gezet, dan staan ze voor de achterlichten !
    En ja, dat mag niet hé, van Oom Agent !!! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  20. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Robert,


    De Semi-dieplader wordt rood (bedrijfskleur), de onderkant is al rood !
    De Volvo cabine van de Zwaartransporttrekker wordt ook rood (Brijfskleur)
    Het chassis wordt grijs (bedrijfskleur)
    De spatborden worden mat zwart
     

Deel Deze Pagina