Ik ondertussen ook weer een paar vluchtjes verder en kan me eigenlijk helemaal vinden in bovenstaand verhaal: een stabiele heli die niet te duur is. Ik heb de dragonsky vario en die zou ik laten liggen volgende keer, maar de telebee's waren op. te veel drift en slechte HH, dus vlieg nu traditioneel.. Wat mij trouwens opviel: de houten blaadjes zijn perfect in balans uit de doos.. dat had ik niet verwacht. heb ook een paar setjes align woodies, maar die halen het niet bij de copterx.. kan toeval zijn natuurlijk, maar heb er NIKS aan hoeven doen. slechts een slagje aan een stuurstang voor het uitlijnen en klaar.. soms zit het mee... Ik vlieg hem met een mini ontvanger van assan en een veeels te grote ESC (60A) uit de set..
De Telebee is ook niet alles maar voor zo'n goedkope gyro mag je niet klagen. Er zit, zoals bij alle piëzo gyro's, een klein beetje drift in maar dat maakt het vliegen wel weer uitdagend. Goed om je reflexen aan te scherpen Ik heb er op het moment de 25A Sentry ESC in die eerst na 2:30 min. in de beveiliging schoot door de enorme hitte. Toen heb ik hem ontdaan van zijn krimpkous en een koelblok erop gezet en nu gaat het goed. Ik heb echter ook een 60A versie besteld aangezien de 40A op was. Is toch beter om een ESC te hebben die kalmpjes aan kan doen dan een die constant op z'n top zit.
en als jullie mochten kiezien dussen 1x de carbon versie of 2x de alu versie wat zouden jullie dan doen?? bij mij gaat deze week ook een bestelling de deur uit maar wat zijn nou de voor en nadelen aan de alu versie t.o.v. de carbon versie?? het lijkt mij meer een kwestiie dat de dubbele prijs van een carbon versie het nadeel is maar dat er qua performance en kwaliteit zeer weinig verschil zal zijn.. maar misschen zijn hier andere ervaringen?? groet
Ik heb zelf de Alu versie besteld De kop en staart elementen zijn ook zeer goed en voor die prijs ...
de kop en tail is toch hetzelfde bij de alu en carbon versie?? en ik zag ook al de alu kop en tail, is denk ik ook weer beter/lichter als staal CopterX (CX450BA-01-30) Aluminum Alloy 3D Rotor Head Tail Upgrade Conversion Set for TREX 450 eHIROBO Store en dan is de kop en tail zwart maargoed dat was mijn vraag niet groet
Als je bij de alu versie een harde landing maakt kun je er op rekenen dat deze verbogen is. Heb het zelfde gehad bij de HK450. Het frame is van het zelfde matereaal als van de CopterX. Bij carbon zal dit niet zomaar gebeuren. Voor het gewicht maakt het niet zoveel uit. Je kunt eventueel ook deze frame delen erbij bestellen. CopterX (CX450-03-06) Carbon Lower Frame eHIROBO Store CopterX (CX450-03-09) Carbon Upper Frame eHIROBO Store Mijn CopterX is helaas nog niet vliegend. Ik wacht nog op de motor en regelaar. Nog maar even geduld hebben.
de alu is prima om te vliegen, geloof niet dat de carbon veel gaat schelen, hoogstens in gewicht. bij een crash heb je natuurlijk wel het probleem dat carbon te lijmen is (lichte schade) en aluminium verbuigt en weggegooid kan worden.. volgens mij is de kop identiek, alsook de staart.
dan ga ik denk ik ook maar voor de alu versie,, ben er nog niet helemaal over uit,, hou namelijk niet zo van al dat geklieder met locktite groet
ook met de carbon moet je aan de loctite, aangezien je alles schroeven in alu standoffs of moeren schroeft vermoed ik ( iig wel zo met de align trex se)...
Zo, na twee weken wachten, een weekje tussen alle bedrijvigheden door bouwen en intensief simmen (totaal ca. 20 uur) was het vandaag zo ver. De CopterX afgesteld door een ervaren piloot en gecontroleerd door een andere ervaren piloot en helemaal in orde bevonden. Vanmiddag op het veld de eerste echte Ampère gevreten. 8) Mijn aanwinst op het veld: Nu is er ook toevallig nog één als donor voor onderdelen (een extra heli is goedkoper dan de onderdelen los 8O :?): En dan de eerste echte take-off/hover. Komende week maar flink oefenen op zacht landen. Kan het kruis eraf, de ballen waren al na 30 seconden verdwenen omdat die als een gek gingen trillen en de gyro het wel heel druk kreeg.
Oh ja, voor wie het interesseert, mijn setup: De specs: - CopterX 450AE v2 - Turnigy 2836 3700kV Outrunner - Turnigy Plush 60A ESC - Turnigy UBEC 3A - MKS-DS530 Digital Servo 3x op swash - Graupner DES 677BB op tail - Futaba GY401 Gyro - Spektrum AR6110 ontvanger/DX7 zender - Turnigy 2200mAh 3S 25C LiPo (ruim 7 minuten hoveren) - Main blades 325mm Glas Fiber - K&B Dream Design neon tail rotor blades - Plastic neon tail fins - Gorilla Gear neon landing skids - 12T Rhino Steel Pinion (nu op 75% vlakke throttle curve)
Nee, kun je zo los kopen. Zijn glasvezel canopies, kun je eventueel meebestellen (er zijn meer shops waar je ze kunt krijgen ).
@sleurhutje was dat je eerste heli vlucht?? ik heb vanochtend toch maar de ae versie besteld.. hij stond net al op packing en processing wat is de gemiddelde levertijd van ehirobo eigenlijk?? groet
Yep, eerste vlucht. En gelijk buiten met windkracht 3. Later bleek dat de gyro ook nog in rate mode in plaats van heading lock stond. Toegegeven, er is wel ruim 20 uur simmen met Phoenix Sim aan vooraf gegaan en ik train F3P indoorvliegen waardoor je snel leert dat grote uitslagen van de sticks geen optie zijn. En een goede instructeur ernaast voor de gemoedsrust en instructies. Bij de tweede vlucht indoor gelijk die irritante stokken eraf gehaald. Daar had ik meer last dan gemak van. Nu bezig om rustig te landen en al hoverend van punt A naar punt B en terug naar A te gaan. Lukt al aardig en gaat steeds vlotter. 8) Als de bestelling een tracking nummer heeft, te zien bij de status als RA/RB-code, dan duurt het meestal tot eind van de week voordat Hong Kong Post het pakketje verscheept. Dus ook al is je pakketje op maandag weg, dan nog moet je tot vrijdag of zaterdag wachten voordat deze richting Nederland gaat. Eenmaal onderweg duurt het zo'n 6 à 7 werkdagen voordat deze afgeleverd wordt.
ja volgens mij zijn die stokken ook alleen maar voor het afstellen o de grond om hem zeg maar net iets omhoog te laten komen en dan te kijken of alles goed is toen ik begon heb ik ze niet eens besteld zodra je gaat vliegen is het meer ergernis dan gemak.. maargoed zo heeft ieder zijn voorkeur.. toch netjes zo'n eerste vlucht, die ging bij mij iets voorzichtiger en lager bij de grond wat stom is want iets hoger word het al iets makkelijker... tail in leer je alles vrij snel, voorzichtig rondfladderen lukt dan ook aardig maar nose hoveren in is moeilijk zeg.. zo kan ik het nu (dit was in juli, heb het nu ff te druk met andere dingen) na een maand elke dag vliegen ongeveer.. [URL=" - belt cp v2.[/URL] ik ,,weet het, tikkie meer trim naar voren doet wonderen,, maar echt stabiel nose in hoveren zoals het tail in wel lukt dat lukt me echt nog niet.. maargoed oefening baart kunst groet
Komend vanaf het autorijden en doorgegaan met vliegen, is nose-in redelijk identiek aan rugvlucht op je af komen vliegen met een vliegtuig. Er zit dan veel verkeerd. Enige onwennige is de 4e as, een vliegtuig vliegt nu eenmaal altijd vooruit (althans, een enkele uitzondering daargelaten :?) en een heli kan wat op alle assen onafhankelijk bewegen. :lol:
Binnen de kortst mogelijke tijd heeft de helft van de actieve piloten op de club een CopterX. Hier een viertal vliegklare versies (de twee haaien zijn van mij, die met het gele chassis is door een clublid zelf gemodificeerd met eigenbouwsel verlengd carbon chassis).
Die met dat gele chassis heeft de staartservo in het frame gebouwd zitten. Wel mooi gedaan. Leuk rij heli's zo. Die van mij wacht nog steeds op de electronica...
hoe kun je nou precies zien waar je pakketje uithangt dan?? bij mij staat er nu wel sent maar ik weet niet in welk traject of in welk land hij momenteel is.. dit moet volgens mij wel kunnen groet