Niet. 8O Zo hé, da's een kort antwoord. Als je een tracking code hebt dan kun je bij Hong Kong Post zien of je pakket Hong Kong heeft verlaten. Daarna 6 tot 30 dagen voordat je het pakketje hebt (of een brief waarin je aan mag geven wat de werkelijke waarde is met bijvoeging van een betaalbewijs, na dat terug gezonden te hebben duurt het nog 6 dagen en dan komt er ook een rekening bij).
dus ik moet gewoon maar afwachten of sinterklaas hem komt brengen of de kerstman achja dan maar geduldig wachten groet
Mocht je een klapper maken dan slaat de paddle je gyro niet aan flarren (of reduceert in ieder geval het risico). Voor een $18 gyro niet zo'n ramp maar om nou een Futaba GY401 eraf te slan... Vandaar ook dat bij dat gele chassis een op de eerdere foto's de tail servo in het chassis zit, sla je dit ook niet in stukken als de bladen de grond raken bij een crash (plus betere gewichtsverdeling).
oke, en hoe groot schat jij die kans dat dat gebeurddanin?? ik zet hem er denk ik wel gewoon bovenop, ik denk dat hoe de ontwikkelaars de gewichtsverdeling bedacht hebben wel het beste is maar misschien kom ik daar later wel op terug.. moet het model eerst zien natuurlijk groet
Als beginnend vlieger? 100% Kans. Neer ga je zeker wel een keer. Als je bladen de grond raken, komen je paddles ook langs de servo en de gyro. Voor het gewicht m.b.t. de gyro maakt het weinig uit. De afstand blijft hetzelfde, het gewicht wordt zelfs iets naar beneden verplaatst dus stabieler (zolang je niet 3D gaat doen).
Tussen de F3P vliegbeurten door ook nog even 2x 4 minuten prop gehangen met de wentelwiek in het zaaltje (8x16 meter) naast de grote sporthal. Dat ging best lekker. Hoewel je na zo'n 30 seconden hangen begin te merken dat de lucht snel ging circuleren en de heli toch meer gecorrigeerd moest worden. 8) Nou ja, geen crash gewoon alles netjes gecontroleerd, ook het landen. En bij nick/roll ook wat corrigeren met meer/minder pitch om op dezelfde hoogte te blijven. Tweede vlucht de Eagle Tree Systems eLogger v3 met Brushless RPM Sensor ertussen gehangen. Mooi te zien dat vooral de eerste 40 seconden de spanning (de donkergroene grafiek) behoorlijk inkakt, het stroomverbruik toeneemt en de headspeed afneemt. Op basis van de gebrekkige informatie zou de Turnigy 2836 een 6-polige motor zijn. Met een 12T pinion en 150T main gear is de verhouding 12,5:1. Alles omgerekend (door de software ) is de lichtgroene grafiek de headspeed, dus bij een stabielere spanning zo'n 2800-2900rpm. Rode grafiekje is het stroomverbruik, gemiddeld zo'n 18A. Totaal verbruik 1830mAh.
Ik heb dezelfde motor met een 11 pinion draaien vermogen voor een 450 meer dan genoeg. Ook wat beter voor de accu's en langere vlieg tijden.
Bij de Turnigy zat geen tandwiel. Maar op de interwebs zijn genoeg sites waar ze pinions voor 3.17mm as verkopen. Bij de CopterX 430XL zat wel een messing 12T pinion. Ondertussen even een 11T pinion erop gezet. Straks even testen met de logger.
Zo, dat ging een stuk beter. Headspeed is 2950rpm gemiddeld bij 85% throttle maar nog steeds 18A. Niet vreemd nu we meer heli's getest hebben. Hoe je het ook went of keert, je hebt tussen de 195 en 210 Watt nodig om het hoveren. 8) Vliegmaatje testte zijn CopterX (die met dat gele chassis) met mijn eLogger erin. Tijdens het loggen ook gefilmd wat hij deed. Harde cijfertjes en de beelden liegen er niet om. Nu nog een manier vinden om de getalletjes in de filmpjes te krijgen als metertje. :? Hier het grafiekje in een beetje formaat. En het bijbehorende filmpje.
Het verbruik is wel vele malen beter bij die laatste. Maar zo'n 900mah met 4 minuten vliegtijd. Dan kom je op ongeveer 8 minuten uit. Dat is veel beter dan die 4 minuten die je eerst haalde. Ik vloog eerst zelf ook met 13T en 80% vermogen (4000KV motor) en dan kon ik ook maar 5 min. vliegen. Nu ook overgestapt naar 11T alleen nog niet weer gevlogen. Zal m'n ET er ook eens tussen hangen om te vergelijken.
Het verschil zit vooral in de motor. Die van het filmpje is een Scorpion 2212-10 v2 3000kV. Mijn heli heeft een Turnigy 2836 3700kV. Het uiteindelijke benodigde vermogen zal hetzelfde blijven, je moet toch het gewicht in de lucht houden en dat kost evenveel energie. Mijn "probleem" is dat de accu's nog nagelnieuw zijn en nog wat op gang moeten komen. Meestal na een keer of 10 laden en ontladen worden de prestaties aanmerkelijk beter.
Met redelijk wat ervaring in het F3P en buiten met nitro vliegen, flink oefenen op de sim en hulp van een ervaren piloot kun je snel resultaten boeken als aankomend piloot. Na 3 vluchten begint het gevoel te komen. Bijkomende factor is dat in zo'n garage echt krap is als je nog nooit gevlogen hebt, dus een extra psygologische factor. Volgende week zal het een stuk beter gaan.
Sleur, Knaller maakt wel gebruik van een 4S accu terwijl jouw filmpje met een 3S was. Verbruik is dan logischerwijze anders.
Hij moet wel een hoop extra gewicht meeslepen. Gevolg is dat als hij wat anders doet dan hoveren, dit weer een nadelig effect heeft en je grotere pieken ziet. Het uiteindelijke verbruik in Wh is hetzelfde. 200W is en blijft 200W.
Het voordeel van de 3S is dat-ie perfect in de Polaris past. (nu alleen nog een keer afmaken ) Daarom heb ik gekozen voor 3S. En de kosten zijn het nu ook weer niet. :nooo: