Dat is helaas geen oplossing. Bedenk je dat het geheel in serie zou staan, een led stroomgestuurd is en je servo geen vaste stroomopname heeft. Je zou dus onmogelijk het juiste voorschakelweerstandje kunnen berekenen, ergo deze zou je zo ruim moeten nemen, dat de spanning te ver inzakt voor je servo. Uiteraard kun je wel gewoon een ledje met weerstandje aansluiten op je BEC of lipo.
Ik heb de servo's al binnen. Kom op 18 gram ex hevels voor 3 stuks. Dus de 6 gram zal wel aardig kloppen.
ik heb zojuist ook JR316 servo's gekocht. Deze zijn gelijk aan de graupner C131 servo's. Ik wil deze graag op 2S laten werken. Mijn ontvanger kan ook op 2S, dus ik dacht de rode kabel van de BEC stekker vd regelaar los te halen en die aan te sluiten op de rode "accu" draad van de regelaar. Gaat dit op die manier dan werken? Welke diode moet ik dan gebruiken zodat de servo's geen "parkinson" krijgen?
LOL ik heb nog niks gedaan hoor. Hoe moet ik het dan wel doen? Sloop liever niet servos van €19 per stuk
dat ga ik ook doen, een diode gebruiken, maar blijkbaar mag ik volgens niek niet de rode kabel van de "serovkabel" van de ESC los solderen en op de + accu aansluiting vd regelaar zetten.
Er komt een diode tussen, en er gaat niks naar de regelaar. Als je de rode bec kabel van de regelaar lossoldeert en je doet daar de ene kant van de diode aan, en dan doe je de andere kant van de diode naar de rode kabel van de regelaar die van je accu afkomt. Dan krijgt je ontvanger en servo's 7-8,4V -0,7V. Zonder dat je elke servo hoeft te gaan solderen.
Zojuist een 1N5062 diode gekocht, deze is volgens de verkoper (elektronicazaak) ook goed te gebruiken. Diode mag daarbij ook nog 2A hebben
Ik weet dat het kan, maar waarom zou je die behoorlijk snelle servo's nóg sneller willen? Nu moet je alles gaan solderen enzo. Straks gaat de regelaar op een ander vliegtuig, en dan ben je vergeten die draadjes weer te solderen, en dan is het weg ontvanger en weg servo's. Aan kracht komen die JR 316 servo's ook niks tekort, iig niet waarvoor wij ze nog gebruiken. Tenzij je moet compenseren voor een zwakke motor door je met je roeren voort te bewegen, dan snap ik het wel
More speed = more fun! Kwart rollen zien er beter uit, vliegt gewoon fijn als alles direct gebeurt. noodzakelijk is het niet, maar cool wel 8) Het is weinig werk, 1 draadje los solderen en met een diode ertussen op een ander plek weer vast, kost 1 minuut. Wil je de regelaar in een ander toestel gebruiken dan kun je het in dezelfde tijd ongedaan maken, je knipt namelijk niks door. En dit spul gaat bij mij van shock naar schok, volledige setup.
Goed, dan iemand die geprobeerd heeft en nu oordeelt.. voor F3A indoor het C en B programma, maakt het helemaal geen klap uit. Of je nu met HXT of met Dymond servo's vliegt, al dan niet rechtstreeks op de accu, er is amper tot geen verschil. Ik vergelijk dus nu de 5 grams HXT met de D47. De D47 zijn dan sneller en, volgens de verhalen, ook nauwkeuriger. Van beide merk je niets voor een normaal B of C programma. De verschillen zijn daar te marginaal voor. Voor een Aeromusical geloof ik direct dat je het wel merkt. De rollrates en het aantal rollen zijn daar dan ook fors hoger. Wat je wél merkt, is het verschil tussen bv. HXT 5 grams, D47's en de 'witmerk' 5 grams servo's. Van die dingen met een donkergrijs doorzichtige behuizing, Robbe verkoopt ze ook. Dat is echt intense rotzooi. Misschien leuk voor op een klein indoor schaalmodelletje waar precisie je niet uitmaakt, maar verder volstrekt waardeloos (naar mijn mening). Op een normale shock, voor het B of C programma, heeft het rechtstreeks aansluiten op de accu, al dan niet met een diode, bar weinig nut. Je moet het doen omdat je perse het maximale uit je spullen wilt halen, niet omdat je denkt dat je er beter door zult gaan vliegen. Het is een beetje zoals overclocken met computers. Vroeger had het zin, toen de computers nog echt langzaam waren en de CPU de bottleneck. Op een hedendaagse computer is het nut te verwaarlozen. Toch zijn er nog mensen die het doen, gewoon omdat ze het leuk vinden hun spullen zo optimaal mogelijk te gebruiken..
Ach, de diode ligt hier toch al en de tijd/moeite die het kost is minimaal. Daarbij vlieg ik straks bij trainen in een zeer kleine hal, dus ik denk dat bloedsnelle servo's dan wel handig zijn. Daarbij ziet het er ook gewoon leuk uit Ik koop straks de click over van Ron met D47 servo's, misschien dat ik die ook nog op 2S lipo zet(zonder diode, dat mogen de D47 hebben volgens opgaaf). Maar Ron vertelde me dat dit weinig nut zou hebben in de C klasse(de snelheid vd servo's heb je dan minder nodig)
Hebben Ron of Hezik dan al met de veel snellere JR 185 of de digitale variant de JR DS 188 gevlogen dan?
volgens mij heeft ron de JR185/jr316 op zijn Yak zitten. Maar een D47 dierect op 2S werkt toch prima bert (dit is ook bij Derk zijn kisten toch?)