snelheid hpi e-firestorm 10t

Discussie in 'Electro offroad' gestart door nicoowtje, 6 dec 2009.

  1. nicoowtje

    nicoowtje

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Roden
    hoi,

    mijn broer heeft onlangs een zo goed als nieuwe hpi e-firestorm 10t gekocht.
    nu valt de snelheid wat tegen, is het gewoon zo dat de e-firestorm 10t niet zo snel is? of ligt dit aan de auto?(als ik op youtube kijk ziet hij er een stuk sneller uit.)

    alvast bedankt,

    Nico
     
  2. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Moet je denk ik wat meer info geven zoals:

    Wat voor ESC
    Wat voor motor
    Wat voor overbrengverhouding (pinion en spur)
    Wat voor accu

    Dan is er al veel meer over te zeggen.
     
  3. nicoowtje

    nicoowtje

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Roden
    dat weet ik niet allemaal precies, het is een standaard hpi e-firestorm 10t,
    de accu is een 7.2v 4350nimh accu

    op de site van hpi staat:
    87tooth spur
    20tooth pinion
    hpi sc-15 speed controller
    15t motor,

    kun je hier wat mee??
     
  4. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Ik heb geen firestorm maar er zullen er ongetwijfeld zijn die hem wel hebben, die hebben nu alle beschikbare info.

    Voorts is het zo dat mijn standaard slash stock in de vrije ruimte ook wat tegenvalt. Heel anders dan op een baan waarbij je moet opletten waar je rijdt. Als hij geheel stock is en je rijdt met 7,2V dan is het wel te verwachten dat het wat tegenvalt, niets mis met de auto waarschijnlijk.

    Dus of de ruimte is te groot (geen rijderskunsten vereist) of de set up is gewoon te tam voor je broer.
     
  5. nicoowtje

    nicoowtje

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Roden
    wat is hier aan te veranderen dat de snelheid wat hoger komt te liggen??
     
  6. cheb60

    cheb60

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    492
    misschien heb je je verkeken op youtube naar de hpi firestorm flux?
     
  7. nicoowtje

    nicoowtje

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Roden
    ik heb het filmpje bekeken op de site van hpi.

    maar iig bedankt voor de hulp
     
  8. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Op de site van hpi laten ze volgens mij de flux zien, maar de E-firestorm valt standaart niet tegen hoor vind ik, 10T staat voor iets wat ik niet weet, maar er zit gewoon een 15 turns motor in.
    Op een circuit denk je wel anders over de snelheid hoor, dan heb je er zelfs nog moeite mee.
    Maarja na een tijd wil je wel wat anders, dus zou ik eens gaan kijken voor een leuk brushless setje gaan kijken.

    Ik heb er nu een ezrun 5,5 en lipo inzitten, dat is veel leuker :)
    Maarja ik rijd ook niet op circuit, gewoon grote zandvlaktes etc
     
  9. nicoowtje

    nicoowtje

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Roden
    Hoe hard gaat ie met zo'n ezeun setje dan?
     
  10. Joris R.

    Joris R. Guest

    Jammer dat je het al op geeft en hem gaat verkopen.
    Verder zijn er niet echt snelheden op te plakken. Hangt ook af van je tandwielverhouding.
     
  11. robert96

    robert96

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Kesteren
    kan het ook niet aan de accu liggen ofzo??dat de accu minder mah levert??

    mvg,robert
     
  12. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Nee, dat kan volgens mij niet. Of dat moet zo laag zijn dat de te leveren stroom heel beperkt is maar bij een stock setup is dat denk ik nooit aan de orde.
     
  13. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    met minder mah ga je korter rijden met minder volt ga je langzamer
    (als je ervan uitgaat dat het dezelfde batterijsoort is)

    edit: ik was te laat
     
  14. Edwin de B

    Edwin de B

    Lid geworden:
    4 sep 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Steensel
    Wat ik zie op de site van HPI is dat de 10t een nitrowagen is.:)

    Maar de firestorm met de 15t motor is dezelfde als die in mijn Blitz zat en die kan je om een beetje vermogen te krijgen het beste met 8.4 Volt accu's rijden.:p

    Misschien kan je dat proberen.

    En anders in het andere firestorm-topic vragen :)
     
  15. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    de firestorm 10t is nitro
    de e-firemsorm 10t is elektrisch (15T)
    de e-firestorm 10t flux is elektrische (brushless)
     
  16. Edwin de B

    Edwin de B

    Lid geworden:
    4 sep 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Steensel
    @superboe: je hebt gelijk dat staat er idd :)

    Het is nog vroeg :p :sleeping:
     
  17. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    dat weet ik ;)
     
  18. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    De snelheid van de standaard is rond de 30 met een 7.2 accu. Voor een beginner is het een mooie snelheid, en als je sneller wilt moet je er gewoon een andere motor+regelaar in doen.

    Het heeft geen zin om de auto te verkopen omdat ie niet snel genoeg is.

    mvg Bram
     
  19. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    is de flux precies hetzelfde dan?
    want bij de rustler vxl zijn het stalen tandwielen in de gearbox bij de normale rustler zijn die van plastic ook zitten er kogellagers in

    (zolang je er niet meteen 3cell in stopt zal het toch niet zoveel kwaad kunnen)
     
  20. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    De flux is hetzelfde behalve de kap en de banden, en vast ook de tandwielen

    Ik rij nu met 9t op 3s met ''stock'' tandwiel verhouding

    mvg Bram
     

Deel Deze Pagina