De nieuwe honey Bee FP

lijkt toch wel erg op elkaar

full


groet tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil in de mijne een 35 mHz ontvanger inbouwen. Heb voor m'n andere vliegend spul een Graupner MX12. Die wil ik ook op m'n Honeybee gaan gebruiken. Met expo erop vliegt ie wat rustiger. En wanneer ik dan beter kan vliegen kan ik de expo langzaam verminderen.

Willem.
 
Hey Willem,

moet je even op de site van Nuttcaze kijken, die heeft een tutorial gemaakt hoe je de 4 in 1 kan gebruiken met je eigen ontvanger.

Als je een paar servo verlengkabeltjes hebt, hoef je niets te solderen :)

Grtz,
Menno
 
Hey Menno,

Ik heb een paar van die filmpjes van Nuttcaze gezien. Erg informatief.
Het probleem is echter dat ik nog geen ontvanger heb. Die zou ik dus moeten kopen. De ontvangers die ik heb zitten in mijn vaste vleugels ingebouwd.
Volgens mij is de E-sky 4-in-1 ook niet zo duur, dus dat is ook een optie.
Ik zal het filmpje wel eens opzoeken.
Dank voor de tip.

Willem.
 
Ik heb hier nog een 35Mhz ontvanger liggen die je er zonder solderen zo in kunt zetten. Wellicht ken je hem wel ;-)Wil je later toch terug naar 2,4Ghz, zet je gewoon de andere ontvanger er weer in. Kwestie van 4 schroefjes losdraaien van de behuizing, 4 in 1 printje uit z'n connector halen en de andere ontvangen in de connector plaatsen. Zonde om hier 40 euro voor uit te geven joh!!

Hoor het Wel!

BTW: Cool die HoneyBee SNOW editions ;-)

Grt, Dave.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren even (pfff) deze hele thread doorgelezen.
De honey bee FP lijkt mij een leuk toestelletje om een hobby van 15 jaar terug weer op te pakken.

Ik kon toen goed hoveren en een beetje heen en weer verplaatsen met een 10cc brandstof heli. Echt vliegen heb ik nooit gedaan uit angst om de boel te crashen. (want die onderdelen waren prijzig)
Nou was die grote heli wel enorm stabiel en lijkt zo'n kleintje veel moeilijker.
Toch wil ik het eens proberen, om de prijs hoef je het zeker niet te laten. :)

Weke onderdelen raden jullie aan om er meteen bij te bestellen?
Ik weet uit ervaring dat leren vliegen zonder schade vrijwel uitgesloten is.
Uiteraard extra accu's, reserve rotorbladen en een rotor head set maar wat zal ik nog meer stukvliegen?
 
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren even (pfff) deze hele thread doorgelezen.
De honey bee FP lijkt mij een leuk toestelletje om een hobby van 15 jaar terug weer op te pakken.

Ik kon toen goed hoveren en een beetje heen en weer verplaatsen met een 10cc brandstof heli. Echt vliegen heb ik nooit gedaan uit angst om de boel te crashen. (want die onderdelen waren prijzig)
Nou was die grote heli wel enorm stabiel en lijkt zo'n kleintje veel moeilijker.
Toch wil ik het eens proberen, om de prijs hoef je het zeker niet te laten. :)

Weke onderdelen raden jullie aan om er meteen bij te bestellen?
Ik weet uit ervaring dat leren vliegen zonder schade vrijwel uitgesloten is.
Uiteraard extra accu's, reserve rotorbladen en een rotor head set maar wat zal ik nog meer stukvliegen?

Hoi Eric,

Welkom terug :)

Ik heb de afgelopen80 dagen dat ik de Bee in huis heb het volgende gesloopt:

- 3 Ring-like push-rod
- 2 Mainshafts
- 1 Canopy
- 1 Tail boom
- 1 Skids Bar Set
- 1 Skid
- 2 Tail motors
- 3 Flybars
- 1 Rx antenna
- 1 Head stiffener

De skids en ophanging was domme crash, de rest was wel binnen de marges van de tuin.

Ik zou zeker 2 tail motortjes erbij nemen. Soms doen ze het best lang en soms is het 3 keer niks.
 
met andere woorden, om een honybee klaar te krijgen voor het meer stabielre vliegwerk, zit je al vlug aan de kostprijs van een cp heli
 
Hey crazykuki,

je hebt nu al meerdere keren je (negatieve) mening over de HBFP gegeven, je punt is nu wel duidelijk hoor ;)

Er zijn diverse mensen die plezier beleven aan deze heli, natuurlijk zijn er betere te koop ...

Maar om nou telkens te moeten lezen dat jij het niets vind begint een beetje vervelend te worden ...

Just my two cents ;)

Grtz,
Menno
 
Omdat het zo lekker sneeuwt in ons dorp even een foto gemaakt van de Snow Bee.

hbfp_v2_snow_2.jpg

Ik zie dat je de originele flybar en paddles gebruikt.
Heb je de kortere flybar van extreme al geprobeert of vind je deze beter...
Ikzelf vind die carbon flybar zeeeer handig want die plooit gewoon niet en die ijzeren flybar plooit als een gek als je crash... en ze is bovendien ook nog korter. de paddles zijn ook veel kleiner dan de originele en hebben veel betere reactie vind ik.

ps: heb gisteren weer eens de hb serieus uit de lucht laten tuimelen, wat is kapot: canopy, rotorhead plus fiberplaatje, ring like 2x kapot, en onderstel gebroken "sec. lijm en het was weer opgelost"
 
Laatst bewerkt:
Hey Tw@n,

Ik heb ook die SuperPaddles met FB. Met koude vingers fladder ik toch liever met standaard config.

Mega crashes heb ik al even niet meer gehad. Laatste was tegen de schuur mbv een dikke windvlaag.
 
Afgelopen zondag indoor gevlogen in Tiel.
Ontvanger omgebouwd naar 35 mHz (thanks Dave :)) Kan 'm nu vliegen met mijn MX12. Expo gezet op roll, Vliegt perfect!
Kan 'm iedereen adviseren (hè, Fracer ;);)).

Willem.
 
Afgelopen zondag in Tiel voor het eerst gevlogen met mijn "nieuwe" HB FP v1 (Bedankt Willem01;-)). Vlieg al een behoorlijke tijd met een Belt CP maar de FP is indoor toch echt een aanrader. Heb hem werkelijk alle hoeken van de zaal laten zien terwijl ik het met de Belt maar bij hoveren gehouden heb. Om de één of andere manier stellen die gierende bladen me niet echt gerust om indoor met publiek wat 8jes te gaan draaien.

Maargoed effe on-topic:

Ondanks bovenstaande zit ik er aan te denken de FP v1 om te bouwen naar een v2, dit omdat er op behoorlijk wat punten verbeteringen te vinden zijn bij de nieuwe versie. Voornamelijk is deze aanzienlijk steviger en heeft ie een echte staart i.p.v. zo'n staafje wat altijd afbreekt. Nu vraag ik me dan ook af of er mensen zijn die ervaring hebben met het ombouwen van de V1 naar V2. Welke onderdelen heb je gebruikt en waar moet ik op letten ?

M.v.g. Dave.
 
Voordat ik dit hele topic ga doorlezen, gooi ik er eerst een vraag op.

Mijn huidige E-ska Lama V4 heeft de geest gegeven, ik vermoed een defecte ontvanger). Om dat de nieuwe V4 upgrade redelijk uitverkocht is en ik toch een vervolg stap wil maken zit ik dus aan de nieuwe honey bee te denken. Is dit een verstandige keuze om deze dagen buiten te vliegen? Mijn huis is te klein en weet even niet waar ik dan nog meer binnen kan vliegen.
Of is dit te licht/klein om leuk buiten te vlieger als beginner?
 
Voordat ik dit hele topic ga doorlezen, gooi ik er eerst een vraag op.

Mijn huidige E-ska Lama V4 heeft de geest gegeven, ik vermoed een defecte ontvanger). Om dat de nieuwe V4 upgrade redelijk uitverkocht is en ik toch een vervolg stap wil maken zit ik dus aan de nieuwe honey bee te denken. Is dit een verstandige keuze om deze dagen buiten te vliegen? Mijn huis is te klein en weet even niet waar ik dan nog meer binnen kan vliegen.
Of is dit te licht/klein om leuk buiten te vlieger als beginner?

Het is goed te doen. Hoe minder wind hoe beter. Tegen de avond is het altijd wel (bijna) wind stil. De HBV2 kan best veel hebben, maar dan moet je meer ervaren zijn. Ik zeg, prima stap
 
Ik kan zelf ook niet binnen vliegen dus moet ik ofwel buiten of in de ondergrondse parkeergarage. Bij echt te slecht weer of sterkere wind, vlieg ik in de garage. daar heb ik wel een 10 x 10 m vrije ruimte. maar het blijft beton rondom ;).
Buiten heb je ook net iets minder last van die betonnen kolommen.
Nee, buiten vliegen gaat prima, zelfs met een klein beetje wind. Zo kan je ook je skills wat verbeteren zonder dure repairs.
De honeybee vraagt natuurlijk wel meer geduld en vliegt veel moeilijker dan een lama. Maar dit is net de leuke uitdaging.
En bovendien heb je hier een uitgebreid forum voor al je vragen.

Kopen dus !! :cool:
 
Maatje kleiner

Mannen,

Omdat ik alleen binnen vlieg ben ik een maatje kleiner gaan vliegen ( Blade MSR). De Honey Bee staat inmiddels een paar weken op de kast dus ik heb vanavond deze te koop gezet in het "te koop" forum ( met EZ en XP blades, super paddles en een hele berg reserve onderdelen).
Iedereen bedankt voor alle wijze lessen hier, ik zal deze thread toch wel met belangstelling blijven volgen!

Groeten,
Arthur,
 
Back
Top