"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 okt 2007.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De origienel foto was een stuk groter, en zoals je kan zien was die niet helemaal scherp, ik vermoed dat daar het probleem ook licht,samen met de lichtinval, kan me niet indenken dat je bij een (gerenormeerde) schade herstel bedrijf werkt, en dit niet strak krijgt. :)
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    dat lijkt mij ook:), maar kijk maar eens goed ,lijkt soort "steenslag" schade, de rest is superstrak, ik hoop dat ik dat straks ook zo krijg:D
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  3. Aaalie

    Aaalie Guest

    Het is geen steenslag, het zijn allemaal spiegelende lichtbronnen, in dit superstrakke hoogglanswerk!

    Greetz, Aldert
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    tsja zal ie wel een ander soort flitser hebben dan iedereen .;)

    We zullen het zien als het totaal plaatje klaar is , ben errug benieuwd:rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Offtopic:
    Een quote, terwijl het bericht 2 of , in dit geval zelfs boven de daadwerkelijk post staat is ten eerste niet echt zinvol...


    Ontopic... Hoe wil jij zien wat je doet zonder egaal gespreid licht ? Idd das lastig, hoe maak je egaal gespreid licht ? Iets met veel lichtpunten, zou een oplossing kunnen zijn ????

    Wel lastig foto's maken, want je krijgt allemaal vervelende spiegelingen....
    Zou dat nu de reden zijn dat men dan zegt, kom maar kijken, in het echt, of even naar buiten, in het echte licht.. Doen kleding winkles ook wel eens.. Der is dus wel iets aan de hand, met kunstlicht versus echt licht.... ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    niet gelijk negatief denken hé,
    ;)
    zal heus wel goed komen
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee hoor, geen lange tenen..Was niet special naar jouw gericht hoor... Enkel in dit topic waren er al minimaal 5 die dit deden...

    Het stukje van die quote, stond ook niet tussen de mod tags, bewust in dit geval, was meer even een algemene opmerking...
    [mod]mod tag[/mod]


    En ik had er niet voor niets een smilie bij gedaan... ;) Bij het licht verhaal....
    Zie jouw smilie ook wel :)

    EditDenk dat het te maken heeft met de flits welke hij gebruikt, op een klein oppervlak overtreft hij de rest wel, voor een groot oppervlak, zal de matige flits natuurlijk niet werken.. Maar goed we gaan afwachten!

    Ontopic, again ;)
    Er zijn BL plannen voor het monster.... Er is een EZ-Run V2, crawler set onderweg!
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    >EDIT<
    Daarom, ben errug benieuwd naar het totaal plaatje en de foto's in de buitenlucht.;)
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    update 11-01-2010:

    Even een berichtje van de spuiter...
    Helaas ligt mijn project wbt het spuiten evne stil, gezien het huidige weer, en de gevolgen voor een auto schade herstel bedrijf! Goed voor hun economie, helaas voor mij iets minder..

    Petje af oor de mensen die de fenders niet zo strak vonden. Di klopt, dit is gebeurd door de luchtbellen welke uit het harskwamen van de fenders, tijdens het verwarmd drogen.

    Inmiddels zijn ze weer geschuurd, en worden ze weer gespoten, en worden ze niet in de droog-oven gezet om te drogen. Dan zou dit probleem over moeten zijn....


    De BL set laat op zich wachten, nog even en ik wil hier achteraan, dan zijn we een 32 dagen verder....

    Inmiddels ook al een idee om die achterlijk onderlinge stick en trim combi commando's van de mfc-unit te omzeilen,door middel van harde schakelaars.

    Gezien de complexiteit hiervan, heb ik contact met een mede forummer welke bedreven is met pic programmen, en met wat geluk, zullen de meest gebruikte, commando's op een schakelaar te bedienen zijn... Een ware vooruitgang...!
    En 7 schakelaars, als dan niet met 1 tot 4 functies per schakelaar rijker, op de zender. Dan hebben we ook een fll uitbouw zender, en das altijd goed.:D
     
  10. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    we wachten geduldig op je foto's!
     
  11. mark

    mark Guest

    Je hebt het neem ik aan over Marten77 zijn printje?
     
  12. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ummm luchtbellen.
    klinkt als te veel verharder.
    het maakt niets uit of je hem in de oven doet of niet. alleen hij is eerder stofdroog.
    het duurt +- een 5 tot 7 dagen voor dat hij voledig uitgehart is.
    maar het komt goed we zijn nu wel benieuwt hoe hij word. :D

    gr Sander.
     
  13. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    nee, over de body
     
  14. mark

    mark Guest

    Ik had het tegen Emil natuurlijk ;)
     
  15. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee toch over het printje, heb idd contact gehad met Marten77.
    Maar de mfu, is heel wat simpeler dan de mfc-02, dus hier dient nog evne wat over nagedacht te worden.....
     
  16. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    ah, haha verwarring alom!
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hehe, ik heb niet vaak gelijk.....;),

    en maar de "flitser"en kunstlicht de schuld geven:D

    Het zal vast wel goed komen met de fenders,zeker bij een schade herstel bedrijf, we wachten het af;)
     
  18. speedierc

    speedierc

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    495
    Locatie:
    Schiedam
    Ziet er gaaf uit zeg.
    Maar ik vraag mij eerlijk af waarom heb je de doos gekocht en waarom niet alleen de manual.

    Nee echt gaaf.
    Dit is nou wat je noemt niet standaard uit de doos.
    Ik zit te wachten op mijn Skull sjabloon en gaat dan eens wat testen.
    Het probleem is altijd dat je kleiner werkt als normaal(daarom heet het ook modelbouw)en dan kun je het kleine werk wat moeilijker doen.
    Ik zal als proef een magere hein spuiten op de surfplank maar heb echt dan de sjabloon nodig voor het gezichts patroon.
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    en nog steeds druk in de schade herstel???:cool:
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    update 28-01-2010:

    Vanmiddag de moed samen geschraapt, en begonnen. Na een uurtje schroeven,was ik tot hier:
    [​IMG]


    Maar waar ging het me om, welk onderdeel is nu zo mooi weggewerkt dat ik zowat de hele truck moet "slopen":
    [​IMG]


    Nu word het vast wel duidelijk, een mooi setje, dat voortaan voor de aandrijving zal zorgen:
    En EZ-run setje Versie 2, met een 30truns Bl-motor, met in praktijk een 1000kv (1200 op papier)
    [​IMG]


    De motor was zo vervangen, hier heb ik geen foto's van.
    Wel nog even tijd om wat aan detail te werken, altijd goed RVS hex-doomed nut.
    Ik had nog een aantal van het zelfborgende type,maar vindt dit toch mooier staan.
    [​IMG]


    Ook aan de andere kant van me gearbox, even 2 vervangen:
    [​IMG]


    Even een op maat gemaakt stelbusje...
    [​IMG]


    Aan deze zijde van de gearbox, zat nog een "uitsteksel". Hier stoorde ik me nogal aan. Even een busje erop gedaan, en de rest wat overbleef, eraf geslepen:
    [​IMG]


    Tevens was er nog een puntje van aandacht. Bij het schakelen naar de 1, kwam de ronde kop tegen de basisplaat aan. Niet dat het heel erg veel was, maar toch.
    De kop wat bijgewerkt, en op de as, een ringetje geplaats zodat het iets naar voren komt.
    [​IMG]


    Close up van het achtergeplaats ringetje.
    [​IMG]

    Oke Alles nagelopen, en hier is die dan! De complete Gearbox, met BL motor..
    [​IMG]

    Iets andere hoek:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina