Wat is het bereik eigenlijk van de e-revo? 150m? Ook denk om hem een beetje te verhogen ,staat nu eigenlijk maar slap en laag out of the box, of is dit af te raden?
zeg wat heb jij eigenlijk tegen gewone NIMH batterijen; laat iedereen toch rijden zoals hij zelf wil, en ervaring opdoen, das de beste leerschool, ik rij nu al zolang op NIMH batterijen , in mijn firestorm flux, in mijn rustler vxl en nu ook in mijn e revoBE , ik heb daar nog nooit geen probleem mee gehad, en mijn auto's gaan ook hard en vooral PERFECT controleerbaar, ik snap jou afkeer voor NIMH batterijen niet!!
Verhogen afhankelijk van de omstandigheden en voorkeur. Ik heb de behoefte om te verhogen echter niet. Heb heel tijdje lopen zoeken naar een afstelling die niet zo snel omvalt. Ik heb de veerweg nu zelf beperkt (voorzijde) omdat de neus te ver op-en-neer gaat tijdens remmen - accelereren.
@kwak, als jij tevreden bent met Nimh is dat prima. Maar iemand die nu begint, zeker met de ERBE moet je niet adviseren om te investeren in Nimh's. Zeker als die persoon al een lipo lader heeft
nee dat doe ik ook niet, maar bij een nieuwe ERBE zitten er nu 2, 7 cell accupacks bij,laat die mens eerst daarmee proberen!! waarom dan steeds pushen om lipo te kopen, lipo's zijn ook niet alles en zeker als beginner niet, ik zal er niet over doorgaan, maar ik vind het gewoon een lipohype, en dat feit dat nimh packs niet goed zouden zijn voor een ERBE wie geeft dit verzonnen? waarom steken ze er dan 2 zulke packs bij
Of lipo's een hype zijn; de tijd zal het leren. Je hebt een punt dat als Traxxas Nimh's bijlevert, het niet verkeerd zal zijn voor de revo. Op de site van PK staat er echter wel bij: "Met Lipo accu's rijdt deze truck wel een stuk harder en langer dan met de meegeleverde NiMh accu's." Ook zijn de lipo's niet duur meer, ik krijg zelfs het idee dat ze al goedkoper worden dan de Nimh. Op diverse US forums is echter wel het een en ander geschreven over dat het voor de esc belangrijk is dat hij voldoende stroom krijgt aangevoerd (ampere's dus). Er is een relatie gelegd tussen de uitval van de regelaar en accu's van onvoldoende kwaliteit. 100A wordt als een ondergrens gehanteerd. Hoeveel Nimh's kunnen dat? Maar wat heb jij dan tegen lipo's?
op kosten jagen? net 700 euro uitgeven aan een auto en dan struikelen over 7 tientjes voor 2 lipo's?. Dan hebben we binnenkort weer een test rijder die het verschil tussen lipo en nimh kan laten weten
Kwak Nimh's zijn gewoon vervelend, en minder makkelijk in gebruik dan lipo's. Dat JIJ stoicijns je nimh's blijft gebruiken moet je zelf weten, maar de rest van de wereld heeft de lipo al in gebruik. Je kunt dan ook niet spreken van een hype, maar van logische technologische vooruitgang.
daar heb je ook een punt in, dat de wagen minder hard gaat en minder lange rijtijd met de BIJGELEVERDE accu's is een feit, maar ik heb hier 4 5000 mah liggen en met deze kan ik toch wel +- 40 min vol gaan, en dan gewoon 2 nieuwe packs erin en kan weer verder, de auto moet zeker niet harder gaan, tussen 50 en 60 kmp ( mijn rustler vxl haalt zelf boven de 70 kmp op 7 cell) is de wagen nog perfect op elk terein onder controle te houden, en om te bachen heb je geen hogere snelheid nodig, trouwens is de shade bij mijn bijna niets, maar als je gaat vliegen aan 80, 90 kmp kan ik me wel inbeelden dat je regelmatig naar de winkel mag, nogmaal iedere zijn eigen mening, maar ik vind persoonlijk als je niet in compititie verband rijd en enkel voor de fun dat de nimh zeker meer dan voldoende zijn, en zeker als ze bijgeleverd zijn ik heb zeker niets tegen lipo, zoals gezegd ik vind het gewoon een hype, ik lees regelmatig het forum, en als er nieuwe leden bijkomen, zie je wel in iedere nieuw tropic, dat de gasten gepuchst of aangeraden worden om met lipo te rijden, waarom ?? mss is dat wel mijn afkeer en ben ik het bewijs dat het met deftige nimh ook perfect gaat
kwak, ik denk dat het duidelijk moge zijn dat beide batterij types wel "voldoen". Maar het is een feit dat LiPo meer capaciteit heeft, compacter is, eenvoudiger in onderhoud, meer vermogen levert. Dus als je toch geen competitie rijdt, is er eigenlijk geen ENKELE reden meer om NiMH te kopen. LiPo is gewoon de volgende stap in evolutie. (je gaat nu toch ook niemand NiCd meer aanraden, he?) Als het puur om te bachen (is dit muziek van J.S. Bach spelen, of bedoel je bashen? ) zal je meer power, rijtijd enzo halen uit lipo.. dus by all means, er is geen reden meer om NiMH te kopen als het niet strikt voorgeschreven is voor een of andere reden (en als je een lipo lader hebt) just my 2 cents, ps. gepuchst, is dat gedwongen met een Puch brommertje rijden? of bedoel je gepusht
ik raad niemand wat aan wat jullie wel doen!! in iedere geval , je zal mijn niet meer over accu's horen , en ik zeg ook niet dat ik nooit met lipo zal rijden , maar goed ,iedere zijn mening ,en zolang ik mijn nimh heb rij ik daarmee, tot ze springen ( ontploffen) als je dat beter verstaat, mijn bedoeling was goed, maar t'is idd gepusht -1
Dat is weer heeeel iets anders..... Moet kwak gelijk geven.....' 't is als of het alleen maar heel hard moet gaan...... Laat men eerst eens leren sturen alvorens overal lipo "bommen" in te leggen... En ja, ook ik rijd met lipo, nadat ik jaren met nicad, nimh en mengsmering heb gereden. Maar ieder zijn ding......
Dan moet je gewoon minder cellen in je auto steken als je minder hard wil gaan en punch control hoger zetten
wow,wat een discussie hier over lipo en Nimh. Heb mijn lipo die stuk was ingeruild en gisteren in de wagen geduwd : jawadde wat een power, ik wist niet wa me overkwam,gelukkig had ik veel plaats anders was ik gegarandeerd ergens opgeknald. Ik denk dat 3S lipo goe zijn om op een recht stuk (of in elk geval waar veel plaats is) even goe door te knallen (en man wat geeft dat een kick) maar de minste stuurfout kan fataal zijn.Alleszins veel leuker met lipo dan met Nimh.Daarom heb ik ook de E-revo gekocht om power en speed te krijgen en dit kan naar mijn mening enkel met lipo en daar vraagt deze auto ook om.Gewoon gezond verstand gebruiken wat kan en wat niet kan.
GEWOON DOEN ZOU IK ZEGGEN! 6s daarin .op naar een mooie open vlakte.en testen maar. 2X 3sell lipo batterijen in serie= 6S voor een 6s lipo heb je geen plaats op de revo!maar daar was je wel zelf al achter gekomen !