Nieuwtjes

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Oscar, 8 dec 2005.

  1. bmtuning

    bmtuning Guest

  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Sorry voor de off-topic vraag. maar waarom plaatst men de stuurservo diagonaal? en niet gewoon plat op de bodemplaat met de servo-arm omhoog? (zou dat neit beter zijn voor het zwaartepunt?)
     
  3. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Niet standaard uit de kit, er moet dan een verbredings-set gekocht worden. Standaard in de kit is het een 200mm auto en geen pro10...

    Maar okee, Corally en CRC zijn op dit moment wel de enige die op meerdere markten hebben ingespeeld en niet alleen op de WGT gefocussed hebben. Dat is een goede zaak en dat hadden de andere merken (Asso, BMI, X-ray & Serpent) ook moeten doen eigenlijk.
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dit heeft te maken met het "stuur gevoel" en dus de curve's in het sturen van 0 -> 100.... De Links staan in een andere hoek, en dat geeft zo zijn eigen stuur karakterestieken. Ook zal het "bumpsteer" effect anders zijn...
    Kortom, alles heeft te maken met de geometrie van de stuurlinks :)

    Dit is ongeveer het zelfde als je kijkt naar een Tamiya en Xray. Daar liggen in de toerwagens de servo's ook anders. Tamiya wijst naar voren, Xray naar opzij. Dit geeft ook andere stuurkarakterestieken. De ene begin heel progressief, en eindigt rustig. De andere andersom :)...

    Mooie Body die Black Art, die komt ook zo mijn kant op... op de Facebook van Vesa staan nog meer foto's en info :)

    Groet Robert
     
  5. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    In ieder geval kun je met de BMI DB10RR zonder modificatie 2s saddle pack rijden en stickpack kan er ook nog in. Die is dus niet alleen bedoeld voor World GT waar 1s lipo en 13.5t de norm is. BMI heeft in ieder geval wat verder gekeken en hun chassis voor meerdere klassen geschikt gemaakt.

    Ok, het is dan geen pro10 (235mm brede pancar) maar 200mm, maar dan kun je in ieder geval wel gewoon mee rijden in een klasse waarbij 2s lipo de norm is zoals hier in europa het geval is.

    Het zou toch mooi zijn om met een mooi Nederlands product in een klasse in Nederland of Europa te kunnen rijden. Afgezien van het 1s lipo verhaal vind ik het chassis verder hardstikke mooi met wat aardig vernuftige aanpassingen op een reeds bestaand concept welke we ook al op de 1/12 hebben gezien.
     
  6. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Omdat de stuur stangen onderin zitten en de servosaver anders de bodem raakt.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.786
    Locatie:
    Sassenheim
    Die hoek van de stuurstangen is nodig om de auto de juiste eigenschappen te geven. Hoewel het een stuurstang is is het ook een spoorstang en als je die onder een ander hoek zet dan je suspension zal de sporing tijdens inveren veranderen.
     
  8. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
  9. beksie

    beksie Guest

    dat wordt nog passen en meten om er de gemiddelde elctronica in te krijgen.
    verder wel een heel mooi ding.
     
  10. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    Dat gaat denk ik nog meevallen, zeker in vergelijking met de recente 4wd's.
     
  11. feniks

    feniks

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    274
    Locatie:
    deurne
    heb dat ding al in november in mijn handen gehad en is mooi mogen bekijken van phill booth.
    maar moest daar dan wel over zwijgen toen .
    en er zat toen ne speedpasion regelaar in en een normale groote van ontvanger.
    vond dit alles zeer netjes en er was zelfs nog plaats over .
    dus het ziet er krap uit maar dat is het zeker niet geloof me.
    het enigge wat een voor vele een beetje een min aan de auto is ,is dat deze ontworpen is met het oog op en lowprofile servo te gebruiken .
    maar voor de rest weet ik een ding dat de mijne al besteld is .
     
  12. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    Cougar

    Hallo allen,

    Industry standard wheel fitment.......wil dit dus zeggen dat mijn Asso wielen hier op
    passen, zowel voor als achter?
    Achter wil ik nog wel geloven maar als ik de foto's zo zie gaat dat niet op voor de
    voorwielen........weet iemand hoe dit zit?

    Hans
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
  13. racemuis

    racemuis

    Lid geworden:
    31 jul 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Deurne
    Assovoorvelgen zouden ook moeten passen zoals ik kan zien.
    Misschien wel met een andere lager erin.
     
  14. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    In ieder geval : ik krijg goesting om 2wd te gaan rijden dit jaar.
     
  15. Associaal

    Associaal

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Hoevenen, Belgica

    Denk dat je gebeden verhoord zijn!!! :banana:
    Xray X10 Link Pan car chassis Red RC – RC Car News

    Ok nog geen 235 maar wel 2s LiPo.
    Dus het komt wel goed want weer ééntje meer op de lijst ;).
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja zag hem net ja... Alleen weer jammer dat hij 200mm is maar goed, het begin is er. ;)
     
  17. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Haleluja, als je het over de duivel hebt!

    Hebben ze in ieder geval beter over nagedacht. 1s en 2s geschikt. Helemaal super:D

    Ik moet zeggen dat 200mm echt wel goed en lekker rijd. Bochten snelheid is zeker op tapijt zeer hoog.

    Mocht je buiten 235mm willen rijden zal daar vast wel weer iemand zijn die daar een simpele conversie kitje van kan maken;) Voor die drie plaatjes hoef je geen grote plaat carbon te hebben. Kun je vrij eenvoudig wisselen tussen 235mm en 200mm.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  18. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Een bredere achterpod en een bredere voorplaat zijn idd zo gemaakt ;) Het zou alleen zo mooi zijn als er weer meerdere keuzes in 235mm zouden komen. Het lijkt mij namelijk helemaal niet zoveel moeite voor een merk/fabrikant.
     
  19. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ik zet mezelf op de wachtlijst voor de eerste 2e handse Cougar.
     
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl

Deel Deze Pagina