Hoi Arnold, Boot ziet er strak uit, mooi opgebouwd... Ben erg benieuwd naar je voilgende filmpje!!! Groeten,
Hey arnold, T bootje ziet er goed uit petje af voor je werk. Hoe je de schroefas in de boot gebouwd hebt zou moeten werken alleen het zou niet mijn voorkeur hebben. Het zal zoals henk al eerder zij iets wringen. Heb het zelf gehad met een brandstof boot met een verstelbare strut. Deze scheef naar links gezet en dat werkte niet helemaal lkkr. op topsnelheid liep de boot nog steeds naar rechts en op lage snelheid iets naar links. Ook heb je de schroefas nog die het water ook raakt en zo iets extra weerstand opleverd. Maar ik zou het lkkr laten zitten en kijken wat het doet, veranderen kun je het altijd nog. En bewijs het tegendeel zou ik zeggen suc6 met je maiden...... al duurt het misch nog ff..... zit er zelf ook mee maar k ga dit weekend naar een plek waar de boel ijsvrij is mvg, Robbert
Hoi Robbert, De boot hoeft geen topsnelheden te bereiken en zoals je zegt laat ik de as eerst maar eens zitten tot na de maiden, veranderen kan altijd nog. Zal er dan ook direct een filmpje van maken. Eerst maar eens ander weer dan..... jij gaat me toch niet jaloers maken Robbert....;-)
Vloedkanaal Arnold, ik hoop, dat ik mijn Arowana avonturen hier mag neerzetten, als je je draadje schoon wilt houden, laat het me even weten, dan open ik een nieuw topic. Naar aanleiding van het 'suboptimaal' functioneren van Arnolds vloedkanaal, heb ik het vloedkanaal in mijn boot zo groot mogelijk gemaakt, er gaat 2300 cc in: De lipo ligt in een uitsparing tegen de spiegel, vandaar de inspring in de vloedkanaalwand. Lipo en regelaar komen links van de as, de servo en ontvanger aan de rechterkant. Op de foto ligt alles ter passing los in de boot, eerst moet het vloedkanaal waterdicht worden; bij de test vanochtend liep de neus ook vol, da's nie goe... Inmiddels zijn alle lekken hopelijk dicht, als de hars morgen uitgehard is volgt een test. Groeten, Jan.
Sorry Bas, een tikfoutje, de motor naast de as zou een overbrenging noodzakelijk maken... Groeten, Jan.
Hoi , Ik Had nog een vraagje betreffende het (in de lengte richting)opschuren van de onderkant van de boot.. Is het de bedoeling dat je de hele onderkant opschuurt of alleen het gedeelte dat in plane het water nog raakt. Ik zou dit graag weten omdat ik , als het morgen droog is, de boot een korte eerste vaart wil laten beleven.
Hallo Arnold, In principe schuur ik met korrel 600 (waterproof, kun je nat schuren) het hele onderwaterschip mat, de boot vaart (helaas) niet altijd uitsluitend in plané, de rest raakt het water ook, en die extra weerstand hoef ik er niet bij. Groeten, Jan.
Gebruik een vlakke lat (die tussen de strakes past) als ondergrond, of plak stroken schuurpapier op een vlakke lat, zodat je geen deuken in het vlak schuurt (die zitten er af-fabriek al in....). Groeten, Jan.
Stringers zitten in brandstofboten ... het motorframe zit daar meestal aan vast. Ik neem aan dat je de strakes/sprayrails bedoeld ? Echt vlak schuren lukt nóg beter als je op die lat een 3mm dik , 20mm breed alu-T-profiel vastzet.
Hey, Vandaag de eerste keer met m'n eerste zelf opgebouwde bootje naar vloeibaar water geweest.....................(echte newbee dus) Na 30 sec varen was m'n 40 mm prop al kaputt(rommel in het water) Daarna voor de tweede poging maar de overgebleven prop gemonteerd, dat was een 45 mm prop van graupner uit de S serie. Deze bleek in de praktijk te groot maar toch. De turnfin deed zijn werk goed dacht ik, hij ging "lekker"door de bochten. Na de run alles nagekeken en alles was nog (na 4 min.) gewoon koud!! Het zwaartepunt lag nog wat te ver naar achteren en er was in de namiddag best wel veel wind hier, maar al met al viel het me zeer zeker niet tegen. Hier nog een kort filmpje(de link) van de voorzichtige eerste paar runs................ @ Barry: Je had gelijk...de motor is geweldig!!(en lekker koud) [URL=" - AROWANA 31.5" DEEP-VEE MONO ,the very first run[/URL]
Hallo Arnold, Gefeliciteerd met de eerste run! Het zwaartepunt wat meer naar voren en de wijsvinger niet eerder strekken dan dat de motor op toeren gekomen is... Daarvoor heb je wel wat meer ruimte nodig. Controleer de romp even, of er ook 'deuken' vlak voor de spiegel in het vlak zitten, als dat zo is, heb je de boosdoeners voor het wippen van de boot ook gevonden. Groeten, Jan.
Hoi Jan , Klopt , Maar met deze 45 S prop moet ik wel eerder de "vinger strekken", het gaat dan harder dan de bedoeling is....... Mooi punt om te testen met deze prop is dat alles heel mooi op temp bleef. Ik denk(hoop) dat de boot met een 40mm beter zal varen, al viel het me gisteren absoluut niet tegen(toch?) gr. Arnold