sub trim engelse termen...

Discussie in 'overige' gestart door shootemup, 16 apr 2010.

  1. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
    Ik heb een mini titan e325, met een graupner mx 12s, maar de heli gaat een beetje te schuin naar voren, maar de gewone trim is al volledig bijgesteld, daarom wil ik de sub trim aanpassen.
    Ik ken de Engelse termen niet zo goed, dus welk moet ik dan aanpassen?

    Dit is wat je allemaal kunt sub trimmen;

    TH (throttle)
    AI (aileron)
    EL (elevator)
    RU (rudder)
    GE (gear)
    PI (pitch)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  2. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    Beweging naar voren, elevator iets terug.
    Beweging naar rechts of naar links aileron.

    Controleer echter eerst of je swash geheel recht staat met alle servo's op de swash in neutrale stand. Eventueel linkjes bijstellen. Daarna pas met trim aan de gang.
     
  3. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Subtrim is niet hetzelfde als trim.
    En bovendien is de Mini Titan een 120 CCPM heli, dus losse kanalen subtrimmen heeft al helemaal niet hetzelfde effect als 'gewoon' trimmen.
    Controleer ook je zwaartepunt even.

    Tim
     
  4. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
    Swashplate staat recht, maar ik denk dat de batterij het zwaartepunt iets te veel naar voren brengt, ik kan misschien ook de servo arm eraf vijzen, een beetje draaien en dan er terug op vijzen...?
     
  5. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    Kan het zwarte accusteuntje (lipje) nog een stapje omhoog. Uiteraard na instellen accu steeds op dezelfde positie terugplaatsen.
     
  6. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
    Hoe bedoel je, de accusteun zit vast aan de heli, de batterij zit al zo ver mogelijk naar achteren als je dat bedoelt.

    Mvg
     
  7. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En je moet m dus verder naar voren doen dan.. als je hem aan de flybar vasthoud, moet die zowel in de zijrichting, als in de tailboom richting recht onder de kop hangen, dan is je zwaartepunt iig wel goed.
     
  8. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
  9. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    De accu moet er zo opkomen dat als je de heli optilt aan de flybar(loodrecht aan de as die je gaat meten) dan moet die recht van de grond op te pakken zijn, en recht blijven hangen, gaat die naar 1 kant hangen, moet je daar dus aan werken..
     
  10. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
    Ok, bedankt;)

    Mvg.
     

Deel Deze Pagina