Graafmachine: caterpillar 330 (1:14)

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Arie32, 13 mrt 2010.

  1. alfisti

    alfisti Guest

    mooie ventielen heb je hier gebruikt
    waar komen deze vandaan mischien dat ik deze evt kan gebruiken voor mijn grotere model
     
  2. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    Deze foto is niet van mijn machine hoor,ik heb deze even geleend om te vragen waar je deze slangkoppelingen kunt krijgen.
    Ik weet dat de pomp van jung-fluid komt,deze gebruik ikzelf ook.De ventielen op de foto die jij bedoeld zijn volgens mij van Ullrich Meinhardt in Duitsland.De ventielen in mijn graafmachine komen van Sinnema-hydrauliek.
     
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Arie,


    Leuk filmpje hoor.

    Nou het graven gaat toch best goed voor de eerste keer !!

    Succes met de afbouw van de CAT 330
     
  4. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    Bedankt Piet
    Graven is nog best moeilijk hoor,maar voor de eerste keer ben zeer tevreden.
     
  5. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Je hebt gelukkig geen palen platgetrokken :)
     
  6. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    hahahahaha die Menno!
    Klopt het zicht is bij de 1:14 modellen iets beter.

    Groetjes
     
  7. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    Zo weer wat getest met de kraan,op zich is de snelheid goed maar als ik de steel en giek wil bedienen heb ik denk ik ook wat olie tekort.Eerst gaat de steel en dan de giek.Bij voorzichtig bedienen gaat het wel en de 2 functies tussen steel en bakcilinder gaan wel goed tegelijk.
    Hoe gaat dat bij de andere kranen?Is dit typisch iets voor modelbouwhydrauliek of moet het tegelijk te bedienen zijn.Misschien dat de 4mm leidingen parten spelen?
    Iemand ideen?
     
  8. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    De kraan heeft nu 2,7draaiuren en de eerste stuurventiel servo is al naar de knoppen.hmmm beetje jammer.
    Ik heb ook nog wat aanloopprobleempjes met de rupsaandrijving dus al met al heb ik weer wat te doen komende week.
     
  9. r.o.n.

    r.o.n.

    Lid geworden:
    6 okt 2004
    Berichten:
    215
    Locatie:
    best
    hallo arie.
    klopt,de ventiel kwamen van ullrich vandaan.prima kwalietijd.met gemak 50 bar.
    de nippels komen van firma riegler[duitsland] in rozenburg zit ook een filliaal.[tis al lang geleden].en goedkoop.
    dit zijn zeer fijne nippels om mee te werken.[met schroef draad].deze firma verkoopt ook de slangetje,s die met gemak 50/60 bar aan kunnen.ze hebben van allerlij maten er voor.
    neus daar is langs,wellicht dat je daar kunt slagen.

    of kijk op de website van riegler.


    ron
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  10. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    Hallo allemaal
    Vandaag weer een beetje getest met de nieuwe servo op het stuurventiel,deze liep iets te zwaar waardoor de vorige servo doorgebrand is.Maar goed probleem opgelost en meteen de druk opgevoerd tot 25bar.Tja en dan gaat het fout....De rest van de middag was ik kwijt aan schoonmaakwerk.
    Slang gebarsten,mijn conclusie festo slangen gaan tot 20bar best goed,hou je van schoonmaken voer je gewoon de druk op.
    Leuke site die van riegler Ron,maar welke slangen gaan tot 60bar,zijn dat de polyamid slangen of de polyethylen slangen.Misschien niet verkeerd om er zoiets op te zetten.
    Zijn er nog meerdere fabrikanten die degelijke slangen maken die een hoge druk aankunnen?
     
  11. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    en dat testen deed u dat binnen of buiten???!!!!:D:D:D:D
    hopelijk t laatste,
    mvg markioo
     
  12. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    Vandaag was een mooie dag dus die grote olieplas ligt gelukkig op het terras en niet in huis.
    De kraan draait overigens alweer,nu weer op 20bar.
    Meteen even een paar bakjes grond geschept om over die vlek te gooien hahaha.Ja shit happens zeggen ze dan weleens.
     
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2010
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.528
    Locatie:
    Nieuwegein
    wie heeft meer informatie over meinhardt (ullricht) hydrauliek?

    ik vind erg weinig info of prijzen hierover...
     
  15. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    hallo,
    Ik heb toevallig vorige week een stukje slang van de Conrad 581670 getest.
    Bij ca 80bar knapt hij. Mijn advies is om deze slang te gebruiken tot 40bar, om dat bij warme olie de barstdruk een stuk lager is. Ik zoek zelf nog steeds naar Polyamide slang die een barst druk van 120bar heeft. Legris heeft een andere leverancier, en die is veel te stug. Festo is sowieso te zwak, en die van de conrad is van Norgren, en is voor mij nog steeds te zwak. Hmm, lastige zaak.
     
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Stefan,

    Welk merk slang heb jij dan gebruikt voot jou Liebherr kraan ???
    Jij draaait toch op een werkdruk van 60 bar ??
     
  17. fabi

    fabi

    Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Berichten:
    626
    Locatie:
    belgie
    @ cheeta ,
    is alleen te bereiken via de Duitse forum's , vraag het daar eens ze sturen je wel door ,
    of aan Stefan vragen , ken ook een mooi mondje Duits :)



    grt Fabiaan
     
  18. Arie32

    Arie32

    Lid geworden:
    18 nov 2006
    Berichten:
    372
    Locatie:
    middelstum
    Hallo mensen,

    Vandaag weer een tegenvaller.Alweer een slang gebarsten.Deze keer na een duurtest van een uur bij 20 bar.
    Gisteren knapte een persslang die tussen het begrenzingsventiel en stuurventiel zit en vandaag de slang van de pomp naar het begrenzingsventiel.Dus telkens in de perskant voor de stuurventielen.De persslangen naar de cilinders houden het wel uit maar dit zal komen lijkt me door verliezen in de leidingen.
    Dus er moet wel degelijk wat veranderen,zo kan het niet.

    @Piet:de onderwagen is ook nog niet rijwaardig,we hebben nog wat aandrijfprobleempjes.Er is nog geen vertraging die de krachten aankan tot dusver.
    Spurgear werkt niet althans de kleine variant en 2 verschilllende planetairen van kunstof houden het ook niet.
    Dus hier wordt nog aan gewerkt.
    Eerst maar weer eens schoonmaken bah!
     
  19. MB6400

    MB6400

    Lid geworden:
    29 apr 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Twente
    Een paar vraagjes;

    - welke druk moeten de slangen aankunnen ?
    - welke binnen diameter moeten de slangen hebben ?
    - wat is de maximale buiten diameter ?
    - welke koppelingen voor de slangen gebruik je / moet je gebruiken ?

    Groeten
     
  20. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Ik gebruikte de slangen van Legris, maar die zijn overgestapt nnar een andere fabrikant, met veet te stugge slangen.
    Arie, als jij 4mm slang gebruikt, kun je die bij de conrad bestellen nr581670. Deze overleven gegarandeerd (door mij) 30bar.
     

Deel Deze Pagina