Ik verwacht dat het wel mee zal vallen, ik heb namelijk al wat lopen zoeken op die kist en de fabrikant geeft hem zelf ook op voor 5kg. Overigens wordt er pas in de A echt gewogen, dus deze kist zal Bas heus nog wel een paar jaar kunnen gebruiken Precieze motor moet Bas je even vertellen, in ieder geval Rhino 4900's op mijn aanraden, en 100A turnigy regelaar
Ja - wellicht tijd voor een (snel)cursus hoe hou ik m'n kist licht Ik ga naast de budget kist ook voor de budget set-up motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 63-64-B 230Kv Outrunner (Eq. 5330/18 or 5330/24) $44.95 (was net te laat voor een vergelijkbare aerodrive) regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentilon100A HV 5-12S BESC (Ver4) $99.99 lipo's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 4900mAh 5S1P 20C Lipoly Pack $64.99 Die zijn bij elkaar 2010 gram.
de motor schrijven ze voor tot max 8 cellen !!! ik hoop dat die het leuk gaat vinden 10 cellen op zijn ... te krijgen.
Spanning maakt niks uit voor een motor... al zet je er 14s op. (zolang hij de toeren (en stroom) maar aankan, maar dat blijft laag.) No limit, waar haal je het vandaan? Electro is met de huidige technieken normaal gesproken lichter dan brandstof, en nog krachtiger ook...
Input Voltage : max. 37V (10S Li-po) En een van de vele reviews; 10S3700 EVO20 Flightpower, 20.5x18 APCWe, 100A ESC. 31.72V, 76.1A, 2416W, 6200RPM Gaat gewoon goedkomen Sowieso kun je de motor ontzien met een kleinere prop, dus werken gaat het altijd.
Uit eerdere bouwverslagen van de Remedy heb ik het volgende meegekregen: Vliegklaar met lege 500cc tank, OS 120AX met reso : 5600 gram Gewicht bij benadering: OS120AX = 650 gram reso + bocht = 250 gram gas servo = 50 gram tank + slangen e.d. = 50gram Totaal = 1000 gram Jouw 10S setup is 2010 gr. dus dan kom je uit op 6610gr. Begrijp me niet verkeerd, ik zal de eerste zijn die staat te juichen als bij de C de 5kg grens verdwijnt want dat geeft veel meer betaalbare mogelijkheden voor een 2-meter kist. linkje naar het bouwverslag : http://www.rcuniverse.com/forum/m_9176020/anchors_9511987/mpage_4/key_/anchor/tm.htm#9511987
Ik heb zelf de Aerodrive XP 63-64 getest op mijn Extra 300 SHP van Graupner. Vliegklaar woog deze 6 kg. Wij kwamen met 10S Zippy H 5000 packs op ruim 3600W met een Biela 20x12 3 blad (niet de electro prop) ! Deze prop was veelste zwaar voor de motor en de magneten kwamen los. Met deze setup was ik even snel boven als een YS170DZ De motor los met stekkers woog 690 gram.. Ruben vliegt er momenteel ook mee op de Diablo van Job Verkerke en ook hij heeft plenty power..
Ik denk dat het gewicht anders uitpakt bij de brandstof setup. Dat zou betekenen dat de kist +servo's en ontvanger 4,6 kilo moet zijn, dat is wel heel erg veel. En in dat draadje (maar kort gekeken) word gezegd dat dit voldoende is voor pattern, niet voor 3D. Lijkt me sterk... Ik denk dat meer vermogen niet erg is dan... (daarnaast kun je een veel lichtere setup erin doen, wil je de kracht van zoon os120 evenaren, dit ding zal "ietsje" krachtiger zijn) Bij de C en B is er geen 5Kg grens, er is belooft dat het niet gecontroleerd zou worden. zolang hij binnen 2X2 valt zit je goed. Ben overigens ook voorstander van regels verwijderen of veranderen die toch niet nageleefd worden.
Die is inderdaad wel extreem zwaar die prop, dus niet gek dat de magneten loskwamen Motortje van Ruben klonk prima afgelopen zondag!
Je zit nu appels met peren te vergelijken.Tegenover die 10s setup moet je een OS 160FX zetten. Daarnaast vergeet je de veel zwaardere motormount en prop/spinner. In de B en C is er geen gewichtslimiet, dus maakt het niet uit. De werkelijke vergelijking: Jouw setup+ gemiddeld 125 cc brandstof + 110 gram motormount + 90 gram prop + 60 gram spinner = 1000 + 250 + 110 + 90 + 60 = 1385 gram. Dan vergeet ik even dat 250 cc gewoon te weinig is, en je de tank + clunk + slangen niet gaat redden in 50 gram. En het bevestingsmateriaal voor de tank en gasservo vergeten we ook maar even, evenals de stuurstang of de bevestiging voor de uitlaat. 8s Hacker A50-16L: 500 gram. 8s zippy 4000mAh: 880 gram. Regelaar 85 gram (CC ice) gram. Motormount 40 gram. 18x10 APC-E: 40 gram. Spinner: 35 gram. Totaal: 1495 gram . Daarbij is het dan ook nog zo dat die electrosetup de hele vlucht even zwaar is. Het takeoff gewicht van beide setups is gewoon gelijk. De electrosetup heeft meer vermogen. Die grens is er dus al niet meer. Ik lobby er al 3 jaar voor bij de SC om de grens ook daadwerkelijk te schrappen uit de regels, ik heb ze er al meermaals op gewezen dat zolang het in de regels staat, er mensen onterecht om zullen afhaken. Men wil dat gewoon (nog) niet. Het huidige standpunt is dat de grens op papier wel bestaat maar in de praktijk niet gehandhaafd wordt. Met andere woorden je mag NU al met een 10kg kist meedoen als jij dat wil.
Twister weer ingevlogen na reparatie. Mis alleen nog de belly-pan. Moet ik wel iets op verzinnen; zonder vliegt ie wel anders! Wat een weerstand. Mocht iemand "toevallig" een bellypan van de Twister over hebben houd ik me aanbevolen natuurlijk. ZNLine heeft nu niks op voorraad. Volkert
Vaak als je alles een beetje op z'n plek duwt, secondenlijm, schuren, glasmatje erover, plamuren, spuiten.. kun je nog heel veel weer repareren. Denk niet dat ZNLine ooit nog een bellypan voor een Twister zal gaan maken..
Mocht het materiaal voor de elctro setup nog niet besteld zijn, kleine hint: Neem een K-Force 120A regelaar, in plaats van de 100A Sentilion. Deze heeft veel fijnere gascurve. Bij de Sentilion komt het vermogen pas op het laatste stukje knuppelweg. Kun je wel enigszins verhelpen door een gascurve in te stellen, maar het blijft behelpen. De Sentilion regelt simpelweg mooier. Groet, Gerben
bah Bestelling vandaag binnen gekregen. Niet de bestelde HXT maar de Turnigy met dezelfde specs. En dan het vervelende: hij is duidelijk al gebruikt!! Op 7 van de 12 spoelen aan de bovenkant een klein zwart brandplekje, krassen op de bovenrand van de mantel en de goudcontacten zitten al aan de motor gesoldeerd... Als je wil klagen kom je eerst een paar keer de tekst tegen dat je altijd de producten eerst terug moet sturen. En terugsturen kost meer dan de helft van de motor en gaat weken duren.... Wat een ziekelijke manier van handelen zeg. :|:-?:cry:
Je kan aan een motor helemaal niet zien of hij gebruikt is. Tijdens gebruik komen er geen krassen op... Ik neem aan dat dat is gekomen door vervoer met tig motoren in 1 grote doos. En ik kan me niet herinneren dat ik ooit een grotere motor van hun heb ontvangen zonder goudcontacten. Maar brandplekken horen zoiezo niet. Alles waar ooit hxt op stond is al een tijdje turnigy trouwens.