iemand ervaring met de Vortex 8 ESC van orion

Discussie in 'Electro offroad' gestart door dafke, 7 mei 2010.

  1. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    mijn probleem is het volgende!

    de lipo cut off staat op 3.7v wat enorm hoog is waardoor er met een 5.0A batterij een maar kleine 20minuten kan gereden worden.bij de handleiding staat dus totaal niks erover.zelfs niet dat hij standaard zo hoog staat.
    het is ongelooflijk dat ze dit over het hoofd hebben gezien.op het net geraak je er ook niet wijzer uit!

    iemand tips hoe ik deze lager kan zetten??;)
     
  2. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Zal vast wel te programmeren zijn met de biepjes.. even een uitgebreide handleiding zoeken op hun eigen site??

    3.7 is zo laag nog niet eens hoor.. meet je dit na het rijden? want onder belasting zakt een accu spanning altijd..

    Daarbij, 20 minuten is zat hoor..
     
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Staat de cut-off op 3.7v of is het voltage een uur na het rijden van de LiPo's 3.7v?

    Cut-off op 3.7v is inderdaad wel erg hoog en kan me niet voorstellen dat dit niet te regelen zou zijn via biepjes of een link naar je PC.
     
  4. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen

    probeer jij maar eens een uitgebreide handleiding te vinden voor mij?
    dat is wel het eerste dat ik doe ,zoeken op het net! voor ik hier een vraag stel.
    biepjes heeft de regelaar al niet.
    en 20min zat??? voor een 5000mah lipo. ik doe met de zelfste batterijen 45minuten in de revo.
    ik vraag niet of 3,7v te weinig is in tegendeel ,het is veel te veel.ik heb de cutoff op de revo op 3,2v staan
    ik heb enkel een nieuwe regelaar waar ik niet wijs van wordt.

    @nardcox: ja het is echt de lipo cut off die op elke lipo op 3,7v uitvalt.
    best lastig hoor. zo heb ik ongeveer 20000 mah nodig om een uurtje te rijden.en gewoon niks over te vinden.ongelooflijk.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  5. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
  6. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    je kunt dit niet instellen met de digital setting box, ook niet nodig trouwens. Ik rij ermee in de MP9E buggy en haal ook dik 20 minuten rijtijd met 5400 mah lipo op 4s. Dat is ongeveer net zoveel als anderen met een soorgelijke setup maar dan met een RX8 Tekin combo. Hoe heb je die 3,7 v gemeten? De brushless motor in een buggy (ik zie 2050 kv) heeft een ander verbruik als die motor in je erevo. Als ik in een wedstrijd een heat van 12 minuten rij met de vortex regelaar en 1950 kv motor incl. enkele minuten inrijden heb ik ook al dik 3000 mah gebruikt. Volkomen normaal gebruik dus en niets om je over op te winden.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  7. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    die settingbox had ik al een tijdje terug gezien,en gelezen dat je er niet de cutoff mee kan veranderen.ik meet de batterijen met een checker natuurlijk als ik thuiskom,en telkens staan ze rond 3.7v de lader spreekt dit niet tegen.het is zekers niet normaal dat hij stopt 3.7v wat heb je daar aan?dat is gewoon veel te hoog.met een 3A lipo is dat met moeite 10 minuten gelijk waar ik rijd.en inderdaad de revo heeft een andere motor.
    maar als ik met dezelfste batterijen op de 2650kv of 1850KV in de e-revos rij gaan ze nog langer mee.als ik mij dan niet mag opwinden?
    moet je maar even rekenen hoeveel lipos dat ik nodig heb als ik zoals elke zondag 3 a 5 uur ga rijden.wie heeft dat in huis zeg?
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zou eerst eens kijken wat er met laden in terug wordt gestopt .....

    Van de turnigy 5000mAh die ik hier heb weet ik dat ze bij 3,7v ook echt leeg waren....
    Op dat moment ging er gewoon vrolijk bijna 5000mAh in terug....
     
  9. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Meet eens direct na het rijden .... wat meet je dan ?
     
  10. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    ik bekijk het morgen even!thx
     
  11. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
  12. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    gister even op de nieuwe baan van mach one gereden. 22 minuten en 4600 mah uit een pack 5400 45C Orion lipo's met 1950 kv. Niet verkeerd lijkt me, heb voltage niet gemeten.
     
  13. Naraki

    Naraki Guest

    nice - die van mij doet ongeveer het zelfde +- 20/25 minuten op 2x2cell 5000mah en die kut off van 3.7 is wat aan de ruime kant maar liever wat korter rijden dan een kapotte cel.
     
  14. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    oeps
    ik had dit dus vergeten.
    de regelaar stopt dus op 3.6 en na een tijdje staan ze op 3.7
    dat lijkt mij een normale reactie.
    maat toch staat hij voor mij te hoog.
    ik heb hem gedemonteerd en een mambasetje geinstalleerd.
    daar ben ik meer met vertrouwd!
     

Deel Deze Pagina