mijn probleem is het volgende! de lipo cut off staat op 3.7v wat enorm hoog is waardoor er met een 5.0A batterij een maar kleine 20minuten kan gereden worden.bij de handleiding staat dus totaal niks erover.zelfs niet dat hij standaard zo hoog staat. het is ongelooflijk dat ze dit over het hoofd hebben gezien.op het net geraak je er ook niet wijzer uit! iemand tips hoe ik deze lager kan zetten??
Zal vast wel te programmeren zijn met de biepjes.. even een uitgebreide handleiding zoeken op hun eigen site?? 3.7 is zo laag nog niet eens hoor.. meet je dit na het rijden? want onder belasting zakt een accu spanning altijd.. Daarbij, 20 minuten is zat hoor..
Staat de cut-off op 3.7v of is het voltage een uur na het rijden van de LiPo's 3.7v? Cut-off op 3.7v is inderdaad wel erg hoog en kan me niet voorstellen dat dit niet te regelen zou zijn via biepjes of een link naar je PC.
probeer jij maar eens een uitgebreide handleiding te vinden voor mij? dat is wel het eerste dat ik doe ,zoeken op het net! voor ik hier een vraag stel. biepjes heeft de regelaar al niet. en 20min zat??? voor een 5000mah lipo. ik doe met de zelfste batterijen 45minuten in de revo. ik vraag niet of 3,7v te weinig is in tegendeel ,het is veel te veel.ik heb de cutoff op de revo op 3,2v staan ik heb enkel een nieuwe regelaar waar ik niet wijs van wordt. @nardcox: ja het is echt de lipo cut off die op elke lipo op 3,7v uitvalt. best lastig hoor. zo heb ik ongeveer 20000 mah nodig om een uurtje te rijden.en gewoon niks over te vinden.ongelooflijk.
ik heb even de manual opgezocht, wat er staat is dat de fabrieksinstellingen alleen veranderd kunnen worden met de digital setting box. (bestelnummer) ori 65026. http://origin-images.rcuniverse.com/forum/upfiles/11413/Qo39728.pdf
je kunt dit niet instellen met de digital setting box, ook niet nodig trouwens. Ik rij ermee in de MP9E buggy en haal ook dik 20 minuten rijtijd met 5400 mah lipo op 4s. Dat is ongeveer net zoveel als anderen met een soorgelijke setup maar dan met een RX8 Tekin combo. Hoe heb je die 3,7 v gemeten? De brushless motor in een buggy (ik zie 2050 kv) heeft een ander verbruik als die motor in je erevo. Als ik in een wedstrijd een heat van 12 minuten rij met de vortex regelaar en 1950 kv motor incl. enkele minuten inrijden heb ik ook al dik 3000 mah gebruikt. Volkomen normaal gebruik dus en niets om je over op te winden.
die settingbox had ik al een tijdje terug gezien,en gelezen dat je er niet de cutoff mee kan veranderen.ik meet de batterijen met een checker natuurlijk als ik thuiskom,en telkens staan ze rond 3.7v de lader spreekt dit niet tegen.het is zekers niet normaal dat hij stopt 3.7v wat heb je daar aan?dat is gewoon veel te hoog.met een 3A lipo is dat met moeite 10 minuten gelijk waar ik rijd.en inderdaad de revo heeft een andere motor. maar als ik met dezelfste batterijen op de 2650kv of 1850KV in de e-revos rij gaan ze nog langer mee.als ik mij dan niet mag opwinden? moet je maar even rekenen hoeveel lipos dat ik nodig heb als ik zoals elke zondag 3 a 5 uur ga rijden.wie heeft dat in huis zeg?
Zou eerst eens kijken wat er met laden in terug wordt gestopt ..... Van de turnigy 5000mAh die ik hier heb weet ik dat ze bij 3,7v ook echt leeg waren.... Op dat moment ging er gewoon vrolijk bijna 5000mAh in terug....
gister even op de nieuwe baan van mach one gereden. 22 minuten en 4600 mah uit een pack 5400 45C Orion lipo's met 1950 kv. Niet verkeerd lijkt me, heb voltage niet gemeten.
nice - die van mij doet ongeveer het zelfde +- 20/25 minuten op 2x2cell 5000mah en die kut off van 3.7 is wat aan de ruime kant maar liever wat korter rijden dan een kapotte cel.
oeps ik had dit dus vergeten. de regelaar stopt dus op 3.6 en na een tijdje staan ze op 3.7 dat lijkt mij een normale reactie. maat toch staat hij voor mij te hoog. ik heb hem gedemonteerd en een mambasetje geinstalleerd. daar ben ik meer met vertrouwd!