CopterX pro

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Kars.R, 8 mei 2010.

  1. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    ik wil ook jullie deze foto's toch niet onthouden:


    alvast begonnen met 'de opbouw'. Alle boutjes moesten nog geborgd worden en de kop+staart konden nog in elkaar gezet worden. Nu is het wachten op het volgende pakketje uit HongKong welke ook alweer een week op de grens ligt :D

    hier de foto's voor de geinteresseerde:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En op de kast staat ze rustig te wachten op de TNT, de kop zit er nog los in aangezien ik de videos van finlessbob volg en op die manier ook de servo's wil monteren

    [​IMG]

    tevens heb ik nog een zender+ontvanger gekocht plus een realflight 4.5 dongle, dus ik ben alweer langzaam 8tjes aan het vliegen, wat is jullie ervaring met realflight, enigzins natuurgetrouw? Ik vind hem in vergelijking met mijn oude Kyosho concept-sr ep erg zenuwachtig vliegen, of is dat de pro eigen :p

    mijn (inmiddels vaak gebruikte) setup:

    ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C 3
    TR_S40A TURNIGY Sentry 40amp Speed Control
    T2836-3700 Turnigy 2836 Brushless 450-Size He 1
    DS480 Turnigy DS480 Digital Servo 1.85kg 1
    Turnigy-420 Turnigy 420 Balancer/Charger 2S~4S 1
    KDS-3022 R/C Helicopter Pitch Gauge 1
    HD-1810MG Digital metal gear servo 16g/2.2kg 3
    HK401B Hobby King 401B AVCS Digital Head 1
    TR_PC TURNIGY BESC Programming Card 1

    meer foto's volgen!

    Groeten, Kars!
     
  2. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Proficiat met je nieuwe aanwinst!

    GL met de bouw en met het vliegen natuurlijk. :D
     
  3. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Hee Leuk.. ook een PRO... ik wacht met smart op de HK450 pro versie (maar dan met belt).

    Maaruh.. de ds480 gaat niet passen op de staart had ik begrepen..of heb je daar een oplossing voor bedacht:confused:

    veel succes!

    Maarten
     
  4. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    Ik heb al een stukje alu klaarliggen, die haal ik even door de frees, of als ik lui ben zaag ik hem:D
     
  5. BALKIE202020

    BALKIE202020

    Lid geworden:
    29 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    belgie
    Proficiat met je nieuwe aankoop!!!Is een leuke heli om te vliegen,na 100 vluchten en crachvrij is mijn heli nog top.
     
  6. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Dat kan natuurlijk ook :cool:..

    succes ermee!

    Maarten
     
  7. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Ik zag in een ander draadje dat je de spullen had ontvangen... en.. zit ie al in elkaar:p

    Maarten
     
  8. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    helaas, enige wat ik zover ontvangen heb is het inklarings formulier wat ik vorige week vrijdag op de bus heb gedaan, ondertussen zijn we al bijna weer een week verder maar haast maken doen ze niet:sad:

    zodra ik ze binnen heb horen jullie het natuurlijk als eerste ;)
     
  9. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Misschien een rare vraag maar eum...

    Als je wordt onderworpen aan "customs inspection", kun je dat dan zien aan je trackingsinfo?
     
  10. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Date # Location Delivery Status
    19-May-2010 Hong Kong Item posted.
    19-May-2010 Hong Kong Processed for departure.
    19-May-2010 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 20-May-2010
    26-May-2010 Netherlands Arrived and is being processed.
    26-May-2010 Netherlands Pending customs inspection.

    Yup... ik ben het bokkie...

    Maarten
     
  11. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    Vandaag was het eindelijk zover, na betaling van 40eu extra aan btw en inklaringskosten(12.50) mocht ik het kleine pakketje in ontvangst nemen,

    Het heeft 2 dagen geduurd om vanuit de bestelling in Hong Konghet pakketje in Nederland te krijgen, maar het kost de TNT icm met de Douane ruim een maand om het pakketje die 50km hier naartoe te vervoeren, echt belachelijk gewoon, het pakketje woog op mijn weegschaal 1100g, en is zoals op de foto te zien niet ongelofelijk groot, dus dit keer was k gewoon de z*k, hij is niet eens opengemaakt:confused:

    Vanmiddag een bestelling gedaan bij 4rc, 2uur later kreeg k al een mailtje dat het verzonden was, komt dan morgen of overmorgen aan, toch stukke beter:cool:

    nu de foto's:p als ik het laatste pakketje binnenkrijg(stekkertjes ed) kan k de servo's aansluiten en in gaan bouwen, dan volgen er meer foto's(ook van me dx7 backlight mod voor de liefhebber:p)!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    tot volgende update!
     
  12. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Yeaah... de bouwpret kan beginnen...

    Ik mag nog een paar weekjes wachten ben ik bang maar met deze thread kan de voorpret alvast beginnen..

    Maarten
     
  13. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    bij deze wat bouwfoto's, bij goed weer kan ik de maiden maken,

    alleen wil iemand mij vertellen hoe de motor op de esc zit aangesloten? Alle draden van de motor zijn zwart en weet zo snel niet welke draad waar moet:cool:

    Hier wat foto's van een microservo op de heli:p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    toen de swash servo's monteren, kleine aanpassing nodig aan de servo's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na de swash servo's de rest van de elctronica, de ontvanger zit in het frame onder het tandwiel, de esc zit onderaan het frame, op deze manier zijn de kabels netjes weg te werken, wat vinden jullie van de esc op die plek?:p

    [​IMG]

    en daarna nog een beetje cable managment;)

    [​IMG]

    Op dat trainingskruis ben ik niet zo verliefd, voor de zekerheid meebesteld, maar heb het idee dat het zonder ook prima gaat:rolleyes:

    [​IMG]

    tot volgende keer!
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  14. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Maakt niet zoveel uit.. gewoon alle dropveters aansluiten en als de motor de verkeerde kant opdraait 2 draden omdraaien..

    Mooi gedaan dat plaatje voor de micro servo..Had ik dat eerder gezien dan had ik geen andere servo erbij besteld..

    Ehr.. ik ben ook niet zo'n fan van trainingskruizen... ik heb er dan ook geen een besteld. misschien dat ik er nog eentje in elkaar knutsel voor de eerste keer opspinnen..

    Maarten
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  15. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Kan het zijn dat je de EC3 connectors verkeerd hebt aangesloten?
    Op de foto zie ik de busjes in de grote plastic behuizing zitten. Dan heb je de pinnetjes waarschijnlijk in de kleine plastic behuizing zitten die aan de lipo vastzit. Kan dat?
    De behuizingen zitten m.a.w. aan de juiste kant maar de inhoud niet.
    ESC = grote plastic behuizing met pinnetjes erin.
    Lipo = kleine plastic behuizing met busjes erin.

    Krijg je ze zo aangesloten?
    Als ik het verkeerd zie op de foto, dan mag je wat hierboven staat negeren.
     
  16. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    Zoals jij het beschrijft heb ik het gesoldeerd, ik wist niet dat daar volgorde in zat, had gewoon gesoldeerd wat mij het mooiste leek:rolleyes: heeft het nog een goed reden? Dan draai ik het nog even om, kleine moeite:cool:

    kan dus geen kortsluiting maken? ;)


    zodra ik weer tijd heb ga ik de juiste pitch en throttle curves even instellen in de DX7, zijn er echt mensen die vliegen in de 'norm' met down stick motor uit? (0-25-50-75-100 oid)

    zijn er nog meer dingen waar ik tijdens eerste start op moet letten? bladen er af halen? of kan de motor dat niet hebben :p

    Op welke instellingen staan jullie esc? Soft start ed? brake?

    Nog 1 dingetje, mijn rudder staat op 90 graden aangesloten, en de hefboom achter ook, maar als ik er naast sta met me staart naar links kan ik me rudder maar een zeer kleine uitslag geven naar links, verder dan dat kan de tailslider niet, hij is op dat punt 1 of 2 graden negatief, is dat genoeg?

    alvast bedankt, grt, Kars!
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  17. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Tuurlijk kan je kortsluiting maken;).. maar als je netjes de drie draden van de motor verbind met de drie van de ESC en ze goed isoleerd gaat dat niet gebeuren.

    op deze pagina staat een mooie beschrijving hoe electromotortjes werken. Dat zou de boel wel moeten verduidelijken denk ik..

    tja en de EC3 stekkertjes... als je ze zelf consequent fout eropzet zullen de electronen vast niet klagen.. het wordt een probleem als je eens een lader van iemand ander wilt gebruiken of accu van iemand anders gebruikt..(of de jouwe uitleent..)
     
  18. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    zoals jullie zien moet er nog wat afgesteld worden:p

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Hee Kars dat ziet er niet verkeerd uit!

    Ik heb natuurlijk nog nooit met een 450 gevlogen of er zelfs een live gezien maar.. Ik heb ze wel beroerder gezien op youtube..

    Hij klink best soepeltjes..

    Maarten
     
  20. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Hey Kars ziet er goed uit , draait lekker hoor !!!
     

Deel Deze Pagina