Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeX101

    MeX101 Guest

    Groene ledjes :D
     
  2. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    helaas...dan ga ik ook op zoek naar wat groters....hij heeft namelijk wel wat koeling nodig. Vanmiddag is hij wel erg warm geworden..
     
  3. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    dit ding past prima met een 550 motor. als je dit op de VXL motor wilt moet je aardig dremelen..

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    @robin hoe lang en wat voor ondergrond had je gereden?
     
  5. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    @ murky dat aanpassen is geen probleem. Ik ben met 2 redelijk technische handjes geboren haha. waar haal je die vandaan en welk merk/type is het?

    @ slashbasher: Ik heb gereden op een hele zware ondergrond voor een rc auto. Gras op lengte....tijd: kwartiertje tot 20 minuten
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  6. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    ja dat dacht ik al,in de winter stookte ik het ook al redelijk warm.
    maar dat wel met gesloten badmuts.

    als ik nu ga rijden rij ik ook niet meer langer als 10 min.
    en laat hem daarna lekker afkoelen.
    je spaart je lipo en je auto en in de wedstrijd rij je nooit langer als 10 min.
    en je laadtijd neemt drastisch af als je niet alles uit je lipo haalt.
     
  7. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    Ik zie de foto's niet :sad:
     
  8. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Hebben jullie dan nog steeds problemen met hitte met die fans? Ik heb gisteren de hele avond rondgereden met een overtray en een fan op de motor, na afloop maar handwarm (meer lauw eigenlijk) die fan werkt echt ontzettend goed want de vorige keer zonder was ie toch wel aardig heet.
     
  9. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Je ging ook wel een soort "hard"..

    Lag ws aan je Gelikte Porno moertjes;):):rolleyes:

    c-lrxvfOLV4[/media] - Badmuts1_0001.wmv

    Sorry voor de dubbelpost...Maar wil ff laten zien dat er in de regio Leiden een leuk baantje is...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. MeX101

    MeX101 Guest



    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Helaas wordt YT hier beblokt, ben heel benieuwd. Jammer dat ik nu 1 blauw aluminium porno moertje armer ben :(
    Ik neem ook terug dat een Slash 2WD robuuster is dan een 4x4. De 2WD heeft weer een gebroken output Yoke (maar gelijk stalen besteld) en de 4x4 heeft gewoon geen schade. Afgezien dan van de losgeslagen banden, maar ja dat kan je verwachten met zoveel vermogen en iemand die geen banden kan lijmen (blijkbaar)
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2010
  12. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    :thumbsup:
    Super kleurstelling!!

    Beter dan mijn blauwe Isolatie-tape striping ;)
     
  13. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb zojuist de RPM rear hubs besteld (levenslange garantie).
    Als je een beetje zoekt op ebay heb je ze voor rond de 11 dollar (inc. verzenden).
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Net een Slash Ultimate opgepikt ;-) voor mijn zoontje.

    Klein vraagje, zag dat de alu ophanging achter zorgt voor 4 graden toe in, als ik ze wissel, links en rechts wordt dat 1 graad. De standaard (plastic, zitten er ook bij zijn 2.5 graden). Wat denken jullie dat het fijnste zal rijden ? Tis maar om te bashen.
    Vond zelf 4 graden nogal veel, maar zo zit ie wel in de doos tot mijn verbazing.

    Nu weet ik wel wat minder of meer toe in als effect heeft, maar was benieuwd waar de meeste mee rijden en wat het fijnste is, ben nu toch bezig met inbouw zender etc.

    Zelfde soort vraag eigenlijk over het middendiff, meteen erin of niet doen ?
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  15. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    garantie klopt.
    Ik had het voorelkaar om binnen 2 acculadingen een rmp draagarm kapot te rijden.

    net een mail van rpm gekregen. uiterlijk maandag worden mijn nieuwe draagarmen gratius opgestuurd naar me
     
  16. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland

    2.5 graden toe vind ik prima..

    voor het bashen is centerdiff niet noodzakelijk. rij eerst zonder en dan met. zodat je voor je zelf kunt vergelijken.
    het is echt 2 seconden werk om je slipper met diff te verwisselen
     
  17. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Ja, dat had ik nou ook.. 2.5 graden prima.. maar om die mooie alu nu in de doos te mikken en de plastic erop te zetten ?
     
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Zo, ff wezen spelen. Rechtdoor gaat als een speer op 4 graden, zoals verwacht. Zeer goeie 'rechtlijnigheid', zelfs met wat grof terrein is ie makkelijk in het spoor te houden.
    Maar op asfalt houdt ie behoorlijk in, je merkt dat ie flink moet werken met de 4 graden toe in. Heb ff snel gewisselt naar 1 graad (met meten blijkt dat trouwens bijna 2 graden te zijn), gaat echt makkeijk, wiel eraf, twee boutjes los en wisselen. Hij gaat zo een heel stuk rapper op het asfalt, maar is zoals verwacht veel nerveuzer. Mijn zoontje vond het goed te doen en daar gaat het toch maar om, dus we blijven bij de '2' graden ;-)

    Middendiff nog niet geprobeert, auto komt wel erg omhoog bij optrekken, ik verwacht dat dit met middendiff zo goed als niet zal voorkomen ?

    Heb ook nog even de sterkere stabs erop gezet, maar krijg dan veel te veel onderstuur.
    Dus daar heb ik snel weer de lichtere opgezet. Ff geprobeert zonder trouwens, menn wat is de Slash dan 'kantel gevoelig' ! Je krijgt hem dan in het lage gras totaal niet de bocht om.
     
  19. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    doe iets zwaardere olie in de shocks. ( ongev 50 a 60 olie ). iets stugere veren en het zakken van de achterkant is al een stuk minder.

    zelf rijd ik met centerdiff 50K olie. met dikkere olie vind ik de auto iets meer " duwen "

    stock olie in cendiff is 100K dacht ik
     
  20. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Schoks zijn standaard 50 voor 40 achter dacht ik, moet zeggen dat ik die best goed vind zo. Middendiff is volgens handleiding idd gevult met 100k. Schoks zijn ook retesoepel, echt fraai spul, ben blij met de Ultimate keuze.

    Ben op zich altijd wel een fan van slipperslutch, voorkomt toch veel schade aan aandrijflijn tijdens het landen na een sprong. Dus denk dat ik die idd voorlopig maar eens laat zitten, snel genoeg ff gewisseld als we op een baan gaan rijden.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina