Montageverslag SebArt Wind S 110E

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 24 apr 2009.

  1. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Dit is dus de reden dat ik al mij regelaars op 3.5 volt per cel heb staan.

    En ja, dit kan met de Jeti opto spin 99, mijn 11s setup staat op 12s 3.2v
    en mijn 5s setup staat op 6S 2.9V, beide op slowdown, nog nooit gehad dat ik zonder power moest landen. Heb 1 maal gehad dat de slowdown inging, in een hover op 50cm. En nog steeds kunnen landen met een volledige ronden.

    Maar toch jammer om op zo'n manier een kist te verliezen.

    Bart,
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Tsja, de timer was niet afgegaan, bij laden ging er 4850 mAh in (Hyperion 5000mAh pakket) en het laagste 4s pack stond op 12.9v (=3.2 v/cel).. maar dat is onbelast.

    Maar goed, ik had gewoon, zoals het hoort, na het wedstrijdprogramma moeten landen.. domme fout dus.

    De cutoff staat bij mij op 3.3v per cel.
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ai, das minder.

    Op naar nr3.
     
  4. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ah, nou ja, ik kwam deze week tot de conclusie (op basis van de accu's) dat ik de 1000 vluchten gepasseerd ben met de WindS. 1000 vluchten met 2 kisten is nog niet zo belabberd.. massa's mensen die dat never nooit niet halen :)

    De eerste crash kon ik niets aan doen, de 2e natuurlijk wel.
     
  5. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    1000 vluchten is inderdaad heel, heel goed...
    Ik heb er dit jaar al een 30tal ongeveer, dus ik ga mijn best nog mogen doen om dat in te halen haha
     
  6. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Oh die 100 is sinds ik de WindS heb.. dus dat is over een jaar ongeveer.

    En het gaat natuurlijk niet over hoeveel je vliegt, maar qua schades valt het dan dus wel mee :)

    Ik vlieg natuurlijk geen freestyles of 3D, maar 'veilig F3A'.
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    tegen mij hoef je het niet uit te leggen hoor, ik weet dat je veel vliegt en bij veel vliegen is schade onvermijdelijk.

    Ik wil het ook gaan bijhouden, heb het gevoel dat ik ook vaak vlieg. Niet zo vaak als jij maar toch bijna de helft.
    Regelmatig schades, maar ik probeer graag moeilijke dingen, ik vlieg laag en ben niet super secuur met mijn spullen. :oops:
     
  8. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Het was meer een losse opmerking tussendoor, ik hecht geen waarde aan hoeveel iemand (of ik) al dan niet vliegt, het zegt niets verder.. het was om even de schades te relativeren, maar dat was wel duidelijk :)

    Voor de rest.. ik probeer ook graag dingen die te moeijlijk voor mij zijn en ben ook niet secuur genoeg met mijn spullen, bv. die 1e crash, ik had mijn ontvangeraccu gewoon moeten verwisselen na 500 cycles.

    Het grootste verschil tussen ons, zit 'm in de tekst 'ik vlieg laag'. F3A programma's vlieg ik ook met een relatief lage onderlijn, maar jij bedoeld met laag iets anders dan ik.. en nieuwe moelijke dingen probeer ik altijd op hoogte. Dat is denk ik het enige verschil.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2010
  9. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    In ieder geval is het helemaal duidelijk dat de Hyperion cellen dus een extreem vlakke ontlaad curve hebben. Henri gebeurde dit al met 25c CX cellen, de 35c VX cellen zijn nog erger om maar te zwijgen over de 45c EX cellen........
     
  10. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Nee, dat is helemaal niet duidelijk, sterker nog, de metingen met de eagletree bewijzen van niet, of tenminste, die bewijzen dat de ontlaadcurve niet anders is dan bv. zippy.

    Wat duidelijk is, is dat ze aan het eind, na een normale ontlaadcurve zoals andere lipo's die ook hebben, ineens ontzettend instorten. Tijdens het vliegen gedragen ze zich verder gelijk aan mijn Zippies, het vermogen loopt dus marginaal terug naar het eind toe.

    Dat is dus een nadeel van Hyperions.

    Daarnaast halen ze dus niet hun opgegeven capaciteit. Ik heb 5000mAh cellen gekocht, en laadde er, terwijl ze echt leeg waren, maar 4850 in. Als je dan laadverliezen meetelt, blijkt dus dat de Hyperion 5000mAh pakketten, op z'n hoogst een keer 4800mAh zijn. Dat verklaart ook het kleine gewichtsverschil, de Zippies zijn iets zwaarder (uit m'n hoofd 50 gram op een pack), maar hebben wel degelijk 5000mAh capaciteit.

    Hieruit komt ook voort dat mijn timer niet afgegaan was, ik heb 2 timers in mijn zender staan; als de 2e gaat weet ik dat ik moet gaan landen. Die zijn aftesteld op Zippies en ik vloog nu met de Hyperion, die dus iets minder capaciteit heeft.

    Voordeel tot nu toe vind ik het feit dat ze gewoon in Nederland verkrijgbaar zijn, ze iets koeler blijven en, als ik anderen moet geloven, ze niet de neiging hebben wat zompig te worden.

    In alle eerlijkheid; als ik nu lipo's ging bestellen, kocht ik Hyperions. Netto was ik er vier tientjes meer voor kwijt tov hetzelfde zippy pack, maar had ik ze wel de volgende dag in huis, geen gezeur met douane en bij de laatste set zippy lipo's zat 1 pack met een rotte cel, iets wat bij zippy sporadisch gebeurd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2010
  11. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Waar kopen jullie hyperion? Ik zou ze wel eens willen testen.
     
  12. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

  13. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    ik bij aircraftworld in Japan

    groet
    JOb
     
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Alleen is het versturen daar sinds kort duurder geworden voor lipo's.
     
  15. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    De verse WindS staat er weer klaar voor.. nu weer met canalizer en wielkapjes :)

    Je leert ze wel bouwen zo, totale bouwtijd iets van 3.5 uur.
     
  16. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    En jij maar volhouden dat je vandaag nog ging vliegen, we hebben op je gewacht tot zonsondergang
     
  17. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    op dit punt sta ik nu ook, ik heb met een geleende Imax lader nu al 3 bolle packs van zippy en turnigy gemaakt.. de balanceer afslagspanning is bij deze lader tussen 4,16 en 4,30 volt. cel 1 en 4 doet het dus fout. niet balanceren geeft nog grotere verschillen. ik geef dus vooralsnog de lader de schuld maar kan dit niet bewijzen.

    de hyperion cellen die ik heb zijn wat kleinere cellen/packs en zelden met balancer geladen. deze cellen zijn allemaar nog binnen 0.05 volt gelijk.

    voor het prijsverschil hoef je het niet echt te doen als je goede laders hebt kun je ook met minder packs uit de voeten.

    ben benieuwd naar jullie bevindingen?
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    ? Jan je had toch ook een ICharger? (of weer ergens laten slingeren) ;)
     
  19. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Het nieuwe baksel heeft zich vandaag kranig geweerd, hoewel ik wel wat heb moeten afstellen, vloog het ding al vrij snel weer heel behoorlijk, wat zich vandaag vertaalde in een derde plek in derde A-wedstrijd in leeuwarden :)
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zow... Das erg netjes.

    Gefeliciteerd.
     

Deel Deze Pagina