zag hem net staan op de site van delro Der Addiction ist in Kooperation mit der Firma Starcraft in Japan entstanden. Auf Grund von Qualität und Ausführung der Baukästen unserer Modelle sind wir stolz darauf, dass japanische Piloten auf unsere Produkte in Ihrem Land zurückgreifen. Die Flugeigenschaften des Modells sprechen für sich, da die Konstruktion schon seit 2 Jahren in Japan und Europa sehr erfolgreich eingesetzt wird. Gewicht 4,7 bis 5 Kg, Motorisierung Elektro. Bestellnummer Preis in Euro incl. Mwst. AD900.000 799,- Prijs valt"ook nog wel mee" ( in verglijking met de spark of de wind s 2x2) grt (ghehhe misschien een goede vervanger van mijn x-tra?)
Ralph, dit is de prijs van de kit. Zie draadje rcuniverse New high end pattern models === The kit of Addiction EP or E-Motion is 799.- Euro for European Union States and 672.- Euro for non European Union States. For Asia /Japan -prices please contact Starcraft company. The kit contents: balsa -glas sandwich fuselage with canopy (Addiction: clear canopy and canopy frame; E-Motion: carbon canopy) , rudder Addiction: balsa-glas sandwich, E-motion balsa sheeted foam) wing/ tail: complete ready balsa sheeted foam (aileron, elevator without shear webbing), gear, set of all formers), carbon tube for wing, Available accessories: cone, pants, tail-gear, wheel-axles ( all in very good quality): 95.- Euro The prepared Addiction or E-Morion is 1860.- Euro for European Union States and 1563.- Euro for non European Union States. For Asia /Japan prices please contact Starcraft company. The prepared model is really ready for cover/ painting. All things are ready incl. all angles setup (!!); you don´t need nothing glue or grinding!!! The prepared model is including the available accessories. Ready to fly Addiction or E-Motion: A) Delro-version: ( fuselage simple but professional painted; wing, tail: prof. film covered with simple scheme ( like pictures as example) is 2450.- Euro for European Union states and 2059.- Euro for non European Union states. For Asia /Japan prices please contact Starcraft company. This price is incl. all available accessorries and full body textil covers (!!) Please have a look at the pictures. B) Starcraft version: ( all parts lavish laquered in Japan with your own personal colorscheme) This versions are one of the famous japanese dream models ( please have a look at the pictures) The price is: 3290.- Euro for Europe. Please ask for non European States. For Asia /Japan prices please contact Starcraft company. I know, a lot of money, but this version is "to pity to fly"!! and only for those poeple, who want the best of the best. Simular models are standard at Japan and the price of other original japanese painted models with high technology inside is approx. 580.000 Yen which are 4500.- Euro or 6300 US$. And they are not available outside Japan. Because of the full painting, this model looks after thousand flights like new. Please think about the cost of one flight and addionally, you will save a lot of money, because you are not able to spend money during one month if you hold the model in your hand, because you only look at this.
Het lijkt mij een wat ouder ontwerp, het lijkt meer op de vorige generatie ZNLine kisten (heel erg, zelfs) dan op de echt nieuwere ontwerpen. Spuit er het schema van de Oxalys op, en er zouden veel mensen intrappen, gok ik. Dat gezegd hebbende, het is wel een mooi ding, zal ongetwijfeld prima vliegen en de prijs is wel érg interessant.
Voor mij wel een kandidaat om met E vliegen te beginnen met een nieuw model. Ik hoor van enkel F3A vliegers dat die dit model wel zien zitten. Eerst ga ik een Oxalys ombouwen met E componenten Delro heeft ook nog een E motion als E vliegtuig. Heel plezierig is dat de betrouwbare levertijd 3-4 weken is. In de vakantieperiode een paar weken langer. Wel zelf bouwen en spuiten en met oracover bespannen. Een mooi winter projectje.
Een erg verstandig besluit Ed. Ik geef je een half jaar E-vliegen en dan vraag je je af waarom je nog zolang met die YS rommel hebt lopen klooien Een jaar, en dan ga je huilen als iemand zegt dat je terug moet naar brandstof.
Zo voelde het niet, gelukkig heb je ook een aggregaat nodig met E vliegen. Honda Kawasaki Of Flymo met een rotatiemotor, in het magazijn staat nog een 400 KVA aggregaat voor achter de auto.Volgens mij moet dit genoeg zijn.
1 ding is zeker, ik heb nog nooit iemand gehoord die overgestapt is van brandstof naar electro, dat hij terug wil. Electro heeft echt veel voordelen, maar ja het geluid en het vermogen van een YS is niet te evenaren. Feit blijft dat je veel relaxter zal vliegen met E.
spijtoptant De bekendste "spijtoptant" is Somenzini die in 2006 zijn "hacker" inleverde voor een verbrandingsmotor en in 2007 wereldkampioen werd in Argentinie.
Aha, dat wist ik niet. Apart dat hij dan toch weer terug naar Electro is gegaan op het WK in Portugal. Je zou zeggen, van een winnende combinatie stap je niet af?
Natuurlijk speelt dat ook een rol, maar in een wereld waar je het niet het geld hoeft te doen is winnen denk ik toch de grootste drijfveer. En dan zoek je toch naar de combinatie die je het beste ligt! Denk ik zo... Overigens vond ik Quique met de electro op het WK in POrtugal niet heel erg sterk.... Weet niet of dat aan de electro lag of gewoon niet echt z'n week was.
En waarom werd ie wereldkampioen? Omdat CPLR z'n YS in de vlucht afsloeg.. Echt, ik snap heel goed dat je de techniek van een verbrandingsmotor mooi vind, maar naar mijn mening heeft iedereen die nu nog brandstof F3A vliegt om een andere reden dan financieel, een gaatje in z'n hoofd Ook als je het om financiele redenen doet overigens, want je verdiend de investering binnen 100 vluchten terug. Coolpower 20 of 30% is niet bepaald gratis te noemen. Zoals gezegd, een afslaande brandstofmotor heeft CPLR het wereldkampioenschap gekost, maar dichter bij huis ken ik helemaal geen enkele brandstofvlieger die geen problemen heeft met z'n motor. Als ik mij niet vergis, leek het alsof jouw dubbeldekker op de wedstrijddag niet voldoende vermogen had; bij navraag bleek ook dat ie niet lekker liep, dat ie de dagen ervoor beter gedraaid had, maar het op de wedstrijddag een beetje liet afweten. Heel waarschijnlijk is het gebonk en gemor van de YS van Fred de Wit ook de reden van zijn crash de eerste wedstrijd.. de hele handel trilt zo hard, dat ook voedingsstekkertjes los kunnen trillen. Dat was overigens al nadat Fred z'n kist al 2 keer opnieuw gespoten had, omdat de lak er steeds afkwam door de brandstof.. Bij elke brandstofvlieger zie ik hetzelfde; zaken trillen los, worden smerig, vet, motoren slaan af, enzovoort. Schitterend weer en dan zit je op het veld te klooien met je motor, misschien een ander plugje? te arm? te rijk? Nee.. ik stap uit, draai 2 schroefjes in m'n kist, leg de accu erin, en ga vliegen. Van auto naar 'in de lucht' hoeft niet langer dan 5 minuten te duren. Als ik geland ben, haal ik de accu eruit, 2 schroefjes los, en de kist kan zo weer de auto in. Van landing tot in de auto hoeft niet langer dan 5 minuten te duren. Je hoeft je kist maar eens in de 50 vluchten een keertje echt schoon te maken, wat dan voornamelijk gras en dode vliegjes betreft. "met brandstof kun je meer vliegen".. ik heb in de ca. 1 jaar en 3 maanden dat ik nu met de WindS 110 vlieg, ca 1050 vluchten gemaakt tot nu toe, dat heeft mij 4 accupacks van ca. 130 euro gekost, dus in totaal 520 euro. Met brandstof kost je dat ongeveer 90 cans coolpower á zeg 27 euro de gallon, oftewel 2430 euro. Dan heb ik het nog niet over het feit dat je na een seizoen brandstofvliegen je lagers mag gaan vervangen en alle tandwielsetjes in je servo's.. of over schades die gevlogen worden omdat 'die k*tmotor weer eens afsloeg'... Mijn excuses voor het ietwat vlammende betoog, maar als iemand wil gaan beweren dat brandstof een betere keuze is.. tsja.. dan heb je geneens een rode vlag meer nodig Electro is ook niet heilig, ik heb zelf in het begin een motoruitval gehad, dat had met de koeling van de regelaar te maken, en er is een keer een as geknapt in de lucht. Máár, op 1050 vluchten misschien 4 keer dat iets niet werkte, en alle andere keren werkte het probleemloos en had ik altijd de beschikking over het volledige vermogen. Er zijn geen brandstofvliegers die dat na kunnen zeggen. Doen ze dat wel, dan liegen ze Disclaimer: Dit alles te lezen als twee mensen die in goed humeur een beetje tegen elkaar aan staan te blaten in de kroeg.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een brandstofmotor gewoon leuk is en meer voor de techneut biedt dan een elektromotor. De opkomst van de elektro is waarschijnlijk ook te danken aan de eenvoud van techniek en het feit dat de "nieuwe" generatie vliegers deze techniek niet meer zien zitten en geen vuile handjes willen krijgen. Ja, elektro is leuk en makkelijk maar als je 35 jaar brandstof heb gevlogen dan mis je de charme van een echte verbrandingsmotor, en soms ga je dan weer terug, gewoon omdat het leuk is. Ja de kist heeft er meer onder te lijden maar de meeste merken dat niet want veelal is de kist al vervangen door andere redenen. Er blijft altijd een category vliegers die brandstof blijven vliegen ongeacht de prijs, ook zij hebben recht op plezier in hun hobby ook al vliegen ze geen elektro. Dus laten we nu eens ophouden met al dat gekwaak over voor en nadelen, met beide typen motoren kan een topprestatie worden geleverd, dit bewijs is geleverd. end of story !
Hey Richard, Je hebt natuurlijk 100% gelijk met je uitspraak; op 1 punt na. Ik begon mijn posting ook met dat ik begrijp dat mensen de techniek leuk vinden. Dus als je een mooie schaalkist hebt, of sporttoestel, kan ik mij best voorstellen dat je daar een brandstofmotor opzet. Voor F3A gaat het wat mij betreft om functionaliteit; het moet vooral werken. Dan is electro toch echt de betere keuze, en dat is hard statistisch aan te tonen Uiteraard heeft iedereen het recht zijn of haar kist te motoriseren zoals hij of zij dat wil, en CPLR lukt het nog prima om met brandstof wereldkampioen te worden (alhoewel 't 'm dus 1 kampioenschap gekost heeft).
Vreemd in deze uitspraken is dan toch dat bij de laatste WK de top 3 toch echt 3 brandstof motoren waren..... Natuurlijk komt dat omdat het de slechtste keuze is die je maar kunt maken. We mogen maar hopen, als dit verhaal waar is, dat die mensen geen elektro gaan vliegen want dan zijn ze helemaal niet meer bij te houden... Zoals reeds aangegeven, beide zijn een heel goede keuze en het ligt echt aan jezelf. Ook deze top 3 zullen toch heel veel vluchten doen met hun kisten en volgens mij lopen die ook niet alleen maar te kloten met hun spullen (of neerstortende). Dus, erg boute uitspraak om brandstof als totaal verouderd of onbruikbaar te bestempelen. Toch zal ik bij Elektro blijven, want ten dele ben ik het wel eens dat elektro wat gemakkelijker is.
Geenzins was het mijn intentie om de discussie tussen voorkeur Electro of Brandstof wederom te starten. Ook ik ben van mening dat een YS een prachtig stukje techniek is. Mooi om te horen en mijn gevoel zegt dat er een mooi rookpluimpje achter een toestel hoort te komen. Echter zins ik met Electro ben gaan vliegen heeft me dat behoorlijk wat gebracht. Meer tijd en rust om daadwerkelijk aan het sturen te besteden. in plaats van het bezig zijn met de motor, te rijk, te arm, plugje ok of niet, siliconen slang vervangen of niet. Veranderende weersomstandigheden, vuiltje in de carburateur etc etc. Op internationaal niveau spreken de feiten voor zich, slaat er een keer een YS af dan staat er een andere piloot met een YS op 1. Daar kunnen wij electro vliegers niet omheen ;-) Wat zou het mooi zijn om C+B PLR eens met electro te zien vliegen...... zwijmel zwijmel zucht
Mea culpa, dat is ook een zinloze discussie, zoals aangegeven werken beide aandrijvingen. Ik ging er mss wat te fel in, zo was het niet bedoeld, zoals al geschreven, het was als 'borrelpraat' bedoeld. Inderdaad.. uit de top 100 vliegt ongeveer 90% op electro. Helder Wat betreft het vermogen heb ik mij altijd verbaast over dat mensen beweren dat de YS zoveel vermogen heeft. Het ding slingert de 18.1x11.1 APC prop met ongeveer 8400 toeren rond. Dat is aanmerkelijk minder vermogen dan nodig is om de enorme latten waar veel mensen mee vliegen (20x14 bv) op de lagere toerentallen rond te slingeren. De AXI 5325/18 die ik nu gekocht hebt, slingert een 19x12 ook met ca. 8400 toeren rond.. dat is dus ook al meer vermogen dan de YS. De electromotoren spinnen ook veel sneller op (=koppel). Het is helemaal niet waar dat de YS meer vermogen levert, hij maakt er alleen meer lawaai bij, en daarom maakt het meer indruk. Komt bij dat electrovliegers vliegen in een toerengebied vanaf ca. 0 toeren, YS vliegers vanaf ~1100 toeren. Daarom lijkt het alsof de YS-sen bij wind meer vermogen hebben; omdat die domweg harder vliegen en de electrovliegers hun throttlemanagement niet voldoende aan wind aanpassen.
YS geluid Voor de E vliegers die het oude vertrouwde geluid van YS motor missen, is er een oplossing bedacht: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TBS Mini Programmable Soundunit_