Traxxas VXL3-S No limit ?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door yazzoline, 28 jun 2010.

  1. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    ik heb van de week een nieuwe vxl setje in mijn Traxxas bandit ingebouwd.
    maar vind de snelhijd nogal tegen vallen, nu mijn vraag tot hoeveel turns brushless motoren kan ik met deze regelaar belasten, en op de doos staat ook sensorless en sensorred, maarja ik kan geen input vinden voor de sensor kabel. alleen een aux port maar waar die goed voor is ??
    ik heb nog een GM 4.5 T liggen maar deze heeft een sensor kabel.
    kan deze eventueel er voor gebruiken.
     
  2. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
  3. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    op de doos staat no limit maar hoe betrouwbaar is dit,
    en waar kan de sensor kabel kwijt op de regelaar.
    het lijkt mij een beetje sterk een combo set van 150 en dan een no limit regelaar.
    als ik na ga wat ik destijds voor mij lrp TC spec heb voor betaald.
    die niet eens een no limit regelaar is.
     
  4. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    de aux port is voor een sensor, weet even niet welke kabel je dan moet gebruiken.
    staat ook in de gebruiksaanwijzing.
     
  5. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Dat 'no-limit' moet je niet te serieus nemen denk ik. Er is hier al eens een topic voorbij gekomen van iemand die te enthausiast was en er een 3.5 turns voor gekocht had.
    Zijn regelaar sprong binnen een minuut op de temperature cut-off.

    De VXL set is trouwens verre van traag hoor! Heb je al een grotere pinion er op gezet of heb je een andere accu geprobeerd? In combinatie met 3 cellen lipo kun je snelheden tot over de 100 halen.

    En voor op je regelaar zit een lange, brede cover. Hier achter zit de invoer voor de sensor kabel geloof ik. Overigens zal de motor misschien ook wel zonder sensor kabel werken.
    Je zou de motor wellicht kunnen proberen, maar houd rekening met de temperatuur van de regelaar, en zorg zeker dat je een extra kleine pinion hebt want als je de standaard pinion er op laat zitten, ga je de motor zeker overgearen!

    Dat je motor (8000?) Kv heeft en de velineon motor 3500 wil niet zeggen dat je meer dan 2 keer zo snel bent he ;) De velineon is overigens een 550 motor, die minder toeren draait maar meer vermogen kan leveren. Op dat hoge Kv moet je dan ook je gearing afstemmen.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2010
  6. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    oke bedankt,
    ik wil blijven rijden op 2 cells lipo heb gisteren een andere tandwiel verhouding geprobeerd, werd wel iets beter, maar nog steeds niet echt, en nu heb ik dat een grotere pinion heb en een kleinere spur maar dan word de motor best wel warm op terrein.
    maarja in ieder geval bedankt voor de reactie's
     
  7. Dudel

    Dudel

    Lid geworden:
    21 jun 2010
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Friesland
    Is die aux poort op de regelaar niet voor de fan?
     
  8. NeoGee

    NeoGee

    Lid geworden:
    10 jul 2009
    Berichten:
    149
    Locatie:
    Oostende,BE
    Waarom?Als het dan toch extra snelheid is dat je zoekt zul je het op
    geen betere manier vinden dan van 2s naar 3s te gaan
     
  9. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ik bedoel de lange blauwe sleuf aan de voorkant. Dat is een kapje voor de connector die er achter zit.
    [​IMG]

    @ TS: Wat is 'best wel warm' ? Warm, of zo heet dat je hem niet vast kan pakken?
     
  10. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    correctie de VXL is 540
     
  11. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    ik heb me toch maar overwogen om overtestappen naar 3 cells maar wil toch voornamelijk met 2 cells rijden, omdat ik er een hele stapel van heb liggen.
     
  12. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    niet al te heet kon wel 3 seconden de motor vasthouden, maarja dat was wel naar ongveer 3 minuten rijden op net gemaait gras,
    heb nu een verhouding van 26t pinion en 76t op de spur.
     
  13. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    nope daar hebben ze weer en bec stekker voor ontworpen.
     
  14. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    de regelaar levert 200a continu en iets van 320a burst
     
  15. NeoGee

    NeoGee

    Lid geworden:
    10 jul 2009
    Berichten:
    149
    Locatie:
    Oostende,BE
    Begrijp waar je van komt ,heb hier ook nog hoop batterijen liggen die ik bijna nooit meer gebruik.
    Maar je zal het je zeker niet beklagen de overstap naar 3s
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Mischien een stomme vraag, maar staat de regelaar wel goed ingesteld op de zender?
     
  17. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    +1

    Calibreren die handel;) Bij mijn (inmiddels verkochte) Slash 4X4 dacht ik in beginsel ook...."Is dit het nou?" Tot ik het zaakje eens ging calibreren en opnieuw de juiste modus ging instellen. Was echt een wereld van verschil...

    Het rode stekkertje vanuit de esc is voor de fan.
    De poort aan de voorzijde is idd voor een sensor kabel.

    Met de juiste vertanding mag je setje niet meer als goed warm worden. Dus nog aardig beet te pakken. Mijn ervaring is dat dit (zonder fan) heel goed kan in een vrij snelle 2wd Traxxas auto.
     
  18. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    Calibreren ?? gewoon throttle trim vooruit zetten??
    ik heb wel in de sport mode gezet maar daar zat die ook al in.

    wat is je juiste tandwiel verhouding dan, voor een bandit/ rustler
    als ik de catalogus moet geloven dan kan ik me motor opsturen naar rc-connenct.
     
  19. yazzoline

    yazzoline

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Enschede
    de meeste auto's die ik heb zijn gemaakt voor 2 cells lipo, dus dit is een reden dat ik hier een paar van heb, eningste 2 auto waar ik de 3 cells lipo kan gebruiken is dan nu de bandit en de emaxx.
    maar probeer het wel met een keer een 3 cells lipo.
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    met callibreren word bedoelt de end points van je zender instellen op de regelaar. (dat volgas ook volgas is, etc.)

    ps: heb nog een Novak GTB 4.5T setje liggen voor het geval dat je ruilen wilt. heb zelf alleen maar 3s Lipo's, en al 2 auto's met een VXL setje. :) dus zou mij wel goed uitkomen.
     

Deel Deze Pagina