Hallo iedereen Na mijn eerste ervaring met brushless ( mijn buggy: graupner flash 3.0 brushless) zou ik graag mijn savage ook brushless maken. Heb al zeer veel zoekwerk vericht, maar ik raak er maar niet uit om het goed te doen. Ik heb al 1 manier gevonden en dat is door ale onderdelen die de savage flux gebruikt te kopen (chassis, motor plate, motor mount, tranny,...) enkel de voorkant en achterkant met diffs zou ik nog kunnen herbruiken met een deel van de tranny en de electronica box. Zeg het me als ik fout zit Nu, ik weet dat er nog andere manieren zijn om de savage brushless te maken zoals kershash design conversion en zo, maar er zijn ook nog bedrijven zoals FLM die de savage brushless kunnen maken. Jammer genoeg weet ik niet welke onderdelen ik allemaal zou moeten gebruiken en waar ik die zou kunnen kopen. Ik weet bijvoorbeeld dat je een flm chassis kunt gebruiken, maar ik zou niet weten welke en waar die te kopen. Misschien weten jullie een goede manier om mijn savage brushless te maken. Zou als motor en esc een mamba max gaan gebruiken of de Ezrun 150A combo. Laat me aub iets weten! Alvast bedankt! Mvg
Er is van (zo ff snel uit m'n hoofd) Speed Passion een kit om je nitro Savage om te bouwen naar brushless , daarin zitten de motormount en accubakken als het goed is. Voeg daar de Ezrun 150A aan toe en je bent klaar ....
Bedankt voor de snelle antwoorden. Die site van rc monster lijkt me wel goed, maar er staat daar wel geen echte conversion kit op, dat is wel spijtig. En van speedpassion.net zie ik de conversion wel staan maar je kan de link niet openen, misschien later nog eens opnieuw proberen Als er nog meer mensen zijn met ideeen, spreek u uit xD Verlang echt naar de brushless savage MVG
Flm49000 Kost wat, maar dan heb je ook wat: Houd er ook rekening mee dat je center gearbox anders is. Ik zou opten om je huidige te verkopen en een nieuwe van eBay af te halen.
Als gearbox anders is, welke moet je er dan in gaan steken? Of bedoel je enkel het middenste gear die je moet veranderen naar een één-speed? Want ik zou mijn huidige 2speed idd veranderen naar een 1-speed met onderdelen van hpi.
Yupz, je kunt ook converten. Maar een vriend van me had een Savage 3 speed gekocht (zat bij een deal) en daar werd best grof geld voor geboden. Maar gewoon de optie kiezen die het goedkoopst is
Ik heb m'n Savage 25 zojuist omgebouwd naar brushless. Daar zijn toch nog de nodige eurootjes in gekropen, aangezien ik ook Lipo's en lader nodig had. Ik heb de Kershaw conversie kit, omdat daar ook motoren met een diameter groter dan 36mm op passen. Ik heb de Xerun 80A combo genomen, rijdt op 4s, met 15-49 vertanding, de rest van de aandrijflijn is stock. 't Ding heeft power :shock: Dat ging écht niet zo hard met 't standaard nitro-motortje... D'r is een groot nadeel... De boel is er niet sleutel vriendelijker op geworden...
Ja ik zou niet de kershaw conversion kit gebruiken omdat die er volgens mij niet stevig uitziet (verbeter me indien ik fout zit) Had graag een gewone setup gehad zoals die van de savage flux, die is stevig en low gravity point. Vandaar ik dat nu al mijn nitrodelen tekoop heb gezet (2dehands.be) en met die euros de conversion wil kopen. De motor en esc zou de mamba max 1/8 monster truck 2200kv worden. Batterijen en lader heb ik al (ultramat 14 plus) Grtz!
Ja die bedoeld hij De KD zou ik ook niet voor geen, ik lees ook redelijk wat slechte verhalen her en der over verschillende KD mounts. Je kunt gewoon stock TVP's e.d. kopen via chop shops op eBay, kost geen drol. Ik zelf vind de lengte van de XL wel fijn!
Kershaw designs mount ziet er niet stevig uit??/ Heb je hem wel eens in je handen gehad?? het is een aluminium mount van 7 mm dik... Als ie goed gemonteerd is heb je echt wel een stevige mount.. Enige nadeel vind ik dat je motoren zo hoog komen.. maar gezien de ervaringen van iemand op S-C valt dat ook wel mee.. Deze heb ik een mailtje gestuurd en die heeft zeer goede ervaringen met de kershaw mount. RC How-To | Savage Nitro to Brushless Conversion | RCCOH
Maar als je motor dan zo hoog ligt en je savage kantelt eens ( zal vaak gebeuren), loop je dan geen risico je as van je motor of je motor zelf te beschadigen, of eventuele tandwielen? MVG
Als je alles gewoon goed monteert en zorgt dat je de rollbar er ook op laat zitten zal het wel meevallen..
Klopt, ik heb zelf de rolbeugel er ook gewoon opzitten en de kap houdt ook nog wel iets tegen. Zonder beugel is idd vragen om problemen.