muncie

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door val, 16 aug 2010.

  1. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Ik volg graag de gebeurtenissen op rc-groups over Muncie
    heeft er iemand Leuke weetjes?
    Ik lees de eerste, te verwachten berichten, van oververhitting.:)

    Val
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  3. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    Hallo , Speedfreaks.
    Wij, (het ganse belgische F5B team) zijn in blijde verwachting van onze vliegtuigen.
    Ze zijn nog steeds niet aangekomen in Muncie.
    We hebben vandaag gebeld met TNT USA en ze hebben onze kist nu verder bezorgd aan FedEX USA. Daar hebben we ook mee gebeld en ze gingen ze leveren Woensdag 18 aug.

    De open wedstrijd begint op woensdag 18 aug.
    Dus dag 1 gaan we miss missen.

    groeten ,
    Luc
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    We duimen voor jullie!

    Succes daar!

    GJ + Gerben
     
  5. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.552
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Die vorm zou niet allen voor props kunnen gelden, ook voor de voorleisten van vleugels.
    Zien er uit als bladen waarvan de vorm is afgeleid van een rotoronderzoek van de TU Delft. Men heeft de specifiek de vorm van de vin van een Humpback walvis getest.
    De airfoil snijd efficienter door de lucht, stiller, minder wervelingen op het oppervlak etc
    Ik had het artikel gelezen in het Tijdschrift Ingeneur. Iets van twee jaar geleden... Mijn Pa had hierop een abonnement. Ik zal proberen het terug te vinden.

    Je kon er op wachten. Fraai om te zien! En hopen dat het ook werkt!
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Verslag met foto's van de bezigheden van de Duitsers:
    F5B - Live!

    Luc, mooi balen dat de Team Belgium toestellen er nog steeds niet zijn. Hoop dat het snel goedkomt en wens Team Belgium het allerbeste!

    Dat er ineens 5 regelaars doorbranden geeft me het idee dat de Amerikanen wel eens met hele korte motorlooptijden zouden kunnen gaan vliegen en de daarbij horende hoge vermogens. We zullen zien.

    Groet,
    Gerben
     
  8. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Luc en andere belgische vliegers,

    Veel succes in Muncie!!!!!!!!!

    Gr Frank
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Voordeel is, alles wat stuk gaat haalt de finish niet.
    Dus dan toch maar aan de veilige kant blijven?

    GJ
     
  10. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Ik las net dat er in Muncie alleen met 2.4 ghz gevlogen mag worden.

    Klopt dit?

    Gr
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja dat klopt, staat in de reglementen.

    Zenders worden ook niet ingenomen, zoals bij normale frequentiebewaking.

    GJ
     
  12. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Is die regel alleen voor Muncie, of geld die ook voor Europese wedstrijden?
    Heb nog nooit gehoord dat 35/40 mhz niet mocht.

    Gr Frank
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat hangt van de reglementen af.
    Eurotour mag je alle in dat land legale frequenties gebruiken.
    Een WK is wat speciaals, lijkt me ook omdat er zoveel klassen en zoveel mensen tegelijk vliegen de beste oplossing.
    Heb je gezien wat een enorm terrein het is, en dan vliegen F5B en F5D tegelijk maar enkele honderden meters uit elkaar.

    Bij de Eurotour vliegt alleen de F5x klasse en dan hou je nog overzicht.

    Maar het zou zo maar kunnen veranderen, hangt af van wat er beslist wordt door de CIAM.
    We hebben als het goed is nu een stem bij de overkoepelende organisatie omdat we nu weer een subcommissie electrozweef hebben.

    GJ
     
  14. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Ja dat terrein is inderdaad VERY HUGE!

    Maar is dit dan t begin van het einde van de oude frequenties?
    En de discussie 2.4 en koolstof, afgelopen?

    Gr Frank
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik denk niet dat de oude frequenties uitsterven.
    En op wedstrijden?
    De WK is een uitzondering en het lijkt me meer een praktische beslissing, op zo'n terrein en dan meerdere klassen, dat is niet te doen om daar een frequentiebewaking toe te passen.
    Nederlandse en Europese wedstrijden?
    Tja, dat is een kwestie van de plaatselijke organisatie.

    GJ
     
  16. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Dat is tegenslag, op het zelfde moment zijn andere al bezig met depitchen ;) en met oefenvluchten

    Hopelijk komen de vliegers vroeg binnen woensdag
    Succces gewenst :thumbsup:

    Groeten Val
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach, ze kunnen nu wel even naar de Indianapolis Speedway.
    Daar wilden ze toch even gaan kijken.

    GJ
     
  18. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    fedEX is wel de beste koerier, dus hopenlijk gaat dat lukken!

    Gr Frank
     
  19. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Hey Luc,

    Ik lees dat ze geen 12 volt hebben op het veld, en enkel 110Vac...
    de duitsers laden dan zeker op hun auto's.

    Salut

    Die walvisprop is de max zeg, ben benieuwd of dit ook betere prestaties zou geven voor f5b.

    Val
     
  20. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    Hallo, Ik ben nu op het terrein en heb hier betere WIFFI dan thuis.

    Op het terrein is er 110V. aanwezig en de amerikanen hebben voor de pylon jongens een lader gaan kopen hier in de supermarkt.
    Zo kunnen we de auto batterij opladen voor we naar huis kunnen.
    voor de rest is het hier enorm groot en je mag en ka nhier overal vliegen omdat iedereen op 2,4 vliegt.
    Dat is wel een zeer grote luxe dat je niet moet omkijken wie op welke frequentie zit.
    In Europa mag je op alle wedstrijden vliegen met 35/40 en 2,4.
    hete groeten uit Muncie indiana.

    Luc
     

Deel Deze Pagina