De Depdart

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RCEFlyer, 11 mrt 2010.

  1. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Harm ik heb echt het idee dat je me voor het lapje aan het houden bent:rolleyes:
     
  2. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Poortugaal
    Wordt het niet eens tijd voor een Depdart meeting...
     
  3. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Tof plan!
    Moet ik wel nog even een nieuwe knutselen...
     
  4. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    goed idee!!
     
  5. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Leuk Idee!
     
  6. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Een filmpje:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Trailing edge

    Sorry, ik ben even afwezig geweest, maar die opmerking over de trailing edge was geen bullshit. Ik heb hem alleen nog niet op een DepDart geprobeerd. Maar wel op een F22. En het maakt echt veel uit met de maximum snelheid of je de vleugel een vleugelprofiel geeft of niet. En zowel de voorlijst als de achterlijst draagt daartoe bij.

    Veel succes, en ik weet niet of ik kan op de datum die jullie uitkiezen, maar wil best proberen op de DepDart meeting te komen. Lijkt me heel leuk.

    Oh Ja, de vliegsnelheid. Ik vlieg gewoon mee met de auto's langs de rondweg (80km/h) en zie wel of ik ze kan bijhouden, of inhaal ... er staan flitspalen dus mijn referentie is wel ongeveer juist.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  8. firefox309

    firefox309 Guest

    dan moet je opletten dat je je nummer niet op ge vliegtuig kleeft, want als ze je dan flitsen kunnen ze je traceren!

    naar het schijnt is het zo dat in bepaalde luchtlagen een snelheidsbeperking geld.(al ligt dit geloof ik dicht tegen de speed of sound)
     
  9. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Hoi Bedankt voor het terug komen op het onderwerp.
    Rond je de trailing edge af of vlak je hem juist af.

    Gaaf dat een Depdart zo hard kan vliegen!

    Wie weet tot ooit in het echt en anders tot de volgende post!
    Eric | HBFP NL
     
  10. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Trailing edge

    Hoi HBFP

    Achterlijst vlak maken natuurlijk, afronden heb ik nooit geprobeerd.
    Let wel op, het dunne depron wordt heel zwak. Ik lijm een 1mm staafje carbon (maar je kunt alles nemen) langs de achterlijst met WEINIG lijm, en schuur net zo lang tot je een dunne achterlijst hebt, en een beetje vleugelprofiel (dus je vleugel zelf schuur je ook (*), samen met de elevon). Dan "hangt" de carbon staaf er nog maar net aan. Beetje beter vastlijmen, en dan met 25mm (of liever nog 40mm) tape afplakken. Dat geeft stevigheid. Het tape strijk je vast met een stijkijzer dat op ca 70 graden staat. Dan houd de lijm goed.

    Deze "vleugelvorm" is verre van optimaal, maar factoren beter dan de vlakke plaat.

    Het is fijn als je naast de hoofd ligger (carbon staaf) ook nog een 3x0.5 mm stripje langs het scharnier kunt leggen, aan de elevon kant. Geeft wat stijfheid.

    Ik ben zelf al eens aan het experimenteren geweest om de hele vleugelvorm erin te strijken (strijkijzer op 100 graden of zo, en met bakpapier), maar dat gaat nog niet gecontroleerd genoeg. Dan kun je beter met een hete draad gaan snijden.

    Harm

    (*) = bij een DepDart zou dat inhouden dat rond het scharnierpunt van de elevon, de vleugel ook maar 4mm dik meer is (en geen 6).
     
  11. firefox309

    firefox309 Guest

  12. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Ieder zijn meug maar ik vind de simpelheid nou juist de charme van de depdart.
    Ik vind hem vlak al erg leuk vliegen.
    Als je echt een profiel wil maken, kun je volgens mij beter een echte dart bouwen...
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  13. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Vleugelprofiel

    Helemaal eens. De simpele DepDart is de charme !!
     
  14. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.461
    Ok, net de electronica allemaal aangesloten maar nu werkt die Turnigy Plush 10a ESC niet mee. De programmeerkaart krijg ik niet aan de praat. Tijdens het opstarten een hele serie korte piepjes achter elkaar wat volgens de manual duidt op een te hoog/laag voltage. Ik heb er een 800mah 2 cell aan hangen dus dat zou goed moeten zijn. Iemand een idee?
     
  15. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Al een andere accu geprobeerd?
    Spanning op de accu gemeten onder belasting?
     
  16. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
  17. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.461
    Hmm, nog geen success. Andere accu geprobeerd (3S), andere motor, niets hielp.

    Het lijkt ook wel of hij continu reset, elke keer dat 123 riedeltje, een aantal snelle piepjes en dan begint hij weer opnieuw.

    De BEC werkt goed, de servo's en ontvanger werken gewoon goed.

    Ik pruts nog even verder...
     
  18. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Ik heb nog een paar 10A ESC's liggen, ooit voor iemand besteld die zich bedacht.
    Stuur maar een pb bij interesse.
     
  19. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.461
    PB is verstuurd
     
  20. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    pb beantwoord
     

Deel Deze Pagina