Het 1:12 Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Robert K, 4 okt 2006.

  1. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi JW,

    Ik denk wel dat je je vertanding dan steeds moet aanpassen.
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ik ben bang dat dit niet gaat werken JW. Turbo en boost zaken hebben een hardere impact op een 6,5T t.o.v. 10,5T, en zal je idd de rollout ook moeten aanpassen.
     
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Corally -> Sponsored bij Skittles :D

    ;-)
     
  5. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb 2 sadlle packs binnen. 1 die oorspronkelijk 7.4 v is maar waar ik de packs parallel heb geschakeld en dan haast 9 Aph tot mijn beschikking heb . Deze packs zijn per stuk exact net zo groot als 3 cellen zowel de hoogte/breedte/lengte. Je kan natuurlijk de packs ook afzonderlijk gebruiken maar dan zit je met de gewichtsverdeling van je auto.Ik heb ook een sadlle pack die ori.3.7V is ,deze is een fractie platter met de lengte van 2 cellen en een capaciteit van 5400mAh .
     
  6. JRacer

    JRacer

    Lid geworden:
    14 aug 2006
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Assen
    Geldt dit niet voor 7.4V? (Ik vind trouwens een 5T limiet voor de RS op hun website)
    Als ik dit bij GM kijk voor de Genius 75: Bij 7.4V, max 9.5 motor. Met 3.7V, max 3.5 motor!!!
     
  7. djiewie

    djiewie Guest

    Blijven opletten dus , ik wil geen rook maken.;)
    vorig jaar reed ik met een rollout van 43, en de 10,5 werd maar handwarm. Robert je weet hoe hard die ging op het rechte eind. Mogelijk is deze rollout ook voor mod geschikt of moet ik dan richting 35 ofzo??

    Wat is een gebruikelijke mod Rollout eigenlijk?

    Greetz JW
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Start maar eens met 33.
     
  9. djiewie

    djiewie Guest

    dank je,

    greetz JW
     
  10. djiewie

    djiewie Guest

    Da s interressant, zou ik dus met een 4,5T kunnen rijden?
    HAd die 5t ook gezien maar dacht met een 6,5 aan de veilige kant te blijven, het gaat dan zo hard dat je veel minder vol gas geeft maar meer met het vingertje doseerd denk ik.

    Wie kan hier meer over zeggen, zou bij 1s 3,7V de turns lager mogen?
    Bij de TEkin.

    Greetz JW
     
  11. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heb jij zoveel voorarmpjes liggen ? :)
    In de specs van de ESC geven ze inderdaad voor 3.7 een lagere T max.waarde als bij 7.4
    Bij de Genius 75 geven ze bij 7.4 9.5T en bij 3.7 3.5T . Logisch ook omdat bij een lagere voltage bijdezelfde motor ook het amperage zakt , door minder windingen (=minder weerstand) zal het amperage (betekend vermogen/warmte) weer stijgen .

    Pieter,
    Wat zou de rolout met een 13T en een 9.5T in combi met Genius75 kunnen zijn ?
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2010
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Voor een 13.5 met GM75 kan ik je binnenkort wel een indicatie over geven...
     
  13. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mooi !
     
  14. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    ben ook benieuwd voor de 13,5, maar dan met een Tekin. Deze week kan ik nog niet komen trainen helaas, andere verplichtingen. Volgende week laatste clubwedstrijd buiten en de week erna alweer de eerste ETS wedstrijd in Kaustellaun. Dus erg druk, haha. Maar eens ff kijken of ik een keer op de woensdagavond kan gaan trainen....
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
  16. JRacer

    JRacer

    Lid geworden:
    14 aug 2006
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Assen
    Mooi om te horen dat er meer met de GM Genius 75 zijn. :D Maakt het makkelijker om hopelijk een snelle (en veilige) setup te vinden. Ik ga zelf met een 10.5 en 13.5 rijden. Beiden GM Pro Stock Metall.
     
  17. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Er zit alleen wel verschil tussen de 10.5 en 13.5 "metall" versie en de normale versies... De metall versie heeft een 12,5mm rotor en de normale hebben een 12,3mm rotor. Dat scheelt wel iets in de instellingen aangezien de 12,3 iets sneller loopt...
     
  18. Novarobbi

    Novarobbi

    Lid geworden:
    14 nov 2009
    Berichten:
    125
    Hoi, als je aankomt zetten met een niet EFRA body zal niemand daar wat van zeggen. Het zal hem echt niet in de body zitten, maar om de meest creatieve creaties te voorkomen hebben ze het EFRA reglement aangehouden, dus je kan best met een Speed12 aankomen om maar wat te noemen.
     
  19. cure

    cure Guest

    Amen.

    De complete stock benadering schiet zijn doel compleet voorbij, bij Sipotech is stock een halve seconde per ronde langzamer dan modified. Het beetje extra vermogen van modified is makkelijk in de hand te houden, daar zit zich de kunst van het 1/12 rijden echt niet in. Afschaffen dat stock, alles modified, oftewel _een_ dik rijdersveld i.p.v. gesplitst!
     
  20. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb de 13.5 van LRP (X12) en een 9.5 GN metall pro.
     

Deel Deze Pagina