Dit weekeinde met een WindS50 gevlogen. Wat mij betreft een aanrader. Uitgevoerd met zelf gemaakte TCan en winglets tevens direkt de meegeleverde wingfences geplaatst. Sterke punten: rollen, en sporen bij ruimtelijk en op tempo vliegen. Bij lage snelheid is hij onrustig over de langsas, mogelijk vanwege het relatief hoge gewicht. Voor ruimtelijk F3A vliegen, uitstekend (Voor mij dus het perfecte toestel). Voor meer speels, 3D dichtbij, is de MissWind50 dubbeldekker meer het toestel. Binnenkant van de doorzichtige cockpitkap gespoten zodat het zijaanzicht zicht beter aftekent. Turnigy 50-65 als motor. 16*12 prop.
Uiteraard heb ik Hans ermee zien vliegen en kan niet anders beamen wat hij zegt. Het ding vliegt gewoon goed, voor wat ik er van zie. Wat betreft instabiliteit om de langsas, moet opgemerkt worden dat Hans dat van eigenlijk alle kisten vind, op één na
Zal je moeten wachten op iemand die beide heeft gevlogen. Ik kan hem alleen met de MissW vergelijken. Daarnaast zijn dit soort oordelen zo persoonlijk dat is geen enkele garantie voor de manier waarop je het zelf zal ervaren. Ik had in ieder geval met de 50 meteen een klik. Had ik met zijn grote broer ook, terwijl ik dat met de MissW50 niet had. Voor mij is het het perfecte oefentoestel. Zal vanavond een foto van de aangepaste kap en vleugeltippen plaatsen.
Mss moet je Hans geld bieden om mij er even mee te laten vliegen Wat Hans zegt zal altijd waar blijven; het blijft een persoonlijk iets. Voor wat ik er van gezien heb, met Hans aan de knuppels, doet het ding op een mooie dag niet onder voor de 110. Bij wat steviger wind wordt dat natuurlijk anders, hij weegt toch weer zeker een kilo minder en is kleiner.
Heb hem dit weekeinde met de Hacker Master Basic 70 met BEC gevlogen. Daarbij me zodanig aan de rem ge-ergerd dat ik vanochtend de Spin 66 BEC gekocht heb bij Hollein. Hij kost daar 139E + 10E verzenden. Dacht nog even aan de Kontronic Jive, maar dan moet je ook nog 45E in twee prog cards investeren. Als je dus enige kunstvlucht-ambitie hebt, en dat heb je anders zou je geen interesse in een toestel als dit hebben, selecteer dan een regelaar waarbij je de rem (nagenoeg) traploos in kunt stellen.
Ziet er goed uit Hans. Ik vroeg het een beetje omdat ik ongeacht welke ik nemen ( 50 of 110 ) zou de master basic regelaar niet wou hebben ivm de rem instellingen. Al met al scheelt de 50 dan natuurlijk een aardig stuk met de 110 uit financieel oogpunt. En als de vliegeigenschappen nou echt zo minimaal zouden verschillen... Maar nee... geld ga ik niet bieden
Als ik er over nadenk en de foto's bekijk.. relatief gesproken is dit kistje zwaarder dan de 110, dus een hogere vleugelbelasting. Ik denk dat de wat aparte constructie in de neus, met een soort van dubbele motorbok, daar debet aan is. Dat is dan gelijk ook iets wat aan de 110 gewoon echt mooier is; daar heb je niet zo'n losse motorkap en cockpitkap, maar is het geheel mooi weggewerkt en heb je 1 kap. Die oplossing vind ik beduidend mooier. Ik begrijp ook niet waarom SebArt dat doet, nou ja, ik begrijp het wel, hij wil dit kistje ook op brandstof vliegbaar hebben, maar welke idioot wil hier nou een brandstofmotor op gaan zetten (). Dat nog even afgezien van het feit dat als je hier een .50 brandstofmotor op zou zetten, je er leuk schaal mee kunt vliegen, maar hij niet verticaal zal gaan.
Hij is vanmiddag gesneuveld, de 3e vlucht met de Spin66. Ik vermoed dat de combinatie van Spin66 en het gebruik van de BEC tot een overbelasting heeft geleid. Voor mij nooit meer een BEC anders dan tot 3s schuimtoestellen.
Wow, Zonde hans. Issie niet meer te redden? Zet me wel even aan het denken over mijn eigen setup voor de 110 of is het puur de 66 in deze combinatie?
Vanaf ongeveer halverwege de romp tot aan de neus is alles kapot. Je zou dus een hele nieuwe voorkant moeten bouwen, inclusief cockpit- en motorkap. Alles kan, maar ik denk niet dat je dat zou moeten willen.. ik zou het als total loss beschouwen, Hans volgens mij ook. @Gregor: in de 110 zou ik gewoon een aparte ontvangerstroomvoorziening gebruiken.
Gadverdarrie hej. Daar word je wel even zuur van Voor de 110 heb ik inmiddels wat besteld maar daar ga ik wel even in het 110 draadje op verder.
Dat is mooi kl*t*. Heb je die overbelasting bevestigd kunnen krijgen? Op basis waarvan vermoed je dat?
Door het een aantal keer wegvallen en weer terugkomen van controle over het toestel. Ik heb hem tot op de laatste bocht nog boven het veld gekregen waarna hij toen weer in de daallijn wegviel. Het blijft dus wel een vermoeden, maar ik denk dat het overbelasitng is geweest en dat de rem er ook mee te maken heeft gehad. Het wegvallen van controle leek in de daallijn te ontstaan. Alleen gaat alles zo snel dat je niet met grote zekerheid kan stellen wat er precies gebeurd is.
@Hans &^%$#!@! Heb je al een blik op de print kunnen werpen? @Gregor * About BECs, #servos and voltage * About de-rating controllers and motors, starting at 'for everyone else'.
About cooling controllers Welcome to Mgm-compro.com | MGM Compro - Electronics for Models -> tech. info
Ron, zou dat zinvol zijn? Dan moet ik de krimpkous wegknippen. Dat kan geen kwaad? En als lijkt dat hij heet is geweest zou dan het plaatsen van een koelelement effectief zijn?
Je kunt er nieuwe krimpkous om doen. En een koelelement monteren zal zeker de koeling verbeteren. Je moet dan wel het koelelement direct op de FET's monteren, met secondenlijm of zonodig met warmtegeleidende vullende lijm als het oppervlak van de FET's erg ongelijk is. En zorgen dat het koelelement vervolgens niet weer onder de nieuwe krimpkous verdwijnt. Of het ook de oorzaak van je crash wegneemt dat weet ik niet. Bij conrad kun je koelelementen bestellen in allerlei maten, ook kleine voor print/chip montage.