Wicher, Als ik je kan helpen geen probleem,ik woon in Heijen net achter nijmegen..... Ongeveer 1,5 uur rijden....heb een zaak gehad in Almere stad west,vandaar ik het precies weet hahaha Ik weet dat de condensator geen spanning verzorgd voor de servo's maar hij helpt met overbelasting van de ontvanger,een kennis van mij gebruikt hem al lang nl. Ik had eerst een 3500 mah ontvanger accu,en daar kon ik ook al lang mee vliegen,nu dus een 5000 mah. Als je wat wilt zien of weten,laat maar horen hoor,
Tony, misschien leuk om eens af te spreken dan. Nu word ik wel benieuwd trouwens wat voor soort zaak heb je gehad want misschien ken ik je wel. Ik heb zelf langere tijd geleden in Boxmeer gewoont dus ik ken de omgeving daar wel aardig. Ik moet nu alleen effe eerst mijn andere camera toestel afbouwen (pilatus pc-6 van 2meter met 20cc benzine motor) en als die klaar is wil ik er voor zorgen dat volgend voorjaar ook de Vario klaar is. Ben nu af en toe al aan het oefenen met mijn Blade sr electro helie en bij een vriend met een coaxiaaltje. Vliegen aan zich is niet zo geweldig moeilijk dat doe ik al bijna 14jaar. Vlieg jij ook op een modelvliegveld want anders kunnen we een keer als gastvlieger bij elkaar afspreken. Groeten Wicher
Wichert, Ik vlieg soms bij Cumulus in Winssen bij Nijmegen,nou ja vliegen het is nu nog meer hoveren en beetje schuifend proberen tot een max van 10mtr hoog. Ik oefen veel thuis,heb een redelijke tuin en plaats om wat te spelen. Ik ben benieuwd of je zo leuke opname's kunt maken,vind het wel intresant.Volgens mij weet jij er wel wat van zo te horen. Ik heb ongeveer 25 jaar in de Motoren gezeten,ik heb in Gennep/Heijen een motorzaak gehad,en in de jaren rond 1995 ook in Almere stad op de Markerkant. Ik doe nu niet veel meer in motoren,en heb wat meer tijd om met mijn heli te spelen.....hahaha Je bent altijd welkom,
Tony als we daar vliegen kan ik ook wel mijn grote motorzwever meenemen daar zet ik ook vaak een camera op. Ik heb er vandaag ook nog meegevlogen in de sneeuw met camera en dat is echt leuk. als je hier kijkt zie je een filmpje van een tijdje geleden HNIYZXCGv24[/media] - www.birds-eye-view.nl at 902 meter
Wichert, Heel mooi,prachtig beeld man! Vraag mij 1 ding af........hoe kun jij zien waar de zwever is zo hoog?ik heb totaal geen ervaring met vliegtuigen,maar lijkt mij leuk om eens te proberen met een simpel vliegtuigje. Lijkt mij leuk als je eens langs komt in Winssen,als je eens mijn heli wilt zien,laat je het maar weten,
Tony, ik heb een hoogtemeter aan boord dus de hoogte kan ik na mijn vlucht uitlezen. en ja op die hoogte word je toestel gewoon wat kleiner maar met mooi helder weer red ik ongeveer twee keer deze hoogte. Je zit dan alleen naar een heel klein stipje te kijken. Je ziet aan de richting van het stipje en de snelheid of ie mooi recht hangt. Die pilatus die werkt met een kunstmatige horizon omdat die uit zich zelf wat minder stabiel is. Dus alles is gyrogestuurd in dat model. Theoretisch kun je met modellen van 2.5 tot 3 meter ongeveer tot 2.8 km gaan. dat is echt de grens van mijn zicht. Maar dan moet de lucht echt kraakhelder zijn natuurlijk. Officieel mogen we als modelvliegers natuurlijk maar 300 meter maar ik heb wat dingen geregeld zodat ik hoger mag voor bepaalde opnames. Die motorzaak waar jij het trouwens over hebt daar koop ik altijd mijn olie voor mijn kisten.
Wichert, Mijn oude zaak is daar al weg,ik zat ernaast in dat vrijstaande pand,ik dacht op nr 11-16. Ben je niet bang dat je op zo'n afstand geen ontvangst meer hebt? Wel heel mooi,moet ik ook eens doen....maar ik heb al zoveel hobby's. Stuur eens een foto als je met de mizar bezig bent,
Jou zaak is toen toch een sport centrum geworden en daar op de hoek zit nu een brommer zaak tegenover die broodjes zaak. en daar koop ik mijn olie. Ik zou je als je dit zelf wilt gaan doen niet meteen aanraden is voor de meeste erg lastig om zo te vliegen. Maar als je zowat dagelijks vlieg dan word model herkenning toch steeds makkelijker. Maar lijkt me leuk om een keer af te spreken kan je mijn vario zien in real. groeten Wicher
Sorrie vergeet de helft, nee ben niet zo bang dat mijn ontvangst weg is futaba 2.4 heeft op de grond al een reikwijdte van ongeveer 3.5km in de lucht is dat ongeveer het dubbele. Ik heb in al die jaren vliegen pas een keer een toestel gecrasht maar dat was omdat mijn ontvanger uitgefikt was. Vandaar dat ik er dus geen voorstander van ben om zware servos rechtstreeks op een ontvanger aan te sluiten. Nogmaals de groeten.
Hallo Tony, Berichtje van Ralph uit Arnhem, ik heb de foto's al even stiekum bekeken, voor dat ik hem in het echt te zien krijg, maar ziet er erg goed uit die Mizar. Ik zal Ruud, die kameraad van me er even op wijzen, die wil misschien ook een Mizar om zijn benzine trainer bouwen. Ik heb weer zin om te gaan vliegen, maar het is mij toch echt te koud nu, al zal het wel hele mooie plaatjes geven met mijn Bell 412. Die magneetjes waar je het over had om de kap vast te zetten heb ik volgens mij gewoon hangen in de winkel, had het maar even gezegt de laatste keer, had je ze gelijk mee kunnen nemen. Nou we spreken elkaar wel weer, groeten Ralph, Arnhem.
Ralph, Bedankt voor je bericht. Ik heb de kap nu vast op een andere manier,vanmorgen nog even getest in de sneeuw. Heb nu de gv1 op 1175 en 1250 rpm staan,power zat. Ik ga hem nu spuiten,geel/zwart met een finish vlag erop...... Spreek je snel,
vliegen in de sneeuw Tony beetje oftopic maar ik heb ook gevlogen in de sneeuw. en dit keer met camera. YouTube - Kanaal van mrbinaural Op het einde heb ik ook nog wat aerobatic gedaan en dat valt op deze lage hoogte nog niet mee met een grote zwever. ( kon niet hoog vliegen vanwege het beroerde zicht. wit model op een sneeuwlucht is echt beroerd te zien.) Vandaar dat ik denk ik ook maar iets moet doen met kleuren op mijn Mizar.
Wichert, Super om te zien,wat voor een soort camera gebruik je?is dat een kostbare? Moet ik ook eens op mijn Mizar bouwen,kan ik een mooie foto van mijn huis maken,kun je er ook foto's mee maken? Welke kleur stelling ga je jou Mizar maken?
Tony, in dit geval vloog ik met een camera van 350 euro, het is de GoPro HD. Echter zomaar een camera op eenheli bevestigen is dus geen goed plan. Trillingen vervormen de ccd en daarmee dus ook het beeld. Als je wilt filmen/ fotograveren moet je dus ook een onderstel hebben. Wellicht ben jij in de gelegenheid een lift test te doen. Als ik weet hoeveel de vario met mizar romp in totaal kan tillen dan kan ik een speciaal onderstel ontwikkelen waarop je je camera kunt bevestigen. Ook handig is dan dat je hem weegt zodat ik rekening kan houden met jou heli gewicht. Verder dien je ook nog over een speciale vergunning te beschikken wil je mogen vliegen met camera en natuurlijk voor het gebruik ervan. als je in de toekomst dit wilt gaan doen dan kan ik je wel wat informatie geven. Groeten Wicher
begin er geloof ik een gewoonte van te maken dat ik maar halve antwoorden geef. de kleur van mijn heli is nog onbekend. Wellicht dat ik er gewoon een paar strepen op zet of misschien is de navigatie verlichting voldoende om goed te kunnen zien wat er gebeurd. Ik heb wel zitten denken om op de staartboom reclame te maken voor mijn bedrijf. Ja deze cam kan ook foto s maken tot 5 mp. Je kan hem ook repeterend af laten vuren zodat je heel je vlucht in foto s vastlegt. Ik gebruik die toepassing eigelijk niet omdat een video camera gewoon minder mooie foto s maakt dan mijn canon of mamiya.
Wichert, Hij gaat nu uitelkaar voor het spuiten,als hij geheel klaar is zal ik hem wegen. Ik zal dan ook eens testen wat hij kan liften,ik laat het je dan weten. Ik weet dat Vario,voor de xlv (ook mooi hoor!) een speciaal onderstel heeft voor een camera oid. Dit is een model van ongeveer 2.5 mtr,eventueel met een 29 cc motor,dus power zat denk ik.
ik heb ook naar de xlv gekeken maar deze is ondanks de meerprijs van 300 euro voorzien van de zelfde motor als de benzin trainer. Het onderstel van vario is niet meer verkrijgbaar wat ik van diverse kanten gehoord heb. ik ga er dus zelf een ontwikkelen en frezen op mijn cnc freesmachine. het principe is namelijk redelijk simpel maar de commerciele modellen zijn duurder dan de heli zelf. Maw dat deel gaan ze zelf doen. ben benieuwd hoeveel jij kan liften vooral op hoogte en hooverend. Als de lift volgens die tabel klopt welke ik eerder aanhaalde dan frees ik voor iedere camera een onderstel. Heb al gezien dan hobbyking mooie en zeer betaalbare gyro s heeft om de cam stabiel te houden. Mocht je trouwens meer willen doen met camera s en een xlv willen kopen bestel hem dan met turbine dit is stabieler. Nog beter zou zijn om te kiezen voor de xlc deze is speciaal voor het liften van camera s gemaakt.
Ik ben eigelijk niet zoveel met camera's bezig geweest,maar vind het wel interesant Wat is de naam van jou bedrijf? De zaak waar jij olie haalt,dat is volgens mij mijn oude zaak geweest,wij deden in Almere hoofdzakelijk in scooters toen. Ik hou je op de hoogte,
Hallo Tony en Wicher, Ik heb nog even een vraagje over de Govenor, ik heb zojuist geprobeerd de magneet op de klok van het Skyfox mechaniek te monteren, als ik die in de uitsparing die er voor is zet, komt hij net te hoog, en komt hij tegen het hoofdtandwiel aan. Kan ik een magneet afvijlen eigenlijk ??? Want als ik er een fractie afhaal , komt hij er net onder door. En een vraag aan Wicher, die vergunning die je nodig hebt voor fotograferen, waar is dat voor nodig, ga je beroepsmatig luchtfotografie bedrijven, of doe je dat al?? Ik ben benieuwd, want dit ken ik alleen uit mijn andere hobby, namelijk het vliegen voor de hobby met echte vliegtuigen, en zoals ik daar geleerd heb, heb je die vergunning niet echt nodig als ik een mooi kerkje wil fotograferen. Ik moet natuurlijk geen militaire objecten op de plaat gaan vast leggen, of met een telelens de kroonprins in zijn zwembroek achter in zijn tuin fotograferen, al is dat toch al restricted area, waar ik niet komen mag. Je kunt die vergunning in ieder geval aanvragen bij het ministerie van Defensie, en is geldig voor 4 weken of voor een jaar. Er moet dan wel van te voren gebeld worden met defensie waar en wat je gaat fotograferen, en soms worden ook na de vlucht een selectie van het materiaal opgevraagd voor controle. En de kosten zijn dacht ik iets van € 135,= per jaar, en als het goed is heeft onze vliegclub een doorlopende collectieve vergunning. Ik ben benieuwd of dit dus ook allemaal geldt voor modelbouw, maar ik dacht niet dat het zo ver strekt allemaal. Ik hoor of lees het allemaal wel weer, groeten Ralph.
Hallo Tony en Wicher, Ik heb nog even een vraagje over de Govenor, ik heb zojuist geprobeerd de magneet op de klok van het Skyfox mechaniek te monteren, als ik die in de uitsparing die er voor is zet, komt hij net te hoog, en komt hij tegen het hoofdtandwiel aan. Kan ik een magneet afvijlen eigenlijk ??? Want als ik er een fractie afhaal , komt hij er net onder door. En een vraag aan Wicher, die vergunning die je nodig hebt voor fotograferen, waar is dat voor nodig, ga je beroepsmatig luchtfotografie bedrijven, of doe je dat al?? Ik ben benieuwd, want dit ken ik alleen uit mijn andere hobby, namelijk het vliegen voor de hobby met echte vliegtuigen, en zoals ik daar geleerd heb, heb je die vergunning niet echt nodig als ik een mooi kerkje wil fotograferen. Ik moet natuurlijk geen militaire objecten op de plaat gaan vast leggen, of met een telelens de kroonprins in zijn zwembroek achter in zijn tuin fotograferen, al is dat toch al restricted area, waar ik niet komen mag. Je kunt die vergunning in ieder geval aanvragen bij het ministerie van Defensie, en is geldig voor 4 weken of voor een jaar. Er moet dan wel van te voren gebeld worden met defensie waar en wat je gaat fotograferen, en soms worden ook na de vlucht een selectie van het materiaal opgevraagd voor controle. En de kosten zijn dacht ik iets van € 135,= per jaar, en als het goed is heeft onze vliegclub een doorlopende collectieve vergunning. Ik ben benieuwd of dit dus ook allemaal geldt voor modelbouw, maar ik dacht niet dat het zo ver strekt allemaal. Ik hoor of lees het allemaal wel weer, groeten Ralph.