Vanquish Extreme Flight F3A (filmpje en helaas crash eind pagina 2)

Discussie in 'F3A' gestart door hendrik, 29 dec 2010.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.912
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mooi is dat he,


    vertellen ze eigenlijk dat die oude versie, "niet zo goed is" als de nieuwe.
    maar dan plopt jens er toch zon filmpje mee uit :D

    dat zegt genoeg over je vliegtalent jens, chapeau !

    ikzelf heb als amateur enkele malen met een vanquisch gevlogen, en voor mijn minimale amateurtalent en meet vliegplezier georienteerd vond ik het een erg prima ding.
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Jens kan natuurlijk ontzettend goed vliegen, geen discussie over, maar het "niet zo goed" waar naar verwezen wordt, merk je bij die vliegstijl ook niets van. F3A is toch iets anders dan wat je in dat filmpje ziet ;)

    (en ja, dat kan Jens ook, natuurlijk, daar gaat het niet om :))
     
  3. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Whow, super mooi filmpje jens. Hopelijk kan ik dit ook (over een paar jaar :D)

    Ik ga wat rustiger beginnen, hahaha
     
  4. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Inderdaad Henri, De F3A feiten had ik al beschreven...
    Die video maar even om te tonen dat het gewoon zeker geen slechte kist is!
    Is lang mijn favoriete kleine kist geweest voor het plezier, all around...
    De v2 is veel beter competitie gericht, maar dat wil niet zeggen dat de v1 opeens slecht is

    F3A, dat weet ik niet... nog nooit getest, misschien ooit eens met een 2m vanquish :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2011
  5. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    De motor zit op zijn plaats:

    [​IMG]

    Arjan had nog een mooie spinner, en ik had!! nog een dun lang boutje (om de spinner vast te zetten op de prop meenemer, maar die heb ik nog niet gevonden:

    [​IMG]

    Maar voorlopig kan het natuurlijk ook zo:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Mooi hoor.
    Die spinner zou ik er denk ik af laten, zeker als je flink wat vermogen uit het motortje wilt halen. Belemmert de koeling nogal.
    Past die servo?
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.426
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wat zit er voor een raar grijs randje vooraan op de motorkap? (komt het uiterlijk niet ten goede)
     
  8. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Tja, dat is een door de vorige eigenaar zelf opgebracht ''kunststof rondje''. Ik ga eens kijken of ik het er nog makkelijk kan afhalen.

    Verder ga ik de wieltjes vervangen (eerst alleen de twee van het landingsgestel). Ze wegen iets zwaarder (9 gram per stuk), maar ze zijn wel groter, dat is in het gras wel lekker.

    ook ga ik de servo's vervangen voor betere. Er zat 4x Tower Pro SG90 in, alles kunststof, nu komen er 4 stuks HItec HS-82 MG in. Deze zijn een gram of 8 per stuk zwaarder. Valt allemaal reuze mee dus, maar wordt het er allemaal wel een stuk degelijker van, en sterker.

    [​IMG]
     
  9. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Dit ''rare'' rondje was een van triplex en heb ik inmiddels verwijderd.

    Verder had ik van Arjan al 1 HItec servo, die heb nu vervangen. Ik heb er gelijk een soldeerbus en een kwiklink op gezet, zodat de lengte goed af te stellen is (met als basis de servo in de 0-stand met de hevel haaks op de servo en het hoogteroer zuiver in de ''neutraalstand''. Nu even wachten tot de andere drie servo's binnen zijn.

    [​IMG]
     
  10. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Vanmiddag de maiden gehad van deze Vanquish. Het waaide zo rond de windkracht 4, maar het ging eigenlijk prima! Uiteraard wel even wennen, want ik heb alleen nog maar met 2 verschillende bovendekkers gevlogen (easycub en Kadett).

    Zoals gezegd, de start ging prima, daar na wat rondjes gevlogen, een rolletje, een looping, op de kop etc. De eerste keer landen ging ook goed. Wel heb ik daarna wat minder up-down op hoogteroer getrimd en het zwaarte punt iets naar voren gelegd (nu zo'n 10 a 15 mm voor de vleugelbuis. Daar ging ie gelijk beter van vliegen, maar helaas, bij het derde vluchtje ging het mis. Ik zat niet heel erg hoog, maakt 1 spin naar beneden, maar ik kreeg hem er niet meer uit. Ik had dus meer hoogte moeten hebben, na de spin de knuppels ''los'' iets snelhijd recht naar beneden maken en dan rustig up trekken. Ik zat dus te laag, kreeg hem niet uit de spin, en toen was de grond snel dichtbij. De schade? Is te herstellen, maar wel even wat werk. Zie foto's aan het eind van het filmpje.

    Het houtwerk is makkelijk te herstellen, de motorkap ook nog wel (met polyester matje), maar de kokpit kap is aan diggels, die zal ik (en misschien ook wel de motorkap, ''ergens'' moeten bestellen. Of heeft er nog iemand iets liggen?


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  12. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Ja, spijtig, maar gewoon mijn eigen schuld. Hier heb ik weer mee geleerd. Ik vlieg nu een jaar en het moest er een keer van komen he...

    Maar bedankt voor je links! Die ga ik bestellen!

    Verder heb ik ontzettend genoten van de korten momenten dat ik met hem vloog.

    Het waren twee fantastische vluchtjes.....:D
     
  13. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Hendrik, het is de eerste en zal helaas ook niet de laatste zijn (zo gaat dat nu eenmaal)... zolang we maar fun hebben en van elke crash iets bijleren :)

    OPGELET!!
    Ik zie nu pas dat die spare parts op de website voor de V2 versie zijn! Maar waarschijnlijk heeft hij de spare parts voor V1 ook nog wel (best even mailen naar info@aerobertics.be)
     
  14. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Ja, zal ik doen, thanks
     
  15. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    oi balen zeg. Succes met de wederopbouw....
     
  16. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    494
    Locatie:
    Deventer
    Gezien de aard van de crash (loodrecht naar beneden) valt de schade reuze mee Hendrik.
    Hopelijk vliegt ie snel weer.
    Mooi filmpje trouwens, je had zo te zien een goede camera man aan het werk gezet :)
     
  17. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    haha, ja, klopt, ene de Winter?

    Aerobertics had nog wel een losse motorkap, maar geen cockpit kap. hij had nog wel een compleet nieuwe in de aanbieding voor weinig geld, dus die is onderweg nu. Heb ik de gecrashte als reserve en kan ik tussendoor op het gemak repareren.
     
  18. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Nieuwe cockpitkap even keukenfolie inleggen en ingieten met gips. Als dat eruit komt, kun je voor een paar euro bij Hobbyin een kapje laten trekken.

    Heb je 2 vliegklare kistjes.. en twee weten meer dan één!
     
  19. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Ah, das ook interessant. Goed om te weten!
     
  20. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    De schade was toch omvangrijker als ik eerst dacht. Zo zijn er meerder liggers in de romp gebroken, is er een scharnier gebroken van de aileron, zijn de drie servo's kapot (die ik al zou vervangen. De ene die ik al vervangen had voor metalen tandwielen was nog heel), en is de motor ook kapot. Kortom: ik heb de nieuwe besteld en ga daar straks mee vliegen, en kan ik de zwaar gehavende op het gemak ont-folien en repareren. Eentje in een eigen kleurstelling maken is ook wel weer leuk.
     

Deel Deze Pagina