Oke…. Ik heb het gedaan….

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door paul thijsse, 16 jan 2011.

  1. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag
    Oke…. Ik heb het gedaan…. Ik zei nog zo tegen mezelf (en m’n zoon) dat we geen impulsaankoop zouden doen….
    Maar ik ben bezweken voor de flybarless Walkera HM V400D02 Helicopter (2.4Ghz Edition) Walkera HM V400D02 Helicopter (2.4Ghz Edition) Gift Package [ Walkera-Heli-HMV400D02-Xmas ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, Walkera-Heli-HMV400D02-Xmas Walkera HM V400D02 Helicopter (2.4Ghz Edition) Gift Package, Walk

    :)En heb die voor 159 euro in de USA gekocht. (daar komen nog wel 32 euro verzendkosten bij…)

    Hij ziet er echt simpel en onderhoudsvriendelijk uit, en dat was wel iets voor mij dacht ik….
    Ik ging er vanuit dat ik daar (als niet-heli-expert) niets aan hoefde in te regelen en bij te stellen…. Maar op een youtube-review zag ik later dat er wel iets aan de “pitch” moest worden bijgesteld en dat er een onderdeeltje bij zit dat gebruikt moet worden om de rotorbladen “te balancen” of zoiets…..
    Kan ik dat zelf of moet ik nu “verplicht” lid worden van een vliegclub in de buurt van DenHaag om daar hulp bij te zoeken….
     
  2. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Een inpulsieve aankoop dus ;) . Wij nederlanders staan er om bekend, eerst kopen en uitproberen.Daarna er in verdiepen en misschien zelf de handleiding lezen.
    Zo ben ik ook begonnen.Alleen heeft het wel wat meer voeten in de aarde.
    Heel wat meer !! Zo te zien komt hij rtf(ready to fly) dus is het accu laden en vliegen.Alleen zo werkt het niet helemaal.Zonder enige voorbereiding of je te verdiepen heeft het 0 % slagings kans en is het weg gegooid geld.(als je geen ervaring heb met rc heli vliegen) Rc heli vliegen is de moeilijkste tak van rc.
    Heli vliegen kost heeeel veel tijd en uithoudings vermogen en geld!!
    Er zijn 3 soorten heli's (na mijn weten) coaxial, fixed pitch en collective pitch heli's.
    Collective pitch is de moeilijkste.Deze vliegt zoals sommige zeggen als een echte heli.
    Mocht je echt serieus wat willen met rc heli vliegen en totaal geen ervaring hebben
    is het aan te raden om te beginnen met coaxial of fixed pitch.Google maar erven op deze termen.Als je toch met je aangeschafte heli een start wil maken kan ik je aanraden om wat uurtjes op het forum door te brengen en eerst met je heli eens langs een club te gaan voor een praatje.
     
  3. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Daarnaast, mocht je net als ik eigenwijs zijn en geen gewoon formaat coax willen kopen of een FP zou ik zeker een sim kopen, er word hier op het forum veel gesproken over sims, en je kan dit zo goedkoop/duur maken als je zelf wil. het minimum ligt wel rond de 15 euro (voor een usb zender)

    Ik heb de Esky controller gekocht en op verschillende sims uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat het mij prima helpt! ik heb ondertussen als beginner (dit is mijn eerste heli) 6 vluchten gehad zonder schade of zelfs maar een harde landing.

    Er zijn altijd een aantal dingen die aan te raden zijn om te kopen.
    - Gereedschapskoffertje ( met alle imbus, dopsleutels en tangetjes voor heli's)
    - Pitch gauge (zit in het koffertje meestal)
    - Goede computerlader
    - simulator

    Met dit setje kon ik (naast de aanschaf van de heli) mij prima redden.
     
  4. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ik zou het bijna vergeten; Veel plezier met je nieuwe aanschaf! ziet er mooi uit, als hij zo vliegt als hij er uitziet komt het helemaal goed! :p
     
  5. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag
    Hoi Bullit en Stef,

    Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik vlieg sinds kort (juni vorig jaar) en heb ook al gemerkt dat een heli geen duikboot is.. ;) heli-geen-duikboot
    Ik vlieg samen met m'n zoontje (van 27 ;)) en dat is meteen voor mij de "smoes" om hier tijd (o ja.. ook geld:() in te stoppen :D
    De afgelopen maanden hebben we geoefend en na de Esky Dauphin en de Esky Big Lama (die binnen mooi vliegen maar buiten met eeen beetje wind al bijna helemaal niet) willen we graag meer buiten vliegen. (de bloemen en planten in de huiskamer zijn al genoeg beschadigd....;))

    We zijn dus gaan zoeken naar een heli die ook buiten met een beetje wind vooruit kan en kwamen op dit model uit. Simpel, niet duur en (verhoudingsgewijs door het flybarless) weinig onderdelen die met crashen kapot gaan....

    Ik heb rondgesurfd en gezocht naar instrukties naar het afstellen van Heli's en zag uiteindelijk door de bomen het bos niet meer...:(

    Ik heb inmiddels begrepen dat Pitch "de hoek" is die de rotorbladen maken (weet alleen nog niet hoe ik die moet bijstellen; door de verbindingsstangetjes tussen rotorbladen en swashplate te verdraaien?) en weet niet hoe ik de bladen moet balanceren (ik zie daar kleine weegschaaltjes voor, waar je bladen tegenover elkaar op monteert; maar begrijp niet hoe je dat dan uitbalanceert; met een beetje lood als bij een autowiel lijkt me niet, een beetje tape?)

    Maar ik ga verder zoeken :D

    Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties.



    Al wat gevonden :))

    rotor-bladen-balanceren-tutorial
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Hieronder is een link naar de filmpjes van Finless Bob, hier is eigenlijk alle informatie te vinden met filmpjes er bij:

    Finless Bob's Board
     
  7. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag

    OK Bedankt. Ik ga meteen kijken.
    Het duur nog wel een paar dagen voor dat hij binnen is. En waarschijnlijk staat er in de manual ook wel e.e.a. beschreven (hoop ik:)) Maar ik heb al gelezen dat de vertaling heel slecht is....:()
     
  8. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
  9. piccolopup

    piccolopup

    Lid geworden:
    8 sep 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Menaam
    Wellicht ten overvloede, maar hier ook nog een schat aan informatie:
    Nieuwe pagina 1
     
  10. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Okee ik had begrepen dat hij opzich wel duidelijk was ( de handleiding) maar wist niet dat hij in Engrish geschreven was..
     
  11. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag
    Hee bedankt... die had ik ook nog niet gezien... enne... nederlandse taal is toch wel gemakkelijk :D
     
  12. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag

    Ummm... ikweet het eigenlijk niet..:( ik nmoet het nog binnen krijgen..... sorry... Ik las dat ergens op het net.
    (ik ben dat ook wel eens eerder tegengekomen..., vertalingen in het engels uit het chinees die dan voor mij nog steeds onbegrijpelijk chinees waren)

    Pffww... ik ben nu al vanaf vanochtend 11.00 uur aan het lezen... :D 't wordt toch eens tijd voor koffie en ontbijt..... (en even sociaal doen met m'n vrouw.....:D)
     
  13. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Een must voor elke beginner 101 van finless idd! Daar staat alles! Zo heb ik mijn eerste heli kunnen bouwen afstellen en in regelen. En met hulp van forum leden natuurlijk .balanceren is een uiterst precies klusje waar je zeer nauwkeurig mee moet zijn als jep het goed wil doen.het draait om miligrammen die je toe past op de juiste plek om zo je bladen uit te balanceren.de instructie video van finless bob is zeer duidelijk en goed op te volgen. Succes !
     
  14. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag
    Ja, bedankt. Ik heb een paar van de 101 filmpjes bekeken. Die van het balanceren van de bladen is heel duidelijk.:D
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  15. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    leuke heli, maar laat je niet de moed in je schoenen praten !! ik hoop dat je er lang plezier van zult hebben. tip van mij: koop een kruis voor onder de heli, of maak een soort van hoepel, en ga lekker oefenen. een kruis of hoepel is voor een beginner wel een aanrader. ik heb ook een sim gehad (Phoenix) en vond het oer saai. toevallig net weer verkocht. in het echt oefent toch veel beter. koop ook gelijk een paar lipo's erbij. want 1 lipo leeg vliegen en weer wachten tot die vol is geen pretje en gaat vervelen.

    gr,
    Marco
     
  16. paul thijsse

    paul thijsse

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    30
    Locatie:
    denhaag
    Vandaag de Walkera V400D02 voor het eerst gevlogen.... :D
    Ik kwam wel 10 meter :( en toen... tja... het was natuurlijk te voorspellen, als je als leek met zo'n mooie toch iets lastiger te vliegen flybarless heli vliegt....

    Eerst nog met de Dauphin even gespeeld (samen met m'n zoon :D) en dat was leuk tot de 4e batterij ook leeg was :D

    [URL=" - FILE0003[/URL]


    [URL=" - FILE0004.MOV[/URL]

    Toen nog even met de Big Lama, tot die gecrasht was en de body doormidden :(

    En daarna de Walkera V400D02 gepakt.
    We hadden al eerder e.e.a. bijgesteld en hij was ook volgens ons ready-to-fly.
    Het waaide bijna niet, maar toch wel een beetje en we hebben dus de neus tegen de wind in gezet....:), de start ging wat wiebelig....
    lins, rechts naar voren reageerde hij prima... en toen naar achter... opeens veel te goed.... zelfs 10 :eek: meter in 1 keer.. en toen was het over :(

    [URL=" - Walkera V400d02 first flight only 10 meters and crash FILE0008.MOV[/URL]

    Afijn we hebben weer wat te repareren.... :rolleyes:

    [URL=" - FILE0010 crashschade 3 helis[/URL]


    Groetjes, Paul.


    PS.
    Heeft iemand een tip om in nederland een staartrotor voor de Walkera V400D02 te bestellen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. TuxBrothers

    TuxBrothers

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Waddinxveen
    Ha Paul,
    Leuk dat je ons op de hoogte houd, vind het ook stoer dat je het filmpje laat zien van de V400, meestal zie je alleen de filmpjes waarin het goed gaat ;)
    Als ik jou was zou ik achter de heli gaan staan om te oefenen, dan heb je zeker in het begin veel betere controle over je machine!

    Als ik iets weet van die staart rotor, laat ik het je weten :D
     
  18. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Idd... tail naar je toe beginnen.......................
     
  19. djamgils

    djamgils

    Lid geworden:
    22 jan 2010
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Breda
    Lees dit aub aandachtig door en doe het ook zo.
    RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?

    Met zomaar in een willekeurige orientatie beginnen zul je er veel langer over doen om het te leren dan nodig is.
     
  20. ludi

    ludi Guest

Deel Deze Pagina