Dat is me wel bekent. Motor die nu op mijn clik zit is enkel wat van de achterkant af gehaald en draden gestript. bouwverslag-clik-1-dag-2 Kan ik nog nylon bouten in doen, maar ik denk dat er geen cfk as in komt.
Yessssss spulletjes zijn binnen alleen nog 1 dagje voor de regelaar er is, maar ik kan nu de servo binnen is iig verder met bouwen, dus nu aan de slag in de hoop de boel voor zaterdag af te krijgen.
Zo weer wat gedaan, de DS188 gestript alsmede de AR6300 en de servo geplaatst..... wat foto's: ontvanger voor strippen: ontvanger na strippen servo voor strippen: servo na strippen: Kist tot nu toe(nog veel werk dus....)
@Nando; thnx voor de detailfoto's! één ding snap ik nog niet, de "stokjes" waar de hoogteroerversteviging aan zit, zitten die aan de bovenkant van het roer aan elkaar vast? @corné; goed bezig, eenvoudig maar mooi kleurschema!
Nee, ze zitten in het roer tegen de strippen 3x0,13 mm koolstof aan gelijmd. Aan de bovenkant is niks te zien. Doordat ze in een driehoekvorm zitten gelijmd en de 3x0,13 strippen elkaar in het midden raken, is het geheel stijf genoeg.
@Wvr, ik bedoelde vooral een toelichting op de dubbele tippen waar Jan naar vroeg, en waar Bert ook mee vloog.
Nog even een update.... Een ruwweg gewicht dat het gaat worden...: De motor bevestigd: Overzichtsfoto:
Corné, Waarom heb je een kruis op de neus van de xerces? De motor zelf is dat kruis toch ook? Enige dat je er volgens mij mee verstevigd is de onderkant omdat daar geen schroef in zit.
3 x 0.13 is ook bij Lynx Modellbouw te verkrijgen. Ik kan evt zondag wat stripjes meenemen, dan ff laten weten hoeveel je nodig hebt. Zijn lengtes van een meter Groet Winfried
Doordat ik met brandstofslang werk om de motor te stellen blijft er toch wat speling mogelijk, en die buisjes zitten natuurlijk maar net in het depron, dus ik heb dit gedaan voor de extra stevigheid...ik kan misschien die stevige neus nog wel eens nodig hebben
Ligt het zwaartepunt inderdaad op ongeveer 20-22 cm van de voorkant van het toestel ? @wvr in de bouwbeschrijving staat hier niets over vermeld(of ik heb er overheen gelezen
Hoi Corne Als het goed is heb je in de romp drie gaatjes zitten (onder de cockpit, boven de vleugel) ik vlieg zelf met het model vlak gebalanceerd op het middelste gaatje Als je nog (net) geen gaatjes hebt, dan zal ik ff snel meten groet Winfried
Hoi Corne Net even gemeten. Het middelste gaatje zit op 215 mm vanaf de neus. De gaatjes ervoor en erachter zitten dan 5 mm vanaf die middelste. belangrijk als je gaat vliegen is dat je NIET gaat trimmen aan je hoogteroer. als je het gevoel hebt dat je veel up moet geven, dan het cg naar achter leggen. Hou er absoluut rekening mee dat de stijfheid van je ailerons (en de aansturing daarvan) invloed hebben op het gedrag. Als de boel te slap is, dan gaan tijdens het vliegen je ailerons omhoog staan, waardoor je up moet gaan geven, dan lijkt het alsof je CG niet klopt, maar dat komt dan door de soort S-slag in je 'profiel' grWinfried
Dan kom ik waarschijnlijk wel aardig uit met het zwaartepunt.... De kist is nu echt bijna af, morgen nog wat supports maken voor de stang van het hoogteroer en de "wielen" er nog aan maken. Het enige vervelende is dat de motor niet goed start, zal wel een timing kwestie zijn, maar vind dat instellen van zo'n YGE4 nogal een lastig iets met de gasknuppel....en de uitleg is nog int duits ook......en das ook niet mijn sterkste kant.... De kist lijkt uit te komen ergens tussen de 97 en 100 gram, net iets meer dan ik had gehoopt, maar zeer zeker beter dan de clikV2.0 van 130 gram
Corne Ik heb voor de YGE een programeer kaartje , als je er niet uit komt met de gas knuppel, dan kunnen we zondag even met het kaartje klussen. Groet Winfried
Er zit geen stekkertje meer aan he, alles is lakdraad......, maar neem maar mee, dan kijken we of we er iets mee kunnen