Fijn dat je aan me denkt Thanx voor jouw oplossing. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik doe/wil. Maar nu heb ik in ieder geval een alternatief. Net zoals bij mij steekt de hoofd lipo vrij ver uit aan de voorkant. Voor mijn vliegstijl had ik niet genoeg houvast aan de accu. 2x bleek mijn accu na een vlucht los op de bodemplaat te liggen tussen de straps. Ik heb hiervoor de GFORCE rail extender ingezet Nu is onze vliegstijl wel verschillend maar ik zou het in de gaten houden.
Hoi Walter, ik heb al eens met een schuin oog naar die rail extender gekeken hoor! Ik heb hem alleen niet gekocht omdat ik nu al op 5.7 Kg zit en niet NOG meer zooi erop wil bouwen. Ik wil heel graag een 3e hoofdas lager monteren, maar dat is ook weer extra gewicht. Bij F3C zal het vooral bij de autorotatie zijn dat de accu los zal kunnen vliegen. Ik ga dat absoluut goed in de gaten houden ! Gr, Rob
ik heb een gebroken rail gehad na een iets te harde landing, mijn accu kwam ook zo ver naar voren.heb daarna op beide 700's reciever mount met rail van kde op gezet. de rail van walter is veel goedkoper en net zo goed. veel plezier met de heli gr, jw
Rob heb net mijn heli eens gewogen en die weegt precies 5.5 kg! 200 gram verschil dat is nogal wat, mijn accu pakket weegt 1664 gram (met verloopkabeltje) wegen jou accu's 200! gram meer?
ten eerste weegt mijn ontvanger lipo 100 gram meer en de 40 c pakketten wegen idd bij elkaar ook 100 gram meer. filmpje :
700 is wat stiller dan de Hirobo, de Hirobo lijkt wat hoger in de toeren te zitten maar dat kan ook de heckrotor zijn die harder draait. De Hirobo gromt echt in FFF, de 700 is stiller .Ook lijkt er een fluittoon uit de motor te komen die ik niet heb. Net geprobeerd de ESC uit te lezen maar ik had hem niet geleegd voor het vliegen dus daar stond alleen zooi in van het testen !! Vol Pitch wegvliegen gaat zonder toeren verlies, dus hij is wel krachtig. Ik vond hem tijdens de hover nog wel wat instabiel maar ik moet al mijn curves en expo's nog bijtunen. De heck werd al wat stabieler, met lage toeren pendelt hij af en toe nog, bij FFF is het weg. Ronald had ook last van pendelen in de hover, dus misschien is het toch nog de ESC die een tandje lager moet in Governor gain.
Mooi man, ben zelf ook zeer benieuwd hoe hij vliegt. Heb even mijn ontvanger accu gewogen en die weegt 158 gram samen met de aandrijf accu's wegen die dus samen 1822 gram.
Waar staat jouw governor gain op Rob? Ik heb de mijne op 17 staan, ga deze zo even iets omlaag brengen. Ga ook zo even loggen, ik had hem wel geleegd voordat we gingen vliegen.
Nou ik heb de governor gain wat omlaag gezet en ook even gelogd want ik had hem natuurlijk wel leeg gemaakt, NIET dus . De waardes leken wel heel veel op de vorige log, het geheugen van dat ding is dus niks mis mee, nah ja volgende keer dan maar nu is die iig leeg.
die van mij heb ik ook maar even leeg gemaakt dus, lekker op tijd he ! governor gain staat op 15 bij mij. Ik heb de headspeed change rate verhoogd van 4 naar 5, of zou dat te weinig zijn denk je ?
Ehhh volgens mij niets, of jij moet een ijzeren plankje hebben gemaakt voor je ontvanger accu :rolling: Losse gewichten: -Heli met ontvangeraccu en zonder bladen en zonder aandrijfaccu 3396 gram -Accu 1664 gram -Bladen 440 gram En ik heb nog eens een schakelaar en twee tail rod guides, oke we hebben het over "niets" maar we hebben wel een verschil van ruim 150 gram. En waar het in zit.....ik weet het niet?
Die heb ik ook op 5 staan, ik heb nu mijn governor gain op 16 gezet. Volgende keer vliegen wordt het denk ik gewoon laptopje meenemen naar het veld. Kan ik ook nog tussen het vliegen kijken naar filmpjes op youtube van Ken Block 4TshFWSsrn8[/media] - Ken Block's Gymkhana THREE, Part 2; Ultimate Playground; l'Autodrome, France Ok een beetje off topic, maar wel gaaf!