Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Discussie in 'Electro onroad' gestart door patrickjo, 21 okt 2010.

  1. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Klopt. Je hoord er ook helemaal niets over.. Daar zou gewoon op de clubsite gewoon een kopje over kunnen komen bijvoorbeeld met gerelement NK. Ook dat het mogelijk is om een light licentie te kopen dat zou misschien ook wel weer wat schelen allemaal! gewoon meer bekendheid maken over de veranderingen. want ook niet iedereen zit hier op het forum.

    Denk dat er op de ETS wedstrijd meer mensen aanmelden omdat dat nu een grotere naamsbekendheid heeft. En omdat er ook wat meer grote namen meerijden?
     
  2. SuperMario

    SuperMario

    Lid geworden:
    14 sep 2010
    Berichten:
    63

    Ik vermoed, het idee dat alles zo gelijk mogelijk is en de grote aantallen internationale racers voornamelijk.
     
  3. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    De kosten...tja iets minder dan 17 euro voor een wedstrijd. Daar zit de training van zaterdag bij. Ik vind het opzich wel meevallen maar goed.... dat is mijn mening.

    Verder......voordat ik mijn gal ga spugen hiero wacht ik even af tot het de eerste NK wedstrijd kwa inschrijvingen........... und dann gehts los! ;):2gunfire:
     
  4. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Waarom doen we dan niet het idee om gewoon net als bij de ETS zo een speedpassion setje te doen. (brengt ook extra kosten mee maar mensen willen het ook wel betalen voor de ets! )
    Voorheen werden toch ook die 19turn brushed motoren weer ingeleverd en moet je is kijken hoeveel er mee reden nog toen der tijd.
     
  5. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Of gewoon net zoals vroeger. Toen was het NK (ten minste bij off-road) één evenement van een weekend. Toen moest je je kwalificeren op de clubwedstrijden om mee te mogen doen aan het NK. Van elke klasse op de clubs werden er dan een aantal mensen naar het NK gestuurd en vanuit het NK werden er mensen richting het EK gestuurd.

    Okee, zo is het misschien niet meer mogelijk maar toen werd er wel vanuit de clubs soort van "gepushed" om je best te doen om zo naar het NK te mogen. De club daarintegen regelde de licentie bij de NOMAC, dat hoefde je zelf niet te doen.

    Je zou het dan nu zo kunnen doen door gewoon het NK in een drie daags evenement te houden op één baan. En dan elk jaar loten welke club het NK mag organiseren, dan kunnen de clubs er wat groters van maken en is het niet een verkapte clubwedstrijd. Zo kunnen andere clubs dan weer bijvoorbeeld een "open-NK" organiseren of iets in de trend van de Paasrace en Benelux+ race. Plus een voordeel daarvan is weer dat de clubs de klasses op elkaar af moeten stemmen om zo een gelijkheid te krijgen in klasses.

    Ik zat hier laatst over te denken toen ik met John hier aan een bakkie zat. Dat dat nog niet eens zo'n gek idee is om dat weer terug te brengen. Het is ergens ook wel logisch. Het EK is één evenement en het WK ook. Alleen het NK is onderverdeeld in 6 races en de meeste clubraces zijn er ook 6. Dan gaat het al snel op een clubrace lijken natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  6. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Precies dat is ook nog een optie om het gewoon 1 weekend te houden. alhoewel het over 6 wedstrijden natuurlijk wel wat leuker is.. maar dat is misschien ook een drempel voor velen. Misschien is het ook in te korten naar 3 races zodat het een groter geheel word?
     
  7. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Als ik heel eerlijk ben ga ik liever 5 keer naar dezelfde baan om te trainen om zo te auto goed op de baan te krijgen voor één NK en dan zeker weten dat de auto goed gaat. Het voordeel is er ook van dat het te plannen is in een periode dat het over het algemeen mooi weer is. Tuurlijk mag je een regenauto inzetten maar denk toch dat het een drempel minder is.
     
  8. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    mja kijk wat dat regen betreft... hier in nederland weet je nooit wanneer het regent. dat is het probleem... we hebben ook natte zomers gekent, nou was het vorig jaar over het algemeen ook niet echt lekker weer op de NK's.. voor zover ik herinner was het alleen op Rucphen mooi weer. Maar dat is gewoon een gok want dat kan je niet regelen het weer. Zelf vind ik 6 wedstrijden niet ergm want dan rij je op wat meer verschillende circuits. Natuurlijk is het ook leuk als je het op 1 weekend houd want misschien vinden sommige mensen de agenda wel te druk?
     
  9. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Het één weekend-idee speelt al een tijdje en is door meerdere mensen reeds -off the record dan- geoppert; wat mij betreft een dikke ja, rijden is namelijk leuk maar met 10 clubraces (bij twee clubs) en 6 ETS-races zit de agenda tussen april en september al lekker vol.

    De lage opkomst is een teken des tijds aangezien er overal minder rijders komen, voor een aantal clubraces en één ETS-weekend per jaar wil men nog wel in de buidel tasten, (je kan al voor 80 Euro incl. banden en een SP-motor meedoen) maar dan nog eens ruim 250 Euro (100 licentie plus 6 x 27 Euro voor de banden, zonder motor, vervoer en eventueel hotel) te investeren dat gaat mij op dit moment ook iets boven de pet...

    Het zal voor mij wel een light-deelname worden;-)

    Overigens hebben de stemmers op de vergadering niet (zoals vaak in voorgaande jaren)gekozen hun eigen zin of belangen door te drijven maar juist geprobeert een gedegen reglement neer zetten wat én aansluit bij België én bij de ETS. Hierdoor hoeven rijders niet nóg eens een regelaar en motor (voor het BK wel dan, maargoed) aan te schaffen en nemen veel clubs dit ook over waardoor ook het meedoen aan een OC landelijk makkelijker is. We kunnen namelijk wel stellen dat in 2011 bijna overal in NL met een SP 13.5T V3.0, een 0 gradenregelaar en Sorex-banden kan worden meegereden.

    Eric
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.806
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja.... wiens schuld is dat? Er is inderdaad (te) veel keuze welke het rijden op NOMAC niveau in het gevaar brengt. Nu zijn er een aantal mensen die het afwachten en bij te weinig deelname ook maar zullen besluiten niet mee te doen maar als iedereen op elkaar gaat zitten wachten schiet dat ook niet op.

    Is dat zo?
    De rijders op kleine banen vinden de 13.5 goed en de rijders op grote banen vinden de 10.5 weer beter, ik durf nog wel te stellen dat de 13.5 bij een 0 graden regelaar misschien nog wel eens kon tegenvallen op de grote banen.
    Maar als ik dan weer een beetje rond kijk heb je ook weer de vele groepen die het liefst wat anders rijden, niet alleen in auto zoals F1, frontwheel en TT01/Swift maar ook mensen die iets tegen Speed Passion hebben of de gekozen band waar hier nog een discussie over te vinden is.
    Bij mij op de club was er ook een stelling om maar 2 klasses te gaan rijden en de door een beperkte stemming 2 gekozen klasses gaf weer wat weerstand bij andere rijders, het zal ook nooit goed zijn.....
     
  11. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Er waren hier flinke disussies aan de gang en daar waren er vele bij die toen aangaven dat ze mee zouden doen als er in de TC zogenaamde "0" graden zouden gaan rijden.

    Dat het in je rc agenda druk is snap ik maar dat is geen excuus, dat wist je vorig jaar ook en dat jaar daarvoor ook. Als iemand een gepassioneerde voorstander van een bepaald regelement is (en sommige waren daar heel gepassioneerd over hier en op de vergadering, zie de diverse discussies erover) dan siert het degene als die ook daadwerkelijk het regelement omarmt en voor de 100% meedoet. Dat is in ieder geval mijn mening. Ik vindt het raar dat er hier geweldige discussies waren en nu de tc regelement er eindelijk is, zijn degene die de vooraan stonden in geen velden of wegen te bekennen en is er weer een ander excuus om niet of maar half mee te doen. Het zal allemaal wel....
     
  12. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Het zal inderdaad nooit goed zijn..
    Misschien is het ook nog wel leuk om eventueel een TT-01 klasse toe te voegen? of is dat in strijd met de tamiya challenge?
     
  13. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Daar ben ik het helemaal mee eens! het is zo goed als altijd diegene met de grootste mond die dan niets van zich laten horen en dus ook niet inschrijven.. dat is gewoon heel erg jammer. wat dat betreft ben ik blij dat ik pro10 rijd!
     
  14. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Is één van de redenen, maar alle fun moet ook betaald worden; zicht op mijn en andermans financiën heb je niet dus dat kan ik je niet kwalijk nemen, verder hebben veel mensen ook nog andere prioriteiten dan RC alleen (werk, gezin, andere liefhebberijen), dus 3 lange ETS-weekends en 10 (of 11;-) losse dagen in andere weekends is genoeg.

    Wat jammer is is dat er nu aan bepaalde mensen een soort "verplichting" wordt opgelegd om mee te doen omdat ze de moeite hebben genomen op de NOMAC-vergadering te verschijnen en daar zo goed als mogelijk een aantal afspraken hebben gemaakt!!

    Gelukkig leven we niet in één of andere rare staat en is iedereen vrij om te doen wat hij zelf wil (en niet wat een ander vind dat je moet doen)

    Dussss....
     
  15. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    De mensen met de grootste mond heb ik niet op de vergadering gezien.....
     
  16. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    klopt die zal je misschien niet hebben gezien op de vergadering.. zelf was ik er ook niet maar dat was omdat ik het niet redde om daar aanwezig te zijn anders was ik er ook zeker geweest!
    Maar op veel clubs hoor je heel veel mensen die erover kunnen discussiëren maar niet op de vergadering komen en ook niet inschrijven daardoor. Maar hier kan je wel altijd over door blijven gaan want het is een eindeloze discussie namelijk.
    Inderdaad in iemands anders financiën kan je nooit kijken en het is soms keuzes maken, maar het is wel zonde dat het zo ineens helemaal instort!
     
  17. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik was ook bij de vergadering en ja ik vindt het normaal om woorden naar daden om te zetten maar inderdaad denken andere mensen daar anders over, even goede vrienden maar ik weet genoeg :wink:
     
  18. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Jammer dat elke vorm van positieve energie in dit land zo snel negatief getrokken wordt ;-) (zal ook maar even winken)

    Maar om even on-topic te blijven: Als iedereen eens goed nadenkt over de reden dat hij niet meedoet en het clubkwalificatie-verhaal en één grote NK-finale er in meeneemt, wie weet dat er dan wel iets positiefs uit de lage opkomst van dit jaar komt??
     
  19. Rogier

    Rogier Guest

    Ik denk dat de afgelopen jaren Nederland steeds een beetje achter de muziek heeft aangelopen. Nieuwe dingen werden eerst afgewacht terwijl landen om ons heen (Belgie, UK en Duitsland) wel de doorontwikkeling oppakten. De afgelopen jaren hebben veel mensen het plezier aan de NK's verloren. Ik heb wel wat mensen gesproken en een ieder heeft wel zijn eigen reden. Echter vaak komt ook wel de Nomac organisatie bij de wedstrijden zelf om de hoek kijken. Het is echter hier niet de plek om de Nomac af te zeiken!

    Tja... en waarom is de ETS wel een enorm succes? Waarom zijn er bij wedstrijd ruim 12 uur rijden van NL wel gemiddeld 25 NL-ers aanwezig. Zou het iets met de aankleding te maken hebben? Zou het organisatorisch zijn? Het niveau? Het internationale? In ieder geval de lage drempel om mee te mogen doen denk ik. Geen 100 Euro licentie, maar gewoon per keer betalen (overall wel duurder!!), geen verplicht lidmaatschap bij een Nomac club, voor de stock duidelijkheid: 1 regelaar en 1 motor klaar.

    Bij onze club Real80 zijn dit seizoen 6 electrorijders opgestapt, om verschillende redenen overigens. Allen hebben ze een keer NK's gereden. De ene wat actiever dan de ander, maar reken maar dat je ze alle 6 straks ziet bij de ETS in Apeldoorn en Andernach. 2 Gaan dit seizoen zelfs door heel Europa voor de ETS...

    Voor mezelf geldt dat ik best NK's zou willen rijden, maar het niet doe om een paar redenen; ik heb er simpelweg de tijd niet voor met meer hobbies en kleine kids (belangrijkste reden), ik vind de manier waarop de regels voor het komende seizoen tot stand komen raar (waarom mogen alleen mensen stemmen die al gereden hebben? Stel ik ben nieuw en wil rijden, maar heb dus niks in te brengen.) en als laatste ga ik me niet inschrijven voor een wedstrijd waar nog maar 5 mensen zich voor hebben aangemeld, ondanks meerdere aankondigingen en smeekbedes om aan te melden.

    Just my 2 cents, zonder ook maar ergens een waarde aan te hangen of iets te veroordelen!!
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    volgende keer samen een biertje (of iets anders) pakken op de mach, rondje van mij... :D
     

Deel Deze Pagina