Gezien het patent op coax (zie Y6-550) maar een nieuw ontwerp gemaakt. Vrij experimenteel vanwege die eerste rotor bovenaan, maar verwacht niet echt een probleem omdat het frame normaal heel solide is.
Dit ontwerp heeft enkele voordelen tov het coax model:
- ik kan de stroomverdeler gebruiken.
- MK board staat in het zwaartepunt (hoewel dat niet in de Y6 was heb ik daar niks van gemerkt).
- rotoren om de 60° ipv 120°, zou dus nog stabieler moeten zijn.
- zeer eenvoudig landingsgestel
- zeer veel extra inbouwruimte
- efficienter (geen coax)
- eenvoudige kap (slechts één deel moet gevormd, dat kan zelfs koud aangezien ik hiervoor Veralite PET-plaat gebruik).
nadeel is wellicht dat hij toch iets zwaarder zal zijn, maar zal wel ruimschoots gecompenseerd doordat het geen coax aandrijving is.
De batterijhouder heb ik nog niet ontworpen. Eerst zien waar die juist moet komen.
Frame is plooibaar !
Alle onderdelen zijn reeds "ge cnc 'd", wacht enkel op levering geprinte onderdelen.




Mooi plaatsje voorzien voor de buzzer, ver weg van de Navi Ctrl.

Oh ja, Asctec heeft een patent in AANVRAAG op V-vorm met VRIJ zicht, deze heeft GEEN vrij zicht.
Dit ontwerp heeft enkele voordelen tov het coax model:
- ik kan de stroomverdeler gebruiken.
- MK board staat in het zwaartepunt (hoewel dat niet in de Y6 was heb ik daar niks van gemerkt).
- rotoren om de 60° ipv 120°, zou dus nog stabieler moeten zijn.
- zeer eenvoudig landingsgestel
- zeer veel extra inbouwruimte
- efficienter (geen coax)
- eenvoudige kap (slechts één deel moet gevormd, dat kan zelfs koud aangezien ik hiervoor Veralite PET-plaat gebruik).
nadeel is wellicht dat hij toch iets zwaarder zal zijn, maar zal wel ruimschoots gecompenseerd doordat het geen coax aandrijving is.
De batterijhouder heb ik nog niet ontworpen. Eerst zien waar die juist moet komen.
Frame is plooibaar !
Alle onderdelen zijn reeds "ge cnc 'd", wacht enkel op levering geprinte onderdelen.




Mooi plaatsje voorzien voor de buzzer, ver weg van de Navi Ctrl.

Oh ja, Asctec heeft een patent in AANVRAAG op V-vorm met VRIJ zicht, deze heeft GEEN vrij zicht.
Laatst bewerkt: