Net even een duurtest gedaan bij deze wind (volgens kmi 3-4 bft), hij blijft netjes op z'n plaats, heb de indruk dat ie minder windgevoeliger is dan de Y6. Met een SLS 4S/4000 net 13'. Ik had enkele bij SLS besteld maar deze vallen mij wat tegen. Moet beter kunnen met Thunderpower of Bionic lipo's.
Nog wat testen en ja, eerste crash. Bij een snelle yaw zakte hij schuin achter langs één kant weg en ik heb toen alles losgelaten in de hoop dat hij zichzelf zou stabilizeren, dat deed hij niet of toch niet voldoende maar ondertussen was ie al in tollende beweging richting boom. Tegen een tak en... krak. Op dat moment had GPS ook al ingegrepen moeten hebben maar het leek alsof ie niet stabiel te krijgen was. Dat met die yaw had ik net ervoor ook al opgemerkt en toen duurde het ook een tijd tot hij terug stabiel vloog. Wel heb ik toen gas gegeven. Het frame, electronica is nog volledig intakt, waarmee nog maar eens bewezen is dat de onderdelen beresterk zijn. Wel is er één motorbel krom. Vraag is nu of dit te maken heeft met het concept als geheel of er zich een ander probleem voordeed. De props schuin achter staan natuurlijk op een geheel andere afstand tov van het bord dan de voorste op de buis. Dan spreken we nog niet over die prop aan de top.
Kan je misschien een screen shot van je mixer tab maken. En een overzichtje welke motor welk nummer heeft. Het kan zijn dat je daar wat verkeerd hebt ingesteld.
mixer is standard settings (mkm files op mikrokopter hexa en hexa2 zijn overigens identiek). Rotoren voor = 1 dan klokwijzerszin gewoon rond (standard).
Daar kan dus het probleem zitten. Omdat jouw configuratie redelijk afwijkt van de standaard hexa denk ik dat deze gewijzigd moet worden. Ik zal eens even kijken. EDIT: mixer settings lijken wel redelijk te kloppen met de standaard hexa setting. Kan je het vreemde gedrag wat beter beschrijven.
is het probleem niet dat de motor voor op een andere afstand heeft ten opzichten van de rest. als de setup vierkant was geweest zou het kloppen. gokje.
in principe staat het geheel van motoren in het CG. In feite zijn de zijdelingse motoren gewoon zijdelings verschoven (zodat het CG goed blijft). De voorste 2 meer dan de achterste. Hij heeft enkel een probleem met Yaw. Dan gaat ie wat in spiraalvorm tollen en lijkt de MK het moeilijk te hebben om hem terug te corrigeren. Misschien toch maar voor een heel traditioneel concept gaan, daarvan weten we dat het goed werkt.