De Arrow van BMI ( grotere kloon van AXN Clouds Fly )

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door jaccies, 5 mei 2010.

  1. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Ik heb praktisch hele lijf verstevigd met 25gram glasdoek met epoxy
     
  2. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Graag gedaan hoor, je vloog voor een beginner prima met de kist.... daar komt een brevet aan. Tja de foto's die zijn "stiekem" gemaakt toen je druk aan het vliegen was. Ik ben benieuwd hoe je kist vliegt met de ander prop. Mocht dit geen oplossing zijn dan heb ik nog een clouds fly motor met mount voor je incl aangepaste domping. Een prop heb ik helaas niet voor je.
     
  3. caliban

    caliban

    Lid geworden:
    4 okt 2010
    Berichten:
    71
    Waar was je nauw afgelopen zondag... Heb de arrow uitgebreid gevlogen met de nieuwe 6x4 prop.. gaat een heel stuk beter... reageerd nu niet zo heftig meer op het gas....

    Dus dus een andere prop was een goede tip....:thumbsup:

    Zie je op VB
     
  4. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    En heb je ook de stroom gemeten bij vol gas met 6x4?
    Moet je toch wel de originele 20A regelaar vervangen hebben door een grotere, want bij 5x5 prop is de stroom al 18A !!!
    wordt de motor niet te warm met 6x4?
     
  5. caliban

    caliban

    Lid geworden:
    4 okt 2010
    Berichten:
    71
    Ik heb de stroom gemeten. En het had gekund met de originele ESC. Maar heb inmiddels een 40A Hobbywing met een TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T motor. Dit omdat ik diverse problemen had met de orginele motor en ESC. Deze zijn toen bijde keurig door RCKiX vervangen.... Maar heb toen toch voor een andere conf gekozen omdat ik de orginele conf zo vond gillen...8O

    Maar afgelopen zondag met de 6x4 prop gevlogen, moet zeggen bevalt erg goed. Veel minder heftig als met de 7x4. Erg prettig... Een aanrader...
     
  6. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Graag gedaan :halfrobot:

    Ik heb nu die orginele motor van de BMI arrow met een 5.5x4.5 prop op mijn fly-cat zitten (donor van Caliban) :) En gaat als de brandweer. Trekt nu 19.5 Amp.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
  7. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Goed om te horen dat je nieuwe prop veel verbetering levert. Afgelopen zondag was ik met een clublid wezen wielrennen in mei ga ik in Zuid Frankrijk een berg beklimmen. Daarna wezen eten bij me ouders. Dit weekend wil wel komen!
     
  8. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Zaterdag moet het erg mooi worden! Hopen dat er niet te veel wind staat.
     
  9. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Zaterdagmiddag ga ik naar het veld! Ik ga dan vliegen met de Arrow in standaard set-up. Thuis zag ik dat het blokje lood van 30 gram van de staart verdwenen was.
     
  10. caliban

    caliban

    Lid geworden:
    4 okt 2010
    Berichten:
    71
    Is dat 1 van die blokjes die er standaard bij zitten. Als je die niet meer hebt dan heb ik ze nog wel liggen.

    Dus laat maar weten als je er 1 nodig hebt.

    Hopelijk tot zaterdag....
     
  11. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Bedankt, het blokje lood heb zondag gekregen.

    De Arrow vloog in de standaard set-up toch wat minder. Hiervan waren twee oorzaken.
    1) Ik had het zwaarte punt niet goed zitten namelijk een klein beetje te veel naar achteren. Dit is makkelijk op te lossen door de regelaar en ontvanger naar voren te halen. Maar dit heeft wel veel invloed op hoe het model vliegt.
    2) De arrow is aanzienlijk lichter. Dit maakt het toestel gevoeliger voor de wind. Het zwaarder model vliegt prima met wat meer wind.

    Voordelen van de lichter versie is dat het model nog sneller klimt en langer blijft zweven. Dit was wel even wennen met het landen.
     
  12. Solex_nl

    Solex_nl

    Lid geworden:
    16 apr 2010
    Berichten:
    145
    Locatie:
    Den Helder
    Hoe zit het met lipo's kleiner dan 2200mah? Hebben jullie daar ervaring mee?
    Ik zou wat graag willen zweven, maar termiek vind je niet zo snel boven de noordzee..
    Wel mooie, strakke harde wind :)
    Beetje minder gewicht zou daarbij wel helpen denk ik.
    Ben nog steeds blij met mijn Arrow!
     
  13. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Als je lichter dan 2200 gaat dan heb je lood in de neus nodig. Tja dan heb ik liever meer accu dan dood gewicht.
    Tevens nog een ander punt met meer wind is meer massa in de arrow prettiger. Mijn arrow vliegt nu 2200 en dan merk ik dat het model erg gevoeliger is voor de wind dan met de 5000. Twee weken geleden gevlogen in zeeland met windkracht 5 plus. Tegen de wind in vloog het model vanaf de grond gezien achteruit. Met meer gewicht vliegt het model rustiger. Met de 5000 gebeurde dit nooit.
     
  14. Guardo

    Guardo Guest

    Beste vrienden, een vraagje nogmaals. Ik heb de indruk dat er toch wat wind nodig is om mijn arrow weg te krijgen...klopt dit? Zonder wind, is hij al twee maal gecrashed? heb hem ondertussen nog niet gevlogen, zonde dus, en ik heb nog geen tijd gehad om naar de club hier te gaan voor extra info.

    Als je de arrow opgooit, moet je dan krachtig werpen of zelfs iemand laten lopen. Heb zelfs al gedacht om er wieltjes onder te zetten. Momenteel zit ik dus met een kleine schrik om nog te vliegen, daar hij vorige keer niet van grond wou komen. Het zwaartepunt werd door de winkel geplaatst en zou moeten goed zitten (er werd zelfs lood voorin aangebracht).


    Vriendelijke groeten

    Guy
     
  15. Solex_nl

    Solex_nl

    Lid geworden:
    16 apr 2010
    Berichten:
    145
    Locatie:
    Den Helder
    ik geef ongeveer 70% gas, en gooi hem weg, ik smijt hem niet weg, gewoon een flinke gooi.. Zonder te lopen en wind. zit je propeller niet verkeerd om? De cijfers op de prop moeten vanaf de neus leesbaar zijn, dus niet vanaf de staartkant.
     
  16. Solex_nl

    Solex_nl

    Lid geworden:
    16 apr 2010
    Berichten:
    145
    Locatie:
    Den Helder
    wel recht in de wind gooien natuurlijk..!
     
  17. caliban

    caliban

    Lid geworden:
    4 okt 2010
    Berichten:
    71
    Vandaag nog 2x gestart, geen probleem 3/4 gas een zet en meteen daarna wat up geven.. kist gaat prima omhoog. Zelfs met de windkracht 4 van vandaag... (erg leuk om de Arrow achteruit te zien gaan ;) )

    De eerder genoemde tip of je prop goed zit, kan je ook controleren door te voelen of de prop daadwerkelijk naar achter blaast. Heb 1 keer de ESC los gehad en verkeerd terug aangesloten. Prop draaide de verkeerde kant op.. leek bijna achteruit te gaan... dus dat zou je eigenlijk moeten merken...

    wat betreft het zwaarte punt, zou je het begin van deze threat effies moeten checken.... wat in de handleiding staat kan ook...

    Wat voorn setup gebruikt je?
     
  18. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Hallo allemaal. Beetje stil in dit draadje.
    Ik heb ivm het overlijden van mijn AXN floater zojuist op de knop gedrukt voor een BMI arrow. Hoop dat ik 'm snel in huis heb.
    Ik zal de bouwvorderingen en maiden hier uiteraard even posten.

    groeten Dave
     
  19. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Dave,

    Een goede keuze om een arrow aan te schaven. Je zal het zeker een leuke kist vinden. Ik ben benieuwd hoe je kist vindt vliegen.
    Het is natuurlijk zo stil omdat iedereen aan het vliegen is met de arrow!

    Overigens een tip voor alle vlieger. Ik heb de arrow de laatste tijd in de achterbak liggen. Stel dat in de buurt kom van een geschikte vlieg locatie dan kan je direct vliegen.Ik ben er achter gekomen dat dit niet verstandig.
    Als het model in de auto warm wordt dan kan de lijm loslaten. Toen ik deze week wilde starten was de motormount losgekomen. Blijkbaar gaat de lijm loslaten als deze warm is.
     
  20. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    ... hoe vinden jullie de arrow vliegen tov de clouds?
     

Deel Deze Pagina