bruder budgetplan

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door bruderboer, 12 apr 2010.

  1. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Bruderboer,


    Mooie achterlichten geworden hoor, mooi strak !
     
  2. trucker johan

    trucker johan

    Lid geworden:
    13 mei 2008
    Berichten:
    207
    Locatie:
    kortrijk
    mooie kraan op die vrachtwagen

    hallo

    ik ben namelijk ook bezig met zo een kraan aan het bouwen.
    die zal 700mm ver rijken 850mm hoogte hallen en op 700mm 1kg tillen.
    dit alles met electrische motors.
    er zal later iets op het forum verschijnen.
    doe zoo verder.
    groeten johan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    ben benieuwd johan naar die elektromotor aandrijving voor die kraan.

    gr
     
  4. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    kraan met elektro motorren

    Hoi Johan,

    Betreft je te bouwen kraan, ik ben zeer benieuwd!
    Dit omdat ik ook na mijn actros een bruder M.A.N of Scania wil gaan bouwen met vlakke bak zoals op de foto's van de Boerman Truck.
    Ze zijn gespecialiseert in het vervoer van portocabines, en die combi wil ik ook in model nog eens gaan maken.
    Gezien ik hydro heel mooi vind werken maar voor mijzelf te duur vind om het nog "hobby" te blijven noemen zoek ik ook naar allerlei elektro oplossingen ter vervang van hydro.
    Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen daaromtrend !

    Groet Sander
     
  5. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    gegevens kraan "Boerman Transport

    Hee Johan,

    Trekker met autolaadkraan:
    [FONT=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Autolaadkraan capaciteiten varierend van 26 tot 100 ton/meter;
    Mastlengtes varierend van 13 tot 17 meter;
    Hijsvermogen/afstand: varierend van 16.500 kilogram op 4,5 meter tot 4.000 kilogram
    op 17 meter;
    Autolaadkranen zijn allen voorzien van evenaars;
    Enkele autolaadkranen zijn voorzien van 1 of 2 mechanische schuifdelen (beperkt de
    hijshoogte);
    [/FONT]
    [FONT=verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
    [FONT=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Misschien heb je hier wat aan? (gegevens van site "Boerman Transport")

    groet Sander
    [/FONT]
     
  6. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    mooi project, kijk altijd me ogen uit in de truckers hoek ;)
    een tip voor je lampen, bison shoe repair. ik gebruik dit om de verlichting in mijn lexaan kappen vast te zetten (en het wordt niet wit)
     
  7. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    O Oké, i keep it in mint :pim:

    Maar met PVC-leidinglijm gaat het ook heel goed en is het wel makkelijk te doseren in hoever je het kwastje afstrijkt aan de pot alvorens je het kunstof op het kwastje dipt.

    En in verhouding heb je ook wel lekker veel lijm voor het geld in verhouding tot tubetjes.

    groet Sander
     
  8. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
  9. H.Veldhoen

    H.Veldhoen Guest

    wat leuk dat je familie van boerman bent wat is het dan van jouw als ik vragen mag?
     
  10. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Bericht van de moderator :

    Topic opgeschoond
     
  11. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    Nico Boerman was een oom van mij, zijn zoon Teus Boerman heeft de zaak voortgezet en nu is het bedrijf weer in handen van zijn zoon Conrad Boerman.
    Het raakt wel steeds verder van mijn bed in die zin, maar het blijft toch altijd het "famillie gevoel".
    Het is indertijd wel behoorlijk uitgebreid, er rijden nu zo'n 100 combinatie's rond onder de Boerman vlag, inmiddels valt "de Jong Transport" en nog een koeriers afdeling ook onder het geheel wat een enorme uitbreiding heeft gegeven.
    Rijden heel veel cement poeder en andere stoffen en rijden ook veel voor "porto cabine" waar "De Jong Transport" ook weer een groot deel in meespeeld. Verder veel specialistisch werk waar men met de truck voorzien van zware inklapkranen op plekken kan komen waar een kraanwagen niet bij kan.

    groet Sander
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2010
  12. H.Veldhoen

    H.Veldhoen Guest

    ja dat weet ik allemaal want mijn vader is directeur van Boerman Transport dus als je nog een paar foto's nodig hebt ;)

    zijn trouwens autolaadkranen! en De Jong Transport rijdt niet voor porto cabin en die koeriers afdeling heet "Renbode Koeriers" en "Plus Unit Service" hoort er ook nog bij die installeren units.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2010
  13. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    Nico en Kees kwamen wel regelmatig bij ons op bezoek en andersom, Teus zagen we al wat minder, en Conrad ken ik persoonlijk niet.
    Heb wel wat contact met hem gehad omtrend wat transporten en de foto's en kleurnummers maar verder gaat het niet.

    Betreft de omvang en alles wat onder de Boerman vlag behoort ben ik het zicht ook wel kwijtgeraakt in de loop der jaren.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  14. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    Weer eens wat foto's gemaakt van de vorderingen.

    Hobby heeft een tijdje stil gelegen maar heb het er weer lekker druk mee.
    De koeltoren is klaar, achter de radiator zit nu de ontvanger en de CTI switsjes.
    Achter de 2 brandstoftanks ligt de accu.
    Het hele huis wordt geventileerd door een laptop ventilator welke direct achter de radiator zit. De radiator zit 5 mm vrij van het huis waardoor de ventilator kan aanzuigen en via de ontvanger door naar de accu en door een gat in de zijkant achter het zijscherm de lucht weer weg kan.
    In het kastje boven de rode luchttankjes licht een 5 cel ontvanger accu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterlichten zijn ook klaar en resultaat vindt ik boven verwachting.
    Had wat problemen met het aansluiten van de led's op de wedico print.
    Deze zet alles in serie op 3 a 4 volt en led's had ik berekend op 12 volt wat de gebruikelijke spanning op de hoofdprint. Nu heb ik de print er vantussen geknipt en aan bonken gezaagd. Nu heb ik de draden op de zelfde benummering als op de hoofdprint vast gesoldeerd onder de aansluitschroefjes, zo kan ik alles nogsteeds los halen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook de spatborden heb ik nu anders gemaakt. Eerst per wiel een spatbord gemaakt maar de ruimte tussen de wielen was te beperkt er 2 spatborden tussen te proppen. Nu 1 lang spatbord over alle 3 de wielen gemaakt van 2 mm aluminium plaat. Eerst een flens omgezet, daarna het rechte deel bepaalt en in de bankschroef rond gebogen om een losse ronde tuin border rand (zo'n halve maan betonbandje) heb er even geen goede uitleg voor.
    Na het terugveren van het aluminium na het buigen is het precies de juiste ronding om de wielen. Het flensje ligt dan bij het buigen in het afgeschuinde facet kantje van de steen en buigt het ook heel mooi zonder dat het flensje vervormd.

    [​IMG]



    De zijschermen van de koeltoren zijn nu in de juiste kleur gespoten en zijn mooi geworden. de ingeluimde stukken kunststof waar het raam heeft gezeten zijn totaal niet zichtbaar meer na plamuren en schuren en gronden. Ik heb de schermen gemaakt van een 2e bruder cabine zodat ik dezelfde vorm heb als de cabine. Overigens zijn de "diep geel 610" spuitbussen van golden circel nagenoeg de gele bruder kleur. in de zon zie je geen verschil in kleur maar in een donker hoekje zie je iets kleurverschil. op de foto is het beter zichtbaar als met het blote oog, filtert er toch meer pigment verschil uit zo'n digi camara.
    Weet nog niet of ik de cabine ook nog ga spuiten gezien het niet opvalt in kleur.,wel iets glans verschil doordat de cabine iets matter uitvalt.

    [​IMG]

    Nog wat kleine aanpassingen aan de zelf uitgedokterde pendel achterassen doordat de aandruifas niet geheel lekker in het diferentieel blijft zitten.
    Dit doordat de assen eigenlijk teveel kunnen veren/kantelen.
    Als ik dit goed heb is de truck klaar en kan ik aan de dieplader verder.

    Het geheel ga ik in "Heijmans" uitvoeren en beletteren, het gaat toch geen "Boerman Transport" worden gezien zij ook deze combi niet hebben rijden. Als ik dit in zijn geheel klaar heb wil ik nog een truck gaan bouwen met een grote hydrolische autolaadkraan en vlakke bak en dan wel in "Boerman"kleuren uitvoeren omdat dat is waar ze veel combinatie's van hebben rijden. en dan daar een paar p"porto cabine's" op maken om te vervoeren en te verstapelen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    ik vind dat je dat heel netjes hebt gespoten en gebouwd,
    de hele combi is een plaatje,
    zie zij paneel was toch ook het zelfde geel dus hoefde je eigenlijk niet te spuiten,
    de zaagsnede enkel met waterproof mooi glad polijsten zou voldoende moeten zijn,
    kunstof is door en door geel gekleurd
    mvg markioo
     
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Bruderboer,

    Wat heb je een ongelofelijke mooie MB Actros Zwaartransporttrekker gebouwd met heel weinig middelen (Low Budget)
    Ook de zijskirts naast de zwaartransportmodule zijn mooi geworden.
    Maar ook de spatborden zijn heel mooie gebogen.
    Wat ook opvalt dat je het chassis hebt dicht gemaakt hebt met de oprijplanken van de Bruder Semi-dieplader.
    Je bent nogal vindingrijk vind ik.

    Bovendien heb je een hele mooie 5 assige dieplader gebouwd van 2 semi-diepladers van Bruder, echt heel mooi !

    Zo zie je maar weer dat je voor relatief weinig geld een mooie combinatie kan bouwen.

    Succes met de verdere (af)bouw van de combinatie
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2011
  17. Volvo_freak

    Volvo_freak

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    893
    Locatie:
    België SchriekCity
    dat ziet er een zeer knappe combinatie uit voor niet teveel geld he bruderboer
    die zijschermen vind ik wel knap gevonden, dat zie je niet zo vaak
    ga zo door zou ik zeggen
     
  18. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)

    Hee Markioo,

    Ik heb bij de zijskirts de dichtgezette ramen en de groeven van de deur contouren dicht moeten plamuren en met spuitplamuur verder afgewerkt en telkens geschuurd. nu zie je zelfs met de hoogglans lak echt geen enkel reliëf of iets wat er naar wijst dat er aan geknoeid is. het is inderdaad wel door en door geel. overigens tast de "golden circel" spuitverf het bruder kunststof totaal niet aan en heeft na schuren een uitstekene hechting.
     
  19. bruderboer

    bruderboer

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Zuidbroek (gr.)
    De dichtgezette achterkant tussen de spatboren onder het cassis heb ik van jouw actros afgekeken Piet......:yes:
    Wil er nog een aanhanger trekhaak in maken. Dat komt nog, nu eerst maar eens rijden. Koop er denk ik nog even een secondhand diepladertje achter om iets te hebben om mee te rijden tot de echte lowloader af is.
     

Deel Deze Pagina