Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Je hebt er alleen zo weinig aan JW, constant rijden is veel belangrijker..;)
    Maar daar weet jij alles van:cool:
    Volgende week doen we het nog een keertje over, ga zaterdag maar een paar setjes banden oproken en aan die schroeven draaien.

    Weet jij trouwens hoe het met dat spoiler verhaal is afgelopen...? hahaha
     
  2. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Best een leuk baantje, zo naar Groningen en terug. We hadden Rob ook nog ingehaald.
     
  3. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek

    Die schrok zich helemaal de het lazeres volgens mij!
     
  4. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
  5. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Op Foto/Video | Real80 staan de foto's van de prijsuitrijking.
    Meer foto's volgen spoedig.

    Verder wil ik namens het hele team van Real80 iedereen bedanken voor het mooie evenement. :thumbsup:

    Marcel de Wit
    Sectievoorzitter 1:8(brandstof) MRC Real 80
     
  6. djiewie

    djiewie Guest

    @Bart,

    Even over onze nieuwe NOMAC weegschaal. Had ik vorig seizoen een auto waar ik 20 gram in moest plakken omdat die te licht was bij de wedstrijd, is diezelfde auto nu 130 gram te zwaar.:confused::confused: Is die weeg schaal te eiken?
    nee volgens mij. Ik zal het gewicht er weer af schroeven iig.
    Ik heb de NT1 aan alle kanten op bladeren of rommel gecontroleerd en geen meeliftend gewicht gevonden :( Kan jij hem even controleren met een andere weegschaal wat het verschil is of zou kunnen zijn.

    Of weegt een volle tank 100gram? want hij had nu wel een volle tank brandstof.
     
  7. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Iets van 62 gram volgens mij, maar die basic motor is misschien wel zwaarder?
    Dus 1830-62 = 1770, dan is de motor misschien 20 gram zwaarder (koelkop),
    1770-20 = 1750, dan min de 20 gram bij plakken = 1730

    Misschien valt het wel mee en moet je die 30 gram zoeken in de onderdelen die je zo snel maken,
    je moet iets verandert hebben met vorig jaar..?;)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  8. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen foto's. Maar het was allemaal top georganiseerd! :D De barbecue deed het ook goed. En het is heel aardig om 280 puntjes te hebben na 2 wedstrijden. :)
     
  9. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek
    Je bent niet de enige die er last van heeft. Bbknoei ging goed ja! Wees maar trots op je punten! heb je al voor goede ti-wrap dingen gezorgd?
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Er zit ongeveer 0,5 tot 1 gram verschil tussen de oude en de nieuwe. Maar de nieuwe geeft juist een lichter gewicht aan dan de oude.. Je zult het dus toch bij jezelf moeten zoeken.
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik kan de foto's wel zien. Wat voor browser gebruiken jullie dan? Ik gebruik Chrome van google

    Het was zeer gezellig weer. Wel jammer dat er niet al te veel deelname was in onze klasse. Hierdoor was het even zoeken met een pitmaat voor onze finale (GP Sport).

    Tot in Gouda!!

    M.v.g. Mark.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.793
    Locatie:
    Sassenheim
    IJken is lastig, controleren met een stuk ijkgewicht is te doen.

    Als je nu 130 zwaarder bent is het in ieder geval toegestaan maar je moet bij jezelf ook ten rade gaan wat je anders hebt tov. vorig jaar. Andere velgen/banden, andere body (met stiffeners?), een flinke kwak wef, stikkers, diff/oneway/spool, andere servo's? en noem het maar op.

    Ik weet bij een 1:8 kunnen lichtgewicht velgen en een lichtgewicht body al snel 80 gram uitmaken.
     
  13. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek
    Vanmorgen deed die het bij mij met IE en Firefox. Bart heeft volgens mij Chrome. Ik kan ze ook helemaal niet terugvinden op de site
     
  14. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Hahaha, ik kwam niet meer bij toen ik op de A4 nog steeds die foute mercedes in me spiegels zag. :D:D
     
  15. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek
    We hadden het er van tevoren nog over, Roy de pannenkoek:D
     
  16. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Natuurlijk niet, ik moet de rest toch een beetje voorsprong gunnen.

    Ik gebruik Chrome inderdaad en ik zie de foto's helaas nog steeds niet.

    En ik maar tegen Sidney vertellen dat het Roy niet kon zijn omdat hij dan rechtsaf de A9 op had gegaan.

    Het lachen om Roy is ook sowieso iets zonder einde. Op zaterdag belt hij Daan om te vragen wat voor setup hij moet hebben, en op zondag begint het al mooi dat hij op commando z'n luchtfilter kapot knipt. En het werd helemaal geweldig toen hij in de finale nog zat te zeuren dat die setup niet werkte. Echt waar, ik heb meteen weer een goeie week. Gelukkig kunnen we volgende week alweer om elkaar lachen.
     
  17. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Ach ja, zonder ooit op de baan gereden te hebben rij ik nog de snellere ronde;) enige training en een tankmaat (BS aka. DS) die de motor twee keer zonder brandstof laat staan en het was geheel anders geweest (die fantasie setup ging nog wel..). We kunnen er voor zondag wel iets op zetten hoor:D Dacht zelf aan een setje banden ofzo..?

    Wat bedoel je met die speciale ty-rap, waar kan je die kopen en hoe werkt het..?
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    En zo had ik 8 gram te weinig.............
    Kwam bij mij door de andere motor, een spool en wat banden van een niet nader te noemen merk :)

    Ohja, en de bbq, gaan we (als het goed weer is) voor gouda weer proberen!
     
  19. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Ik moet zeggen dat de kyosho klasse erg leuk was om naar te kijken. Wat hebben die auto`s veel grip zeg, moet misschien eens praten met die jongens hoe ze dat doen.:D

    Hey je hebt weer top gereden dit weekend en heb ook genoten van jullie.
    Onze grip komt voornamelijk door het gebrek van vermogen.
    Ik rij zowel een RRR met een snelle(R&B) en een standaard Kyosho motor en daar zit veel verschil in.
    Slijtage van de banden is veel lager met de standaard motor.
    Ik ging best aardig daar(lag 3e) maar was ineens mijn 2e versnelling kwijt en eigenwijs toch doorrijden en einde rechte stuk plof drijfstang kapot.
    Moest wel een beetje lachen om wat Ruben zei.
    Die hielp eentje van ons en die bleef doorijden met een kapotte uitlaat en die had zoiets van blijven gaan en die fanatiekheid verwachtte die niet bij ons.
    Ja Ruben er zijn er een paar die doorrijden tot het stuk gaat(ja ik ook;-))
    Gr.Jos
     
  20. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hey JW, gefeliciterd met je overwinning! Klasse.

    Groet Robert
     

Deel Deze Pagina