Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

  1. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bij de V-ONER-SR gebruiken we geen trekstarter meer, dus niet alle kyosho auto's hebben een trekstarter;)

    M.v.g. Mark
     
  2. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ssst!

    Interessant! Dus dan gaat de motor die daarop zit ook het hardst van allemaal, nu die geen weerstand meer heeft van de trekstarter?
    Jullie moeten dan gewoon verplicht de motoren hebben die bij de kit (of een van de kits) horen?
     
  3. rijder

    rijder

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    49
    Locatie:
    De Bilt
    Ja, je mag in de Sport-Klasse dus een backplate op je motor monteren en je trekstarter vaarwel zeggen.:p

    Groetjes Gerlof
     
  4. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Kyosho heeft een interessant systeem voor de trekstarter. Als de motor loopt zal de trekstarter geen invloed meer hebben.
    Het enige voordeel van de backplate op de SR is dat je het gewicht van de trekstarter niet meer hebt.
    Of de motor harder loopt weet ik niet. Er zijn ook nog genoeg deelnemers met een trekstarter erop die ook hard gaan.

    M.v.g. Mark
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Nog even over de bandenslijtage op REAL'80, mijn slijtage is behoorlijk laag. Rechtsachter ging het hardst, en die is in 35 minuten tijd 5,5mm kleiner geworden.

    Viel het bij jullie ook zo mee?
     
  6. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Wellicht gaan jullie er bij de volgende wedstrijd in Gouda meer last van hebben. Afgelopen weekend had ik in de finale van onze clubwedstrijd (20 + 3 minuten) 6mm slijtage rechtsachter. Dat was een Xceed 40 shore.
     
  7. djiewie

    djiewie Guest

    Ja, 3mm voor en 4 achter. Maar jij rijdt 35s voor met 40 achter en ik reed 37 40.
     
  8. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek
    Op hoeveel mm had je ze dan afgeslepen?
     
  9. djiewie

    djiewie Guest

    Wat voor achter veren reed jij qua hardheid?
     
  10. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Ik reed met 37s voor en 40s achter, linksvoor 60mm rechtsvoor 61mm, linksachter 62mm en rechtsachter 63mm. Qua veren heb ik Serpent blauw voor (5.8 N/mm) en Serpent roze achter (4.9 N/mm). Dit alles met een Serpent 733.

    Overigens had ik vorig jaar met de Serpent 720 vergelijkbare slijtage. Toen reed ik vaak met Serpent oud rood voor (5.0 N/mm) en oud geel achter (2.8 N/mm) en met rechts wat hardere banden (40 voor 42 achter).
     
  11. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Hmm, dat is wel behoorlijk ja. Heb je veel verschil tussen links en rechts? Sowieso lijken de Xceed wel wat meer slijtage te hebben dan de Capricorn banden.

    Ik reed 37 voor 42 achter. Dit vanwege de tijdelijke schaarste van 35/40. (Mr. Käseschäfer schijnt alles opgekocht te hebben.) Achteraf had ik gewoon op zaterdag nog even een kwartiertje op 35/40 moeten rijden om de setup daarop aan te kunnen passen. Dan had het nog een stuk aanvallender gekund in de finale, want ik had nog wel een setje.
     
  12. djiewie

    djiewie Guest

    @ Bart, ik ben gewaarschuwd zeg maar;)
    Naar de tijden kijkend waren we aardig gelijkwaardig. Maar met een ronde verschil kon ik gewoon achter je aan blijven rijden en hoefde ik niet te pushen.:p volgende keer gaan we weer schik hebben. En gewoon met het tankflesje tanken he Bart:yes::cool: wel zo sportief.
     
  13. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik zat trouwens te denken dat 't misschien wel een goeie regel is, geen gun bij de NOMAC klasse....... 't gaat om kosten besparen, iedereen die instapt koopt als eerste zo'n ding... :)
     
  14. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Wat een onzin, gun of geen gun er moet getankt worden. Er zijn mensen met een fles sneller tanken dan andere met een gun. Vindt niet dat hier een regel voor moet komen, daar zijn er al zoveel van...
     
  15. xray

    xray

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    168
    daar geef ik iwan gelijk , anders kunnen we nog wel wat dingen verzinnen , allemaal met links tanken , tijdens het tanken een rondje rennnen , fluiten met bischuit in je mond :D
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.793
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou ja, je verzint het maar er zijn door de jaren heen al genoeg gekke dingen verzonnen zoals een start waarbij de helper het 1e rondje moet lopen......
     
  17. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Ik ben geeindigd met voor links & rechts 58mm, achter links & rechts 57mm. Rechts is dus 1mm harder gesleten dan links (begon 1mm groter), dus dat valt reuze mee. De verhouding voor/achter laat te wensen over.

    Ik heb zelf ook de indruk dat de Xceed banden vrij hard slijten. Hiervoor reed ik met Twister, die ook hard sleten. Daarvoor reed ik GRP, waarvan ik de indruk had dat het minder snel sleet. Maar goed, ondertussen zijn we natuurlijk een paar jaar verder, dus het oppervlak van de baan is misschien ook wel wat minder geworden.

    Overigens is tijdens NK weekenden de grip op de baan veel beter dan bij clubwedstrijden, wat de slijtage ten goede zal komen.
     
  18. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Nou, ik heb het eigenlijk in de kwalificatie al weggegeven. Bij aanvang van de finale wist ik al dat ik hem niet meer ging winnen. Als ik had willen winnen had ik de laatste kwali moeten rijden en geen uitstel aan moeten vragen. De hele dag heb ik op safe gespeeld omdat ik wilde voorkomen dat ik uit zou vallen door iets wat gerelateerd is aan water. Daarom heb ik dus ook maar één rondje gereden in de kwali, en in de finale vroeg ik uitstel aan omdat ik dacht voordeel te hebben bij een drogere baan.

    En over het tanken, in de warmup ging de ty rap naar m'n tank stuk, in 5 tankstops kostte me dat ongeveer 15 seconde. En ze waren dus ook nog langzamer dan bij jou met tankfles.

    Tankguns worden geleend, net als bandenslijpers. Mij lijkt een regel ook overbodig en zelfs lastig. Want misschien krijgen we dan ook te maken met omgebouwde tankflessen..?
     
  19. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Hey Bart.
    Heb je gewoon uitstel aangevraagt zonder dat je een probleem aan je auto had.
    Begrijp dat je een probleem kan simuleren maar het hier zo aangeven.
    Wat heb je aangegeven toen je uitstel aan vroeg een te natte baan:).
    Gr.Jos
     
  20. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Nouja, het wezenlijke probleem was dat m'n auto niet goed ging op die natte baan. Dus ik wilde even kijken wat voor wijzigingen ik kon doen. Uiteindelijk heb ik niets gewijzigd, hoewel ik beter wel het een en ander had kunnen doen. Dat ik beter op 40/35 had kunnen gaan rijden had ik al genoemd. Maar ook m'n achterstabi zat er niet op en achteraf gezien had ik die er ook op moeten zetten. Die 5 minuten extra tijd heb ik verdaan met nadenken en extra warmup rondjes te rijden om te zien waar ik wel een beetje gas kon geven.
     

Deel Deze Pagina