Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

  1. Wuppie

    Wuppie

    Lid geworden:
    6 sep 2010
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Haarlem
    Reken maar van SI, senior
     
  2. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Klopt heb je ook helemaal gelijk in en daarom meng ik me er ook in.
    Het gaat mij gewoon om het kostenverhaal wat aangehaalt wordt.
    Het hebben van regels verder heb ik totaal geen moeite mee.
    Dat hoort bij een wedstrijd(hobby of niet)en schept duidelijkheid.
    Gr.Jos
     
  3. xray

    xray

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    168
    Senor Joop

    Geniet van je vakantie samen met het vrouwtje .

    ( sjors is 2e geworden in de B-finale)

    Gr Randy
     
  4. Wuppie

    Wuppie

    Lid geworden:
    6 sep 2010
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je Randy, gaat zeker lukken.
    Jullie geteerd met de podium plaats.

    Gr. Joop
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Inmiddels hebben we meer berichten dan het 1/8 draadje. Als het gaat om discussie en slap geouwehoer is de 1/10 nu dus de koningsklasse. :D
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.793
    Locatie:
    Sassenheim

    Tja, een hoog kakelnieveau met het IQ van een ei :D

    Maar ja, je weet het, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit, en daarmee winnen wij dus.....
     
  7. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Dat vindt hij leuk hoor..;)
    Wat bedoel je trouwens met kakelnieveau..?
     
  8. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Hoogmoed komt voor den val :)
    Gr.Jos
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
  9. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Vandaar dat we afgelopen jaar een groep hadden van +/- 74 rijders :yes:
    Binnen de 1:8 is het no-nonsens en veel fun op de baan als 1 groep, geen haat en nijd. De meeste van ons hebben een hekel aan (nieuwe) regels, mja om het fair te houden moet je wel. En wat is nu het geheim? Als het erg leuk is hoef je niet op de kosten te letten...
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    En nu zijn het er +/- 60 in plaats van 74. Tijd voor een evaluatie, voor alle klasses.

    Ik denk dat het aantal wedstrijden een probleem is. We hebben al gezien dat de AMCA een NK moest afzeggen door gebrek aan wedstrijdleiding. Dan kun je naar de AMCA gaan wijzen maar ook het hoge aantal wedstrijden en daarmee de druk die op de vrijwilligers ligt is er debet aan.

    Ik denk dat er gedacht moet worden over een meer open structuur waarbij alle wedstrijden voor iedereen toegankelijk zijn en waardoor je dus op alle niveaus het aantal wedstrijden kunt terugdringen.
    De toegankelijkheid wordt al aan gewerkt, bijna alle clubwedstrijden zijn al open-clubwedstrijden. En daarnaast zijn inmiddels alle NK's (op de 1/8 na) toegankelijk door middel van daglicenties of losse inschrijvingen.

    Nu moet mijns inziens het aantal wedstrijden nog omlaag en het aantal deelnemers aan die wedstrijden omhoog. Dat gecombineerd met blije vrijwilligers (ze worden minder belast) zou tot een hogere kwaliteit van die wedstrijden moeten leiden. Voor een grote groep kun je ook als club nog eens een barbecue organiseren bijvoorbeeld.

    Zoals de EFRA een ranking heeft voor de GP's en EK's bij elkaar zouden we als NOMAC ook een ranking kunnen maken van clubwedstrijden, NK's en andere wedstrijden bij elkaar. Zo raken clubrijders sneller bekend met de NOMAC en kunnen ze zich meten. En hopelijk zullen NK rijders ook weer alle clubwedstrijden rijden omdat dat ook 'punten' oplevert en daarmee worden de clubrijders ook weer wijzer omdat er meer ervaring aanwezig is op de baan. Misschien is het dan wel handig/noodzakelijk om die ranking ook een hogere status te geven op landelijk niveau dan de EFRA ranking heeft op Europees vlak.
     
  11. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Zet ik mijn laptop nog even aan en ben echt verrast dit is toch de uitspraak van de dag en hoop dat velen van ons dat thuis eens kunnen aanhalen.
    "Als het erg leuk is hoef je niet op de kosten te letten....."
    Vanaf morgen pas ik het overal toe:)
    Gr.Jos
     
  12. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Die 60 heeft een oorzaak die jij moet kennen Bart. En verder ... weer regeltjes, wat je schets is een onhaalbare zaak. Het niveau verschil is gewoon te hoog en de tijd beperkt en dan hebben we het nog niet over de vrijwilligers.
    6 clubs x 6 wedstrijden per jaar zijn 36 evenementen, alle klasses gecombineerd? ehhhh... lol
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.793
    Locatie:
    Sassenheim
    We kunnen hier lang over discuseren maar hier hebben jullie ook een aandeel in gehad. Het onderbrengen van de Promo bij de clubwedstrijden was de enige denkbare optie voor een doorgang maar de reacties zijn minder positief.

    Persoonlijk denk ik niet dat minder wedstrijden dit zal helpen, je moet de aard van de rijder aanpakken. De gemiddelde clubrijder heeft geen interesse in een NK, die wil lekker gaan rijden wanneer hij of zij zin en tijd heeft. De rijders op clubniveau loopt ook achteruit waarbij het logisch is dat dit ook op de NOMAC effect heeft. Een ranking gaat daarbij echt niet helpen, ze moeten geheel vrijwillig in de NOMAC mee doen en niet gedwongen....

    De hamvraag is hoe we rijders van buiten de clubs naar de clubs kunnen trekken en hoe we de clubrijder kunnen porren voor NK's.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
  14. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Volgend jaar een paar NK wedstrijdjes op de Nederlandse Antillen? Dan maken we er een weekje van. Vast erg leuk! En ik geloof dat Nismo dan betaalt.
     
  15. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Ik snap je punt Bart maar is alles nog wel controleerbaar dan.
    Ik denk zelf dat voor bepaalde NK rijders de belangen zo groot zijn dat ze weleens voordeel kunnen halen op een clubwedstrijd(misschien een net niet te strenge technische keuring).
    Maar dat het allemaal anders moet ben ik zeker met je eens.
    Gr.Jos
     
  16. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Leuk dat je meedenkt! Volgens mij begrijp je het aan alle kanten niet. Iedere klasse en wedstrijd moet op zichzelf blijven. Ik bedoel slechts een koppeling in punten tussen de verschillende niveaus van een klasse. Maar er zijn ook allerlei andere varianten mogelijk dan het systeem zoals we dat nu hebben. En je moet dan kijken wat voor systeem je moet hebben om zo goed mogelijk bij te dragen aan de hamvraag die Roelof schetst.

    Als er minder wedstrijden zijn houd je meer weekenden en capaciteit van vrijwilligers over om aan ledenwerving en promotie te doen. En de koppeling van je clubwedstrijd naar een nationaal niveau zal het voor de clubrijder makkelijker maken om zijn niveau in te schatten op nationaal niveau en zo zou de stap naar dat niveau ook kleiner kunnen worden.

    Overigens vat ik het op als een compliment dat er nu minder 1/8 rijders bij de promo zijn. Blijkbaar is het dan toffer om bij de 1/10 te zijn dan bij 1/8 clubrijders en andere klasses.

    Ik zou het ook graag zien dat iedereen die iedere keer iets afkraakt ook iedere keer een relevant idee toevoegt van hoe het wel beter zou kunnen.
     
  17. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Voorlopig zie ik nog een aparte NK en 'alles bij elkaar' stand voor ogen waarbij alleen de NK stand je Nederlands Kampioen blijft maken. Het is dus ook de vraag hoe je de status van de 'alles bij elkaar' stand opwaardeert.

    Overigens zijn op NK niveau de belangen alleen maar grootspraak. Het gaat immers toch niet om geld zoals Nismo al aangaf. Er zijn dus nauwelijks belangen, niemand hoeft er van te eten.
     
  18. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Ik vind het echt geen slecht idee van die combi van club en nomac(nk) wedstrijden alleen de uitvoering is even lastig.
    Geld is geen probleem ik ga daar ook helemaal voor zoals ik eerder aangaf.
    Snap ook echt niet dat gedoe om regels die zijn er voor iedereen en niet voor niets er zit een gedachten achter.
    Gr.Jos
     
  19. djiewie

    djiewie Guest

    Kijk dit is nu niveau, en een heel goed idee.:yes:

    P.s. kakelniveau is een leuke manier om mensen te betrekken in een gesprek c,q, discussie.
     
  20. djiewie

    djiewie Guest

    Overigens vind ik de format 1/10 die we nu hebben met de kyosho jongens erg geslaagd. Hopelijk vinden de kyosho jongens dat ook en kunnen we zo nog een paar of meer jaren door. Jos kun jij eens peilen bij de rijders.
     

Deel Deze Pagina