Opvolger Solo Pro 1

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Houtepen, 4 jul 2011.

  1. Houtepen

    Houtepen

    Lid geworden:
    24 apr 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Sleeuwijk
    HeliPal.com - 6 Channels CCPM (3D) - HeliPal.com is Walkera Helicopter Expert. We have full range of spare parts and helicopters in low price. - RC helicopter, helicopters accessories, helicopter parts, Micro helicopter, mini helicopter, Esky Helicop

    op die site staat er aan de rechterzijde een aantal bestsellers, staan daar misschien mooie modellen voor me in? Of zijn deze te groot?

    Nou ja, even voor de zekerheid: betekend groot altijd hoge crashkosten?

    Verder staan er een aantal fbl heli's tussen en een aantal met een flybar, wat ik van de site begrijp is dat de fbl misschien wat stabieler zouden zijn dan diegene die wel een flybar hebben. Weet niet of dat zo is dus ik gooi het even bij jullie.

    Verder weet ik ook niet in hoeverre het merk er toe doet? Walkera heb ik bv wel eens van gehoord, maar storm nog neit...is dat dan echt slechter of niet?
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.661
    Locatie:
    belgium
    t'wordt moeilijk he, al die modellen. Wij kunnen niet voor jou beslissen, wat je graag ziet en binnen je budget valt is een goede keuze.
     
  3. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Net wat je zegt en ik wil niet die verantwoodelijkheid of het gevoel hebben dat ik jou iets adviseer en het later tegen gaat vallen.

    @Houtepen, je bent teveel bezig met teveel heli's en deze maar met elkaar vergelijken.
    Volgens mijn inziens kun je geen één heli met elkaar vergelijken, zelfs niet twee identieke heli's.

    Over de flybarless is het volgens mij zo dat je meer toeren maakt doordat deze niet wordt tegengehouden door de flybar. Hierdoor schijnt de heli gevoeliger te zijn en wellicht sneller. Ik weet niet hoe dat zit met CP heli's.
    Bij een FP is het wel dat je meer toeren maakt, gevoeliger en dus meer snelheid verkrijgt. Verder is het met een flybarless dat wanneer je crashed minder schade kan ontstaan maar of dat zo is durf ik niet te zeggen.

    Ik zou zegge, zoek een merk uit en verbind dat met het budget wat jij in gedachten hebt en als het goed is kom je met een heli hier aan zetten en kun je daar eens vragen over posten.

    Naar alle waarschijnlijkheid krijg je op deze manier geen antwoord op je vraag:D
     
  4. Houtepen

    Houtepen

    Lid geworden:
    24 apr 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Sleeuwijk
    merken maakt niet echt uit dus?;)
     
  5. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Zoek een merk uit waar veel spare parts van worden verkocht.
     
  6. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je geen grote heli wil (500size+) maar toch wel een serieuze kleine heli, dan zou ik een Trex250SE of een kloon daarvan nemen. Die dingetjes zijn ongelofelijk stabiel ook met wat wind. Full 3D geen probleem!

    Grt, Marco.

     
  7. Houtepen

    Houtepen

    Lid geworden:
    24 apr 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Sleeuwijk
    is dat bij storm, e-sky en walkera het geval?
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.225
    Locatie:
    Rotterdam
    @houtepen

    Je hebt hier net al een hele rits vragen gesteld die je door de eerste topics op het forum door te lezen zelf had kunnen beantwoorden

    En voor al je heli's, onbekend is dat vaak om een reden
    Koop een heli van een normaal merk, waar over 5 jaar ook nog onderdelen van te krijgen zijn
    Veel ombekende merken zijn eendagsvliegen, en dan is je heli waardeloos

    Fbl of niet, dit maakt voor een beginner niets uit, je gaat het toch nog niet merken.
    Fbl is sterker omdat je geen flybar mee rond hoeft te slingeren, dit scheelt 25% ong
    Hij gaat niet harder draaien, op het moment dat je vermogen gaat vragen heeft dezelfde motor opeens nog 25% extra om omhoog te gaan

    Verder, esky, walkera, align, copterx etc
    Zoek erop, overtuig jezelf
    Jij moet er mee vliegen, wij niet
    Wij kunnen vanalles zeggen, maar straks zit je met iets waar je niets van begrijpt of niets mee kan
    Lees jezelf in, snap waar je over praat

    Heb je daar geen zin in, ga dan aub maar een goede modelwinkel waar ze je voor kunnen lichten
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.225
    Locatie:
    Rotterdam
    Esky en walkera zijn merken zoals mercedes of opel een merk is.
    Google er eens op, kijk zelf eens
    Beiden zijn trouwens budgetmerken, goed voor wat jij er mee wilt
     
  10. Houtepen

    Houtepen

    Lid geworden:
    24 apr 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Sleeuwijk
    @student klopt ben ik het mee eens, wat ik en met mij misschien nog wel meer mensen als lastig ervaar is dat dit forum zon verschrikkelijk grote bulk aan informatie bevat dat het dagen en misschien wel weken kost om er doorheen te komen. Dat is overigens een compliment want dit forum is echt een kenniscentrum! Aangezien ik op dit moment weinig tijd heb kom ik daar niet doorheen en gevolg is dat ik veel vragen stel. voor zover een korte toelichting.

    Wat me efficiënt lijkt is dat ik met jullie hulp een lijst maak van merken waarin ik kan zoeken, deze merken moeten redelijk budget zijn en er moeten voldoende onderdelen voor beschikbaar zijn (degelijke merken dus).
    -e sky
    -walkera
    -storm
    -copterx
    -

    Ik hoop dat jullie willen helpen met het aanvullen/aanpassen van deze lijst en vervolgens ga ik een specifiek model uitzoeken waar ik gerichte vragen over kan stellen.

    Alvast hartelijk dank, en sorry voor de lastige vragen haha:) wat tot slot niet onbelangrijk is om nogmaals te melden is dat het een outdoor heli gaat worden;)
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.225
    Locatie:
    Rotterdam
    Haal storm eraf

    voeg horizon hobby's toe (de fabrikant van de mcpx en solo pro)

    Maar dit zijn wel een beetje de budget merken, op een paar extra align clonen na (copter x maakt voornamelijk clonen, en zo ook tarot en nog een paar)

    kijk ook eens naar de ikarus piccolo v2, een fp van 30 cm kop staart, is redelijk goed om mee te beginnen. Als je die in de lucht houd, is een cp geen probleem meer...
    De honeybee Fp is een rechtstreekse tegenhanger van eerder genoemde, met dezelfde voors en tegens als ik in een eerder berichtje neergezet heb
    Beide redelijk goedkoop, en goedkoop te crashen

    Cp is denk een beetje duur, gezien je budget
    mcpx zou kunnen, maar aangezien je erg graag buiten wilt leren niet meteen een aanrader qua crashen
    Zoek even rond op walkera, die hebben veel fp'tjes van klein formaat (4#3b)

    Bij de weg, outdoor moet je eigenlijk wel je budget omhoog gooien
    450 (kop staart lengte van 66 cm ong) kost al erg snel 400 eur... En dan heb je niet altijd een zender erbij
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.610
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja.....

    Het is echt al zoals Student zegt: lees je in.....

    Ik kan mij zo voorstellen, dat een persoon die een auto wil kopen, ook niet vergelijkbare vragen gaat stellen op een auto-liefhebbers forum....

    Hoe wazig dit mag klinken: in feite doet het merk er niet veel toe of het ding geschikt is om te leren vliegen. De kwaliteit wel.
    En die is gewoon min of meer analoog aan de prijs. Toegegeven, er zijn uitschieters naar beide kanten van de scheidslijn, maar in zijn algemeenheid is dit toch wel zo.
    Een Align kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Een E-Sky kost veel minder, maar je hebt ook veel minder.
    Maar beide vliegen ze, en voor een beginner vliegen ze allebei ongeveer even goed. En ik ken net zoveel mensen die met een Align T-Rex de hobby wegens te moeilijk opgegeven hebben, als dat ik mensen ken die met een E-Sky King hebben leren vliegen.
    Dit is al een waarheid van af dat er RC heli's bestaan.

    Er word vaak gezegd, dat crashen onvermijdelijk is. Dat is NIET waar. Tenminste: crashen ten gevolge van het leerproces, zijn 100% te vermijden (Crashes ten gevolge van mechanisch falen zijn grotendeels, maar nooit 100% te vermijden).
    Dat hangt volledig af van wat je doet en hoe je dat doet. Daar heeft geluk weinig mee te maken. Verstand, beleid, hulp, kennis vergroten door veel te lezen, zijn allemaal zaken die je kans op crashen drastisch verkleinen.

    Dus: stel een budget vast, en kijk welke heli's daar allemaal binnen vallen.
    Zoek al deze mogelijkheden eens op op dit forum, en lees wat de algemene ervaringen met dat specifieke merk en type zijn. Is dat voor jou acceptabel: Groen Licht. maar wees bereid hier de consequenties van te accepteren.
    Is het niet acceptabel, stel dan je budget bij.

    Suggestie: als je outdoor wilt vliegen (en nu negeer ik even de micro heli's zoals mCPx of T-rex 250), en je begint vanaf nul, trek dan MINIMAAL een budget uit van 500 Euro. Voor dat geld heb je een redelijk goede heli plus een paar benodigdheden en mogelijk wat spares, OF je hebt voor dat geld een goedkoop ding, wat benodigdheden, en een heleboel onderdelen/upgrades.....

    Dat is jou keuze, maar onthoud: een heli waar veel aan gesleuteld word, gaat op een gegeven moment minder goed vliegen, en dat valt niet te voorkomen (in elk geval niet voor redelijke kosten). De kwaliteit van zowel de heli als jouw eigen vaardigheid bepaalt wanneer de heli niet meer tot "nieuwstaat" te herstellen valt. Een goedkope heli verdraagt minder lang sleutelwerk, en heeft helaas vaker sleutelwerk nodig, een duurdere heli kun je langer goed herstellen, en heeft het over het algemeen minder vaak nodig.... let wel, hier komen de verschillen dus duidelijk aan het licht: S.V.P. geen al te grote waarde hechten aan de merken en types, maar ook zonder crashes kan een Belt CP2 met een half jaar al volledig kapotgerepareerd zijn, een T-Rex kun je probleemloos een of twee jaar mee vliegen voordat de eerste reparatie zich aandient.... Dit hoeft niet zo te zijn, maar het KAN....

    Schrik ook weer niet teveel van die 500 Euro, dat is niet per sé een éénmalige uitgave (dure heli en héél voorzichtig leren vliegen zonder schade), dat kan ook over meerdere maanden uitgesmeerd zijn
    (goedkope heli, en veel schade en onderdelen).

    Onder dat bedrag kan echt wel, maar dan komt het meer aan op je eigen inventiviteit, geduld en doorzettingsvermogen.

    Boven dat bedrag kan ook, dan heb je gewoon een mooiere of betere heli dan strikt noodzakelijk is.

    Maar zoals het hier al vaker gezegd is: je zult die beslissing helemaal zelf moeten maken. Een ding kan ik echter met klem aanraden: Probeer niet voor een minimaal budget te leren helivliegen.... Helivliegen kost nu eenmaal geld, en meer dan je denkt. Het is hetzelfde met auto's, daar ga je ook niet voor het aller, aller goedkoopste, of je moet er tevreden mee zijn met een autootje te rijden wat bij aankoop zojuist zijn aller, allerlaatste APK gehaald heeft.

    Het gaat wat te ver om te zeggen: als je het niet kunt betalen moet je niet gaan vliegen (al is het wel een heel dringend advies) maar ik zeg wel: als je dat minimum niet kan betalen, wees je dan heel bewust, dat het dan helemaal van jou afhangt of het een leuke hobby, of een bron van frustatie en stress word.....

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2011
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.661
    Locatie:
    belgium
    Wat er ook niet op je lijstje staat is Thunder tiger en daar de mini titan.
    Misschien een beetje oubollig maar een heli die zijn degelijkheid bewezen heeft.Qua budget ook te doen.
    Vliegt zeer stabiel, ideaal om te beginnen:thumbsup:
    Mits een flashy canopy best keuk om te zien:cool:[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.225
    Locatie:
    Rotterdam
    Maar dan komen we in de eeuwige discussie of je met een fp moet leren vliegen, of met een cp..

    Gezien de vaardigheden van de topicstarter zou ik aanraden voor een fp te gaan (ook met oog op de inleesvaardigheden, je moet met een cp best wat kennis hebben wil het goed komen, fp is vaak nog uit de doos trekken en gaan)

    Of de topicstarter moet even bij een club kijken, dan kan hij in pricipe zo met een cp aan de gang
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.661
    Locatie:
    belgium
    juist, was effe FP vergeten.
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.610
    Locatie:
    Oldeberkoop
    JAAAAAAA!!!!!!laten we DIE discussie weer eens op gang brengen....:vamp:

    Groet, Bert
     
  17. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Sterke posts erbij, hulde! :)
    FP, Coaxiaal, of CP...je leert er altijd wel wat van.
    Maar ga je graag naar buiten en heb je er deskundige hulp bij, dan kan je gerust met een CP beginnen.
    Ik heb van alles gevlogen ondertussen (zo'n beetje alles waar mensen mee aankomen op de club).
    En je moet met alles sturen, een Coaxiaal geplaatst rondvliegen met windkracht drie is moeilijk, een FP net zo, en een CP is minder windgevoelig maar moet je sowiezo ook continu sturen.
    Het is allemaal leerzaam, maar het prijskaartje is vaak wat anders.
    Ben je in korte tijd al een echte freak geworden, dan kan je beter voor een beetje kwaliteit spul gaan.
    Doe je het niet dan staat er in no-time van alles op de kast stof te verzamelen, en vlieg je uiteindelijk toch met die "betere" kwaliteit heli.
    Alleen ben je dan iets meer kwijt dan nodig in een relatief korte periode.
    En zoals Bert al aangeeft, Crashen hoeft echt niet, en ik vind het er ook niet bij horen.
    Je neemt je spullen het liefst heel mee naar huis, of het nu veel of weinig gekost heeft.
    Je heli's goed onderhouden, er mee vooruit gaan, en niet tot weinig crashen geeft vaak het meeste voldoening.
    Dat het af en toe eens gebeurd is jammer, maar meestal heb je zelf iets gemist of slecht ingesteld/gecontroleerd, of ga je over je eigen grens van dat moment.
    Het is wel een onderdeel van de hobby waar je waarschijnlijk allemaal een keer mee te maken krijgt.
     
  18. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ha, ik mag weer meedoen met mijn Flybarless FP:banana:

    We gaan weer lekker in discussie:agrue:

    ;););)
     
  19. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Crashen hoeft niet maar gebeurd mij wel:D
    Maar dat komt omdat ik te snel en overmoedig raak.

    Maar sta wel achter jullie verhaal;)

    Een voordel met crashen, ik leer mijn heli wel goed kennen:D
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2011
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.225
    Locatie:
    Rotterdam
    Daarvoor hoef je niet te crashen , de meeste heli's komen met zo'n irritante wijsneuzerige onderzetter..

    Handleiding dus :D
     

Deel Deze Pagina