Dit is een mini Cub, voor een 30-50cc motor. 30cc om wat rond te tuffen, met 50cc zou 3D moeten kunnen . Ik heb nog een DA50 die zich ligt te vervelen, dus die gaat erop. Begonnen met het landingsgestel: DA50 met demper Vleugels met struts Staart gelijmd Gr Wim
" Mini Cub " is goed. Je mag de Pipers wel op onze Pipermeeting op 20-08-2011 komen uitlaten. Mvg Johan
Die zit er erg leuk uit! Hoe staat het er nu voor, al klaar ? En inderdaad zoals johan zegt, leuke cubs om mee naar onze echte pipermeeting te komen. 20 Agugustus bij The Wings in Nistelrode, zou erg leuk zijn
Euh, spijtig genoeg is 20 augustus in onze agenda al overboekt :-? Ik denkt trouwens dat de Cub op jullie veld niet mag vliegen, die is Cat. 3 (+25kg)..., of hoe zit dat in Nederland? Heb de powerbox erin gezet en de servo's van hoogte en richting geplaatst.
Met +25kg mag niet in Nederland gevlogen worden. Voorheen was de limiet 20kg, sinds paar jaar 25kg. Informeer ook eens bij je verzekering of die +25kg dekt?
Allee, nog een paar jaarkes wachten, dan is de limiet 35kg en kunnen we es afkomen Als de datum beter past kunnen de kleintjes wel eens komen vliegen. Heb trouwens nog een antieke meranti Piper Pawnee met zenoah62 . Deze Clipped wing is eigenlijk meer voor de zoon (Sam, 7). Hij heeft onlangs zijn Mentor verloren in een mid-air. En vermits hij graag sleept, en ik ook nog wel eens mijn Fox wil uitlaten, en evt nog wat 3D wil vliegen leek mij deze Cub wel iets
Heb je die eindelijk terug in orde ? Enkele jaren geleden was hij eens voor mij beloofd !! Gelukkig heb ik nu mijn eigen Piper... PS Wim, ik kijk er naar uit je nog eens te zien eigenlijk ! Groetjes, Davy
Heb in een bui de Pawnee eens terug in elkaar gezet...om me daarna een lamme arm te kloppen om dat ding aan de gang te krijgen...denk dat de memel in de moteur zit. Gaat ff als een hel en valt dan stil...wss iets met de reed valve van't stil liggen, enfin, hij is terug de kelder ingevlogen Is idd lang geleden dat ik u nog eens gezien heb, ge moet eens wat meer komen winkelen Volgende week vliegen we in Zweden, ge kunt mss eens afkomen Grtz Wim
vanaf volgend jaar ergens wordt de limiet verhoogd naar 70 kilogram . dit europese rapport ligt al ergens in brussel . dit werdt op nijverdal uitvoerig besproken en ook door de organisatie over de speakers medegedeeld . of zij hebben het allemaal fout , of het zal er inderdaad aan zitten te komen dat het mag straks . mvg
ik vind het ook absurt hoor , ik vind 25 kilo al aardig gek . alexzz vliegt bij ons en zijn 3,30m yak weegt geloof ik 23 kilo , met een 200 cc boxer motor . dat is toch wel gek genoeg dacht ik zelf , waarom nog groter/zwaarder ????
Geloof ik niks van. Zulke dingen staan altijd op de eerste pagina van het DMVF blad als het zo zou zijn . Ik denk ook dat er nu al genoeg piloten over de 25kg limiet zitten in NL . Er is hier zo wie zo (bijna) niemand die dat kontroleerd (tot er iets gebeurd) Mvg Johan
hey johan , jij was die dag ook op njverdal toch ? heb je dat bericht niet gehoord wat ze over de microfoon omriepen dan ? ik weet zelf niet of het klopt maar ik heb het op nijverdal gehoord. mvg eric
Ow...donderdag da gaat krap worden...als goesting en tijd regelmatig samenvallen...misschien Heb in ieder geval al een sleepkoppeling bij Harofly gaan halen Ps. Als ik niet teveel meer mors met de lijm, zou ik deze Cub toch onder de 25kg moeten krijgen...dus geen probleem om in nederland te vliegen hoor!
Mijn gehoor is niet zoals het hoort , dus ik heb het niet mee gekregen . Hat hem anders wel gevraagt naar de quelle van die informatie . Op RC-Network liep ook al een draadje daar over , maar nergens is van officielle kant iets te lesen . Misschien dat de nederlanders het daar weg hebben . Zou ook helemaal niet gaan , iedereen zou dan zomaar wat gaan kunnen bouwen zonder iets aan ervaring te hebben . Ook de verzekeringen zouden in een keer 10x zoveel gaan kosten . Omdat de ongelukken drastisch zouden stijgen. Hetzelfde zou zijn als je de APK zou opheffen . Mvg Johan Ps: Gaaaz , als je tijd hebt op 21-08 met de Piper ben je welkom. Tot dan zal hij wel klaar zijn.